2021-11-09, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Hur stor andel i Sverige?
För det är väl där du bor.

Officiell statistik anger 1177094 som varit sjuka av en befolkning på 10184431.

2020 gissade FHM precis som du på att de som fått immunitet via covid var betydligt högre.
Sedan visade det sig att det inte var så många som man gissat.
Jo de hade rätt det vat betydligt fler än de officiella siffrorna! Hur svårt ska det vara för dig och andra stollar att förstå grundläggande fakta om hur snabbt och effektivt virusinfektioner sprider sig?

Sen skriver du ovan att 1177094 testade blivit sjuka men det stämmer inte! Många infekterade har inte ens känt av infektionen, är man sjuk ändå?
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-11-09 kl. 12:09.
Citera
2021-11-09, 11:58
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Inga skydd hjälper 100% mot virus. Har ni inte förstått det än?

Det har vi inte påstått heller. Men en 95-99% riskreducering är inte fy skam.
Citera
2021-11-09, 12:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Vad är det du vill att Sverige ska göra? FHM i Sverige är förmodligen de som är mest sansade just nu i Europa.

Ja du, bra fråga. Boosterdoser är väl en bra början. Att sluta vara så jäkla saktfärdiga är väl en annan sak man kan fundera på. Man kan kräva ett negativt pcr-test av folk som korsar gränsen istället för att rekommendera dem att testa sig. Nu har jag inte kollat på ett tag exakt hur det ser ut, men det verkar vara öppna svängdörrar utan kontroller.
Citera
2021-11-09, 12:06
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Jo de hade rätt det vat betydligt fler än de officiella siffrorna! Hur svårt ska det vara för dig och andra stollar att förstå grundläggande fakta om hur snabbt och effektivt virusinfektioner sprider sig?

Sen skriver du ovan att 1177094 blivit sjuka men det stämmer inte! Många infekterade har inte ens könt av infektionen, är man sjuk då?
Du gissar tokigt när du skriver 5-20 gånger fler än officiellt antal sjuka.
Om vi tar de minsta i din gissning så skulle nästan 6 miljoner varit sjuka.
Inse det orimliga.

Hur stor andel är det som inte känner sig sjuka?
Hur många har inte testat sig?

Du gissat precis som FHM gjorde 2020 när de trodde vi skulle ha flockimmunitet rätt tidigt och sedan visade det sig att det inte var så många som hade antikroppar.

Så slut nu gissa för det blir bara larvigt.
Skydd får man enklast via vaccinering.
Citera
2021-11-09, 12:07
Medlem
Ingen som helst antydan till vintervåg den här veckan heller i Uppsala. Två inlagda totalt, en 70-79 och en 80-89. Flesta fallen senaste veckorna är bland 10-19.
Citera
2021-11-09, 12:08
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja du, bra fråga. Boosterdoser är väl en bra början. Att sluta vara så jäkla saktfärdiga är väl en annan sak man kan fundera på. Man kan kräva ett negativt pcr-test av folk som korsar gränsen istället för att rekommendera dem att testa sig. Nu har jag inte kollat på ett tag exakt hur det ser ut, men det verkar vara öppna svängdörrar utan kontroller.

Att man är saktfärdiga är bra eftersom Pfizer åkt dit för fusk och andra genvägar med vaccinet. Sen slutar man testa vaccinerade i stor grad. Hm, undrar varför? Kanske för att uppehålla fasaden om att de är ovaccinerade som driver smittan?

Med tanke på hur det ser ut i Europa enligt media så är det skrämmande att folk tror vaccinet hindrar smitta överhuvudtaget. Du är ju dock mr anmäla-kommentarer du inte har svar på.

Be mig inte posta länkar osv. Du läser/undviker ändå att svara på dom.

Kommunister och vänstertroll brukar funka så.
Citera
2021-11-09, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det har vi inte påstått heller. Men en 95-99% riskreducering är inte fy skam.
Nej det finns inget sådant skydd som skyddar 99% sen betyder inte 95% skydd att det ger en 95% ig riskreduktion. För virus får du ju i dig ändå och det räcker ibland med ett fåtal för att en infektion.
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-11-09 kl. 12:18.
Citera
2021-11-09, 12:16
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Att man är saktfärdiga är bra eftersom Pfizer åkt dit för fusk och andra genvägar med vaccinet. Sen slutar man testa vaccinerade i stor grad. Hm, undrar varför? Kanske för att uppehålla fasaden om att de är ovaccinerade som driver smittan?

Med tanke på hur det ser ut i Europa enligt media så är det skrämmande att folk tror vaccinet hindrar smitta överhuvudtaget. Du är ju dock mr anmäla-kommentarer du inte har svar på.

Be mig inte posta länkar osv. Du läser/undviker ändå att svara på dom.

Kommunister och vänstertroll brukar funka så.

Nu är det ju inte Pfizer som slutar testa utan FHM, snacka om att blanda äpplen och päron.

