Citat:
I ditt experiment antar du att jorden ser ut som en fotboll när du ska bevisa att jorden ser ut som en fotboll. För att bevisa att jorden ser ut som en fotboll kan du inte anta att den ser ut som en fotboll. Du som har gått ut grundskolan borde väl ändå förstå det. Sorry, dina tekniker för att debattera är lägre än mina barns 😁
Gick du verkligen högstadiet klart? För du verkar varken kunna läsa med förståelse eller använda matten du borde fått genom skolan. Det var du som skulle göra experimentet, inte jag. Det är inte jag som påstår jorden är platt och inte vill ha bevis, det är ju du. Gör nu experimentet och skriv ut vilka värden du får. Stämmer de med en platt jord eller en rund jord?
Gick du verkligen högstadiet klart? För du verkar varken kunna läsa med förståelse eller använda matten du borde fått genom skolan. Det var du som skulle göra experimentet, inte jag. Det är inte jag som påstår jorden är platt och inte vill ha bevis, det är ju du. Gör nu experimentet och skriv ut vilka värden du får. Stämmer de med en platt jord eller en rund jord?
Det är inte ett experiment, det är en argumenterande text. Du som gått ut grundskolan kanske skulle kunna se skillnaden.
Citat:
Har bevis för att satelliter befinner sig i rymden?
Har du bevis för att rymden existerar?
Citat:
Det är den icke bevisade kraften som kallas gravitation. Menar du att den påstådda kraften gravitation bevisar att jorden är sfärisk?
Citat:
Jag har redan gjort det, jag har visat att det inte finns ett enda bevis för att jorden skulle vara en sfär.
Citat:
Du antar alltså att jorden är en sfär, och du antar att du har radien till den påstådda sfären och sedan stoltserar du arrogant med din påhittade radie? Du verkar inte vara så överlägsen i pappslöjd som du vill ge sken av.
Citat:
Ditt experiment är inte ett experiment, påståendet att det skulle vara det är en lögn. Du har med andra ord bevisat att du är en lögnare. Visserligen ska jag medge att det är ditt undermedvetna som talar och kanske är du inte medveten om att du ljuger.
Räcker det inte med att ni bevisar motsatsen, det är ni som kallar större delen av jordens befolkning som missledda och lögnare. Påstår man att någon är lögnare bör man kunna påvisa varför.
Du har mitt experiment att utföra, visar att avstånd vi känner till på jorden blir oerhört svårt att applicera på en platt jord...
Du har mitt experiment att utföra, visar att avstånd vi känner till på jorden blir oerhört svårt att applicera på en platt jord...
Citat:
Ditt experiment är inte ett experiment, det är ett antagande, en argumenterande text. Du som skryter så mycket om dina kunskaper i pappslöjd borde väl ändå kunna skilja på experiment och argumenterande religiös text.