2021-11-09, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Verkar som att ebba alltså försökt blåsa en dement man, inte bara en gång, utan två???

Tydligen kan inte rättsväsendet stoppa psykopat-ebba då hon inte erkänner svensk lag.

Men riksdagen och hennes kristet bundna parti borde väl vid det här laget slaktat henne?

Det var Esb advokater enligt hans nuvarande ombud som ska har försökt blåsa honom
2021-11-09, 17:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Det var Esb advokater enligt hans nuvarande ombud som ska har försökt blåsa honom

Ja Ebba försöker hela tiden
2021-11-09, 17:03
Medlem
gangleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825

Esbjörns tidigare advokater är både erfarna och väldigt aktade inom sitt skrå. En advokat ska vägleda sin klient enligt deras bästa förmåga, och med tanke på hur dålig Esbjörns sits var rent juridiskt var det såklart inget konstigt med att de uppmanar honom att skriva på ett förlikningsavtal som gav långt mycket mer än det han fått vid en rättegång, det vill säga ingenting förutom skulder, när de ser att det är det som kommer hända.

En skrupelfri advokat hade gjort tvärtom, och sagt "nu kör vi!" och tagit med gubben till rättegång, där de gjort allt för att dra ut på det och fakturerat varenda minut tills gubben dog på fattigstugan. Istället gjorde de alltså som man ska och, mot sitt eget finansiella intresse men i enlighet med god advokatsed, rådde sin klient att skriva på. Att vägleda och påpeka att det är det bästa utfallet som finns är inte att "utöva påtryckning", det är en advokats fucking plikt.

Att sedan någon släkting hittat en "jurist" (vet någon om den senaste har en Jur. Kand. eller bara "är" jurist? Det är inte en skyddad titel till skillnad från advokat, vem som helst kan kalla sig jurist) som ändå kommer och säger till Esbjörn att "jo men visst hade du kunnat vinna fallet" är ju bara rent fulspel. Till skillnad från första gången då det bara var någon mäklare närvarande har ju förlikningen och köpebrevet skrivits under med välrenommerade juridiskt kunniga från båda håll närvarande, och ni kan vara så sjukt jävla säkra på att de försäkrade sig både en och två gånger att Esbjörn förstod vad han skrev på.

Jag tycker synd om Esbjörn, men fakta kvarstår att "alla" verkar lura honom, och det påminner om det gamla talspråket:

"Om någon behandlar dig illa är dom ett rövhål. Om ALLA behandlar dig illa är antagligen DU rövhålet."

Eller som engelsmännen säger: "Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me."
Senast redigerad av gangleri 2021-11-09 kl. 17:19.
2021-11-09, 17:04
Medlem
Intressant att läsa på svt.nyheter - artikeln är skrivet på ett sådant sätt att man lätt kan få uppfattningen att Ebba och hennes advokat tvingat Esbjörn skriva på
Säljaren menar att han tvingats skriva på förlikningsavtalet med Ebba Busch
”Jag fick enbart avtalet med Ebba uppläst för mig och både advokaten och en till sa att jag var tvungen att skriva på och godkänna.”

och så var det väl inte
Snacka om att svt går MP,S och C:s ärenden.......
2021-11-09, 17:04
Medlem
majkenofdooms avatar
Riktigt seriös herre verkar denna advokat vara: http://www.swelawtrade.se/ en hemsida som ser ut att vara från 90-talet. Med generic bilder på "advokater" som han plockat på internet.

Nej du Esbjörn skicka nog ut ett brev till typ alla advokater som finns, alla seriösa skulle inte ta i uppdraget med tång. Sture däremot såg sin chans att plocka några tusenlappar av Esbjörn?
2021-11-09, 17:08
Medlem
Citat:
Ja Ebba försöker hela tiden

Att esb advokater att lura esb?
2021-11-09, 17:09
Medlem
IceEyess avatar
Vad händer om gubben avlider mitt under processen?
2021-11-09, 17:11
Medlem
E la en tidsfråga innan gubbjäveln e gäst hos Skavlan, så jävla trött på detta!
Medlem
JBernards avatar
Esbjörn har ett sjätte sinne för att skaffa sig de absolut sämsta juridiska rådgivare som kan tänka sig för en billig summa.
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiggeO
Intressant att läsa på svt.nyheter - artikeln är skrivet på ett sådant sätt att man lätt kan få uppfattningen att Ebba och hennes advokat tvingat Esbjörn skriva på
Säljaren menar att han tvingats skriva på förlikningsavtalet med Ebba Busch
”Jag fick enbart avtalet med Ebba uppläst för mig och både advokaten och en till sa att jag var tvungen att skriva på och godkänna.”

och så var det väl inte
Snacka om att svt går MP,S och C:s ärenden.......

Ebba har ju själv skapat denna situation, bevisligen är inte en valseger hennes prio ett, vilket i sin tur borde fått KD att agera för länge sedan. Ebba har blivit en belastning för partiet och den blå sidan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majkenofdoom
Riktigt seriös herre verkar denna advokat vara: http://www.swelawtrade.se/ en hemsida som ser ut att vara från 90-talet. Med generic bilder på "advokater" som han plockat på internet.

Nej du Esbjörn skicka nog ut ett brev till typ alla advokater som finns, alla seriösa skulle inte ta i uppdraget med tång. Sture däremot såg sin chans att plocka några tusenlappar av Esbjörn?
Kan inte stava rätt på hemsidan heller...... ger verkligen amatörvibbar
sjörät
Låt dina problem blir våra!
2021-11-09, 17:16
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Verkar som att ebba alltså försökt blåsa en dement man, inte bara en gång, utan två???

Tydligen kan inte rättsväsendet stoppa psykopat-ebba då hon inte erkänner svensk lag.

Men riksdagen och hennes kristet bundna parti borde väl vid det här laget slaktat henne?
Hur skulle Ebba veta att mannen var dement. Har haft två föräldrar som blev över 90 år och när demensen slog till så blev man själv ett nervvrak. De höll skenet uppe när de träffade läkare eller kortare möten med andra personer och ingen anande hur illa det var utom jag och mitt syskon. Konstigt nog så var en av de vanligaste ämnena att de kände sig lurade på fastighetsaffärer och det var ett ständigt ältande att de blivit lurade av mäklare m.m.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in