Angående Europa kan vi ju ta ett land som Rumänien som exempel 30,7% vaccinerade, det blir ju lite svårt att säga att vaccinet inte hindrar smitta i det fallet då majoriteten är ovaccinerade.

Jag har inte anmält en kommentar på väldigt länge, vet inte var du fick det ifrån.

Länkar till bitchute och konspirationssidor betackar jag mig för.

Att sätta epitetet kommunist och vänstertroll på mig rimmar illa då jag röstar SD och gillar Trump, men visst i din värld så är jag säkert det.
Citera
2021-11-09, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Du gissar tokigt när du skriver 5-20 gånger fler än officiellt antal sjuka.
Om vi tar de minsta i din gissning så skulle nästan 6 miljoner varit sjuka.
Inse det orimliga.

Hur stor andel är det som inte känner sig sjuka?
Hur många har inte testat sig?

Du gissat precis som FHM gjorde 2020 när de trodde vi skulle ha flockimmunitet rätt tidigt och sedan visade det sig att det inte var så många som hade antikroppar.
.
Antikkroppar kan försvinna fort.
Jag skrev 5-20 gånger världen över. Sen skriver du återigen sjuka! Men de flesta som fått en coronainfektion har ju inte ens blivit sjuka eller ens fått milda symtom.
Citera
2021-11-09, 12:19
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Nej det finns inget sådant skydd som skyddar 99% sen betyder inte 95% skydd att det ger en 95% ig riskreduktion. För virus får du ju i dig ändå och det räcker med ett fåtal.

FFP3 har skydd upp till 99%
https://www.apotea.se/galmask-andningsskydd-ffp3-6-pack

Citat:
FFP3: Andningsskydd som filtrerar 99% av alla partiklar i storlek upp till 0,6 μm. Skyddar mot bl a asbest och används ofta inom t ex kemiindustrin.

Du kan ju säga till sjukvårdspersonalen att det inte fungerar, lycka till med det!
Citera
2021-11-09, 12:21
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Först beskyller du mig för att vara smällfet och stor som ett hus och sedan kallar du mig för lilla vän.Hur ska du ha det egentligen? Vad väger du själv? 300 kg?
Vilka balanserade åtgärder med folkhälsan i åtanke har Folkhälsomyndigheten vidtagit som bringat ned smitt och dödstal har då genomförts menar du?

Va???
Hur mår du egentligen , är ångesten övermäktig idag?
Jag har aldrig kallat dig något av det du påstår.
Däremot har du själv skrivit att ditt BMI var "närmare 80" men det antar jag var påhitt för så smällfet tror jag inte du är. Om du är det så kan det ifs förklara lite av din ångest.

Själv ligger jag på 24-25.

Det mesta vi gjorde var balanserat och bra då vi klarade att hålla IVA-fallen runt 500.
Det stora misstaget var att vi har plattfötter som jobbar i hemtjänst och på SÄBO + obefintligt med skydds-material pga år av nedmonering. Det blir svårt att skydda dom då.
Citera
2021-11-09, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Även jag reagerade lite på ordvalen i Aftonbladet. Det är inte mina ord, men visst låter det dramatiskt? De beskriver dock inte läget i Sverige, utan i Rumäninen. Är dock osäker på om Aftonbladet använder dessa superlativ när Sverige nådde sina smittotoppar med liknande resultat tidigare under pandemin.

Varför läget i Sverige nu ser bättre ut än många länder i Västeuropa kan det finnas flera anledningar till. Kan lista tre.

1. Vi vaccinerade senare och under längre tid. Sverige var (som vanligt) långsamma. Det i sin tur innebär sannolikt att inte lika många i Sverige har blivit av med sitt skydd som i många andra länder.
2. På de brittiska öarna har man i större utsträckning använt sig av Astras vaccin och i mindre utsträckning Pfizers och Modernas vaccin. Är osäker på hur användningen ser ut i Belgien, Holland, Danmark och Tyskland däremot.
3. Sverige är ett mer glesbefolkat land än länderna i Europa.
4. Vi har sett hur pandemin sköljer över befolkningen i vågor. Det har aldrig förekommit lika mycket smitta i alla länder samtidigt. Sverige har ofta legat lite efter Europa.

Vad är din teori kring att läget i Sverige nu är bättre än i många andra länder i Europa?

Fast på punkt 4 har du fel. Sverige har hela tiden legat före i smittspridning.

Samtidigt som hela Europa stängde ner och människor inte ens fick lämna sina bostäder levde vi i Sverige som vanligt i princip förutom att vi slutade skaka händer med varandra. Massor av svenskar smittades det första året jämfört med alla andra länder. Smittan har redan gått igenom vårt samhälle. Redan i våras visade antikroppsstudier att uppemot 40% av de unga hade antikroppar utan att ha blivit vaccinerade. Det innebär sannolikt att deras föräldrar också har ungefär samma siffror och smittan fortsätter att spridas i samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in