Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Eftersom man inte kan se kurvan får ju du bevisa kurvan på något sätt. En platt horisont bevisar inte en böjd horisont.
Tja, du är ju ganska omottaglig för bevis, hade jag vetat att du uppskattade att få fakta så skulle jag kunnat fixa det till dig. Det är dock slöseri med tid att ge någon saker som de bara pissar på och skiter i. Att snacka med troll som dig är däremot underhållande.
Vi kan ta ett exempel som du förmodligen kommer bajsa på som allt annat men ändå.
På öppet hav monterar vi en antenn på 10m och på ett avstånd av 30 mil monterar vi en till antenn på 10m, varför kommer de inte att nå varandra? Det spelar ingen roll vilken riktning dessa 30 mil är på för jordens rundning kommer att hindra signalerna att komma fram.
Håller du inte med så vill jag ha en förklaring på vad det är som gör att mina signaler inte kommer fram, inte att jag ska ska förklara varför ögat ser en rak horisont med tanke på vår storlek kontra jordens storlek.
Enkelt och lätt exempel.
Vill jag att antennerna SKA kunna skicka meddelanden mellan varandra måste de vara så pass höga att de går över rundningen på jorden så att de får fri sikt mot varandra. Exakt samma fenomen som filmen med Turning Torso som du avfärdade som skit för att du inte kan förklara vad det är som gör att havet täcker nederdelen på Turning Torso. Förväntar mig inte att du kan förklara vad det är som händer här.
På en platt jord däremot skulle mina antenner utan problem kunnat sända meddelanden mellan varandra, så varför fungerar det inte i verkliga livet?