2021-11-09, 13:11
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Mycket möjligt att det är släktingar som känner sig förfördelade men det spelar ingen roll. I ett rättsligt sammanhang är det Esbjörn som är parten, ingen annan.

Såvitt jag vet så är inte Esbjörn omyndigförklarad och har God Man. Det är upp till Esbjörn själv att fatta sina beslut utan inblandning från släktingar.
Esbjörn har gått med på en förlikning och fått pengar för det. Går Esbjörn till domstol kommer han att förlora. Ebba kommer också att förlora på grund av dålig publicitet och det kanske är syftet med det hela.
2021-11-09, 13:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Kan det öht bli någon process mot Ebba ?
Esbjörn hävdar ju att det är Monica P och P-H Berg som pressat honom, inte Ebba.

Oavsett kommer det bli en följetong med att han är ledsen, ännu värre om han avlider i sorg. Elaka Ebba. Om det kan bli en process är väl oklart, men han har ju protesterat innan förlikningen godkänts och har diverse invändningar mot personer han företrätts av. Det kommer bli en soppa det där.
2021-11-09, 13:15
Medlem
coreyhartfanclubs avatar
Herregud. Den här gubben och hans familj måste ju vara köpta av sossarna eller nåt.
För fan låt gubbfan få sitt hus tillbaka. Jag har aldrig förstått varken poängen eller principen med att köpa ett hus med så många problem. Har hon hittat olja på tomten? Ebbas tjurskallighet gör att både hennes och partiets anseende sjunker som en sten. Det är ett år kvar nu och sossarna kommer ha vind i segeln pga Magda och den nya nazistvridningen (som partiet iaf säger att de ska göra ).

Kapa linan nu för fan.
2021-11-09, 13:16
Medlem
Har inte orkat följa den här tråden, men finns det någonstans misstankar om att det delvis ligger politiska intressen att driva det hela vidare?Visst det vore j-kligt långsökt, men chansen att Esbjörn skall få igenom ett överklagande förefaller liten medan allt i detta ärende "klibbar" på Ebba o därmed KD
2021-11-09, 13:17
Medlem
DN stängde kommentarsfältet till artikeln om den här historien, det brukar annars bara ske kring artiklar som handlar om invandring eller invandrare.
2021-11-09, 13:19
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Underbart!
Ebba och KD är så rökta, det enda folk kommer associera KD med framöver är detta unkna husköpet. Gränsen på 4 procent känns riktigt jobbig för KD nu.
Snarare tvärtom. Att gubben nu överklagar även förlikningen talar ju bara för att det är han som är rättshaveristen och har grusat maskineriet i hela den här soppan. Om något så framställs nu Ebba som oskyldig då gubben gör bort sig (igen).
2021-11-09, 13:20
Medlem
Q6s avatar
Noterar att Esbjörns nya ombud förekommer på lexbase, Esbjörn verkar ha en dragningskraft till dömda ombud.

https://lexbase.se/personsok?Search%5Bname%5D=Sture&Search%5Bsurname% 5D=Tersaeus&Search%5Bpersonal_id%5D=19521003&Searc h%5Bcity%5D=Särö&

Har ST varit med i RO?
2021-11-09, 13:20
Medlem
Kämpendahls avatar
Vilken jävla rättshaverist! Karln måste ju vara spritt språngande galen. Det bästa hade kanske varit om det gått till huvudförhandling i tingsrätten så att domstolen fått döma till Ebbas fördel. Men nu har Ebba redan tillträtt fastigheten och det är väl fullständigt utsiktslöst att häva förlikningen? Vad händer då hypotetiskt om han lyckas häva den? Går det tillbaka till tingsrätten och huvudförhandling då?
"Ebba Busch konstaterar även att Esbjörn har skrivit på avtalet, och att hon uppfattar att de båda har varit överens och att det har känts bra.

– Köpet är fullföljt. Jag har skickat över resterande delen av köpeskillingen och tillträdet har ägt rum. Jag har varit där med mina barn och sagt till dem att de är deras plats på jorden. Vi har redan tillträtt fastigheten."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jawvA9/ebba-busch-om-overklagandet-som-en-blixt-fran-klar-himmel

Jösses!
2021-11-09, 13:21
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiggeO
Har inte orkat följa den här tråden, men finns det någonstans misstankar om att det delvis ligger politiska intressen att driva det hela vidare?Visst det vore j-kligt långsökt, men chansen att Esbjörn skall få igenom ett överklagande förefaller liten medan allt i detta ärende "klibbar" på Ebba o därmed KD

Det kan man nog tyvärr inte utesluta. Svensk politik har blivit mer och mer amerikaniserad med organisationer som jobbar i det fördolda med den här typen av smutskastning på uppdrag av politiska partier.
Dessutom skrev bla DN om uppenbart organiserade kampanjer mot Ebba på sociala medier i våras, fejkade konton mm så ja, det är mycket möjligt även nu.
2021-11-09, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiggeO
Nja det verkar vara ekonoiska intressen från en tredje part, en ick namngiven kvinna som tidigare "lura av" gamla gubbar sina fastigheter på orten. Om jag inte fattat fel.

Men nån jävla måtta måste det vara på dumheterna. nu har han ju sålt huset för andra gången till Ebba.
2021-11-09, 13:22
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Nej, så är det ingen som gör.
Jag känner en person som har gjort precis så vid ett par tillfällen. Han letar upp förfallna gårdar som han sen renoverar och säljer som hästgårdar. För att undvika skitsnack och käbbel har han kontaktat den gamles släktingar. Men då är han ensam om det då.

Jag skulle gjort så.
2021-11-09, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Känns som en medveten strategi att dra ut på detta så länge som möjligt, "förlikningen" var nog även den en del i det här spelet.
Det intressanta hade varit att ta del av vilka ljusskygga individer det är som guidar gubben bakom kulisserna.

Redan i början av den här soppan dök det ju upp uppgifter om att personer i en facebook-grupp hade planer på någon form av smutskastningskampanj. Om jag inte missminner mig var Binninge med där och jag misstänker även att damen som äger stället där Esbjörn sägs bo numera var involverad på en kant. Någon med en stor spade borde gräva djupare i den här härvan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in