2021-11-09, 18:50
Medlem
Vad är det för fel på läkaren som sitter och ljuger om detaljer i ens journal ? Vill de bara svartmåla en så man inte ska få rätt vård i form av prover vidare remisser osv samt lättast stämpla en med depression och hänvisa till psykolog trots tydliga fysiska symptom på ens kropp ?

Vad är lösningen tillslut när man be läkaren komplettera felaktigheter hen har skrivit när hen inte har signerat anteckningen men ändå inte ändrar anteckningen och istället signera det i efterhand som det är så det kvarstår massa felaktigheter i ens journal... De tar ingen hänsyn längre och vad kan man göra nu med journalen ansöka om komplettering så det blir sträck över original texten.. ? hur löjligt är inte det ?

Ska man spela in läkare besöket nästa gång och anmäla fanskapet ifall den trots video bevis med ljud och bild skriver massa lögner ?

Hur hanterar ni såna idioter egentligen.. jag är verkligen less på denna diskriminerings metodiken som läkarna tror sig kunna komma undan med för att de sitter på någon sorts makt där ord mot ord står och vill sätta stop för det.
Citera
2021-11-09, 18:55
Medlem
Vilka är dom tydliga fysiska symptomen?
Citera
2021-11-09, 19:00
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RR-
Vad är det för fel på läkaren som sitter och ljuger om detaljer i ens journal ? Vill de bara svartmåla en så man inte ska få rätt vård i form av prover vidare remisser osv samt lättast stämpla en med depression och hänvisa till psykolog trots tydliga fysiska symptom på ens kropp ?

Vad är lösningen tillslut när man be läkaren komplettera felaktigheter hen har skrivit när hen inte har signerat anteckningen men ändå inte ändrar anteckningen och istället signera det i efterhand som det är så det kvarstår massa felaktigheter i ens journal... De tar ingen hänsyn längre och vad kan man göra nu med journalen ansöka om komplettering så det blir sträck över original texten.. ? hur löjligt är inte det ?

Ska man spela in läkare besöket nästa gång och anmäla fanskapet ifall den trots video bevis med ljud och bild skriver massa lögner ?

Hur hanterar ni såna idioter egentligen.. jag är verkligen less på denna diskriminerings metodiken som läkarna tror sig kunna komma undan med för att de sitter på någon sorts makt där ord mot ord står och vill sätta stop för det.

Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Varför sitter du och läser din journal? Tror du att du har högre medicinsk kompetens än din läkare?

Det är sådana här efterblivna sosse-svar man får i Sverige. Tacka vet jag privat vård

Svenska läkare kan missbruka journalanteckningar lite hur de vill. Sen läser andra läkare tidigare journalanteckningar och bollen är satt i rullning.

Det räcker med att en enda läkare känner för att jävlas med en eller att någon gör fel så blir det irreversibla skador i framtida vårdmöten.

Svenska läkare tar det inte seriöst etc.
Det är ett skevt vårdsystem Sverige har.
Citera
2021-11-09, 19:10
Medlem
Man kan begära att få rätta uppgifter i sin journal. Kontakta din vårdgivare så löser de det.
Senast redigerad av Sonafnorr 2021-11-09 kl. 19:13.
Citera
2021-11-09, 19:13
Medlem
neuron-drones avatar
De har mycket att göra. De har satt det i system att ta bort krångliga patienter genom att hävda att deras problem är psykologiska. De är väldigt på om det.

Numera finns det ingen som journalför vettigt. Finns inget i journalen vad man själv sagt så om man får en ny läkare så får man dra allting från början.

Tycker väldigt många råkar ut för detta. Och har man en psykiatrisk diagnos så är de supersnabba på att förklara bort saker. Jag fick neuropati, har någon än odiagnostiserad neurologisk åkomma. Hade både min läkare och en ST-läkare i rummet och när jag nämnde neuropatin hoppar hon liksom fram och säger deeet kan jag förklara med din psykiatriska diagnos. Jasså, hurdå? Jag bad henne mer eller mindre hålla käften fast på ett snällare sätt. Funderar på att uppsöka min bra psykläkare och säga att han ska bota min neuropati. Han skulle få sig ett gott skratt. Fast han är orolig med för att den somatiska vården inte sköter sig.

Det hjälper inte att spela in. Vem ska man visa det för? Däremot har jag numera med mig en anhörig som vittne, de brukar tagga ner då. Skulle aldrig uppsöka vård med en ny läkare utan en anhörig med. Det kan hända nästan vadsomhelst tyvärr.

Jag har aldrig varit med om att de skrivit saker bakom ryggen, ja inte på ett bra tag, men vet det hänt andra.
Citera
2021-11-09, 19:39
Medlem
Room531s avatar
Har en grov felstavning/helt annat ord i min journal som dessutom är ur kontext/ kallprat medans jag tog ngt blodprov, tryck, eller nåt. Vet inte om det påverkar men var jävligt "wtf" när jag läste journalen för många år sen... Kan lätt se att ts eller andra har fått problem med någon "läkare" som skrivit något helt irrelevant random nonsense där i.
Citera
2021-11-09, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Det är sådana här efterblivna sosse-svar man får i Sverige. Tacka vet jag privat vård

Svenska läkare kan missbruka journalanteckningar lite hur de vill. Sen läser andra läkare tidigare journalanteckningar och bollen är satt i rullning.

Det räcker med att en enda läkare känner för att jävlas med en eller att någon gör fel så blir det irreversibla skador i framtida vårdmöten.

Svenska läkare tar det inte seriöst etc.
Det är ett skevt vårdsystem Sverige har.
ja jag kunde inte ha sagt det bättre, det är systematisk diskriminering för att spara på resurser och prioritera vissa över andra helt enkelt.
Citera
2021-11-09, 19:43
Medlem
Du kan göra en ljudupptagning, dolt. T:ex. diktafon i jackans innerficka. Du kan låsa journaler, och sedan om någon framtida läkare frågar så säger du bara att det har med annat att göra, eller så ljuger du och säger att du har fiender eller något liknande, och att du därför låst journalerna.

Du har helt rätt i det att läkare kan jävlas och sätta bollar i rullning. Kan också ske omedvetet från deras sida, genom att dom inte ser dig som en speciellt värdefull mänska. Fascister på sitt speciella sätt.

Det blir en annan sak om du hittar en läkare som gör en helt annan bedömning än tidigare. Då står den läkarens ord mot vad som tidigare sagts, och då går det ju iaf önska att den tidigare läkaren kommer med en förklaring.

Ljug och säg att du är polis, eller går polisutbildningen eller har sökt polishögskolan, så får du helt säkert en bättre behandling. Säg att du redan går till privat psykolog, eller visa upp utlåtande från psykolog eller psykiatriker.
Citera
2021-11-09, 19:50
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Varför sitter du och läser din journal? Tror du att du har högre medicinsk kompetens än din läkare?

Nä men han kanske är intresserad av vad läkaren skriver.
Testa läs själv. Tror du blir väldigt överraskad.

Ibland tror man knappt att det är samma läkare man träffat.
Kan skilja jättemycket mellan vad de skriver ner att man sagt och vad man faktiskt sagt.
Citera
2021-11-09, 19:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Nä men han kanske är intresserad av vad läkaren skriver.
Testa läs själv. Tror du blir väldigt överraskad.

Ibland tror man knappt att det är samma läkare man träffat.
Kan skilja jättemycket mellan vad de skriver ner att man sagt och vad man faktiskt sagt.
Vad har hen med det att göra? Journalen är en handling som verkar medicinsk personal emellan. Det är ingen novell som är menad som nöjesläsning för medicinskt överintresserade foliehattar.

Att den här typen av material ens är tillgänglig för privatpersoner är orimligt. Folk har varken kompetens eller mening att sitta och läsa medicinska utlåtanden. Det här borde falla inom normal sekretess.
Citera
2021-11-09, 20:22
Medlem
Citat:
Vad har hen med det att göra? Journalen är en handling som verkar medicinsk personal emellan. Det är ingen novell som är menad som nöjesläsning för medicinskt överintresserade foliehattar.

Att den här typen av material ens är tillgänglig för privatpersoner är orimligt. Folk har varken kompetens eller mening att sitta och läsa medicinska utlåtanden. Det här borde falla inom normal sekretess.
jaha så du tycker en läkare ska ha rätt att framställa någon som deprimerad genom att systematisk ljuga i sin anteckning samt stå på sina tidigare kollega och försöka tvista saker man säger i ens journal trots att man inte är det och har dessutom bevis på hälso problem och symptom...?
Inte för att nämna vissa låga provvärden som är inom så kallade primär vårdens referensvärden för 1000 andra person som klassas som normala men som är för min kropp avvikande. Ska man gå på långvarigt symptom eller någon referensvärde som är byggt på 1000 olika friska och sjuka personer tycker du ?

Och va blir det här näst då ta fri viljan från folk samt tvång medicinera människor som säger ifrån eftersom journalen ska vara säkerhetsklassade så sånna som dig ska sitta och ljuga i den hejvilt ?
Kan man inte ha fysiologiska problem utan direkt ha cancer annars är man bara jobbig eller deprimerad eller ?

Det är maktmissbruket som ni läkare tror sig sitta på måste ta slut.. med en video inspelning så ska man inte kunna sitta och ljuga som man känner för efter man ha träffat en patient samt skriva lögner i ens journal baserat på vad en stressad läkare fick för sig eller dylik.

Sen vem som ska titta på videon för att bevisa rättvisan det får lagen ta ställning till, man ska inte sitta och behöva gå ner på knäna för att få rätt vård när man ändå jobbar och betalar skatt.
Citera
2021-11-09, 20:31
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:

Vad pratar du om. Det är väl klart att en person kan tolka en journal.
Tror du det är magi eller är det bara du som har grava problem med läsförståelse?

Om du vid ett läkarbesök för t.ex. mycoplasma svarar på frågan om du har några tidigare luftvägsproblem, att när du var yngre hade du lite hösnuva men ingenting senaste 20 åren.

Och läkaren sätter i journalen.
"patienten uppger kraftiga besvär med astma och tror att detta är stor bidragande orsak till sina besvär"

På vilket sätt har en person inte kompetens att bedöma att denna läkare svamlar, blandar ihop patienter eller har inte läst tidigare journal.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in