2021-11-09, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Finns väl absolut ingenting som tyder på att Manolo skyddat Einar de sista 6mån eller så?

Einar har ju sökt sig vidare till Västerås efter Manolo/Bredäng/Bandidos.

Efter Einar gått vidare och slutat betala, så existerar givetvis ingen backning längre.

Det är väl Einars ansvar i den här soppan, att han hoppat runt (och betalat för det..) bland olika grovt kriminella gäng och inte byggt upp långsiktig lojalitet...

Nej. Einar sökte skydd hos först Västerås.
Han flydde sthlm till Västerås. När Namo torskade flydde han ner till GBG och tati.
Sen fick han hjälp av manolo och kom hem igen.
När manolo blev efterlyst och lämnade landet började han hänga med adel och Dumle, för att troligtvis få DPs skydd

Så är händelse förloppet
Citera
2021-11-09, 01:14
Medlem
Tack för informationen! Det var mer än jag visste.

Ja, tjejerna i musikvideon brukar vara inhyrda men det var inte dom jag tänkte på.

Om nu Einar skulle ha åkt utomlands. Vem skulle han åka med isf? Jaffar hänger med Farre barndomsvän.

Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Alexandr*'s Instagram: https://instagram.com/alexalexandra* (*=s)

Om du tänker på tjejerna du fick se i Nisses musikvideos är det tjejer som han hyrt in. Det är så det funkar i branschen, inte som skulle tyda på otrohet.

Kollar du igenom "Katten i trakten" så ser du en brunett sitta till vänster om en blondin i en soffa. Brunetten är Alexandr*.

Jag kan inte uttala mig om hon är en golddigger då jag inte känner henne som person, men jag tycker det är mycket som talar för att hon inte är det.

Hon var som sagt tillsammans med Nils långt innan Katten i trakten släpptes, så man kan iallafall utesluta att hon blev tillsammans med honom efter han blev känd.

Polisen hade förklarat hans hotbild efter kidnappningen och erbjöd Nisse skydd, vilket såklart inkluderade skyddad identitet. Då han vägrade samarbeta med Polisen så blev det aldrig av.

EDIT: Bild på Alexandr* tillsammans med Nisse.
https://anonfiles.com/b1rbJ8T7ud/Screenshot_2021-11-09-01-00-22-281_com.instagram.android_2_jpg
Citera
2021-11-09, 01:16
Medlem
Varför skulle Slice ha stoppat det? Han kanske vill ha en del av pengarna?

Slice sa för ett par år sedan att han ska ta över hela jävla marknaden. Tror knappast den killen är nådig. Smak för mycket pengar har han också. Och rökt cannabis har han gjort sen 11 år. Hur gammal är han idag? 21?

Citat:
Ursprungligen postat av Jour-nalisten
Nej, jag citerade dig för att du hade svarat på det jag ville citera egentligen, orkade inte leta upp ursprungliga inlägget. Sorry för det.

Vad är det som, förutom N&S, tyder på att HH är inblandade?

Okej, jag kan köpa att det kanske är så att den svarta delen av HH har varit inblandade. Det är inte omöjligt att det är som allchronix69 skrivit. Det jag menar är bara att Slice är bra vän med manolo. Manolo betalades för att skydda Einar. Slice är mörkare än att vara arab, han är väl afrikan, så han bör ju vara på den mörka sidan av HH. Oavsett vad bör Slice ha stoppat detta, i min värld.

Men det kan ha varit så, det jag egentligen motsäger mig är att allchronix69 säger emot sig själv i flera inlägg. Därav blir jag tveksam
Citera
2021-11-09, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Varför skulle Slice ha stoppat det? Han kanske vill ha en del av pengarna?

Slice sa för ett par år sedan att han ska ta över hela jävla marknaden. Tror knappast den killen är nådig. Smak för mycket pengar har han också. Och rökt cannabis har han gjort sen 11 år. Hur gammal är han idag? 21?

Tänkte eftersom slice och manolo är vänner.
Citera
2021-11-09, 01:24
Medlem
Definiera vänner.

Citat:
Ursprungligen postat av Jour-nalisten
Tänkte eftersom slice och manolo är vänner.
Citera
2021-11-09, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duckyyy
Menar du i denna låt vid cirka 2:00 där ger han shoutout till HH, adel, dree low och andra namn
https://www.tiktok.com/@oneee.s/video/7023086534513511685?is_copy_url=0&is_from_webapp=v 1&sender_device=pc&sender_web_id=70180231551647267 90
Yes sir
Citera
2021-11-09, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postaposcout
Well... Dalen i all ära... Han har haft olika zip codes och ekonomiska förutsättningar. Inte heller alla som föds i en familj med det kulturella kapitalet... Nisse hade i princip delad huvudroll med Örjan R på Dramaten innan han var byxmyndig... och det var nog inte så mycket för att han var bra på teater. Vet ingenting om hans karriär men rätt omgivning kan öppna dörrar. Det var kanske ingen räkmacka men kanske inte helt fattig uppväxt heller. Iofs senare MER kulturellt kapital OCH ekonomi. Men också död... Jo, tragiskt.

Vet inte var han kan befinner sig fn. LITE har han kanske flytt. Men bra att killen håller igång!
Vi får naturligtvis se vad han väljer att prioritera framgent... Ingen press!

Han kanske hinner samla i ladorna, om de har sådana i Ghana, så pass att han kan hyra ett eget ”pest control team” och själv fokusera på annat.
Citera
2021-11-09, 02:45
Medlem
Citat:
Ja, historien om Nils Grönberg är tragiskt i sig. Han verkar inte ha haft nära vänner eller något liknande utan rörde sig fritt mellan olika gäng. Något fungerade socialt liv med familj och vänner har han överhuvudtaget inte haft och alla dessa ”fina” människor som sörjde honom. Vart var dom när han behövde dom som mest? Trasigt liv helt enkelt. En fattig pojke som blev rik.

Jaffar är väl inte i Somalia? Det stämmer att han mestadels har varit utomlands efter att ha suttit tre år. Han har ägnat tiden åt musiken och spelat in hur många låtar som helst. Tror knappast att han har flytt. Visst vore det rätta att leva ett nytt liv med musiken men finns ingen chans att han tar med sig det han blev utsatt för utan någon hämnd till döden. Sen om han lyckas är en helt annan sak.
Va snacka du om ? Einar hade många vänner som han inre visade upp bara, vanliga som inte var kriminella. Sen hade han kriminella vänner som var barndomsvänner men han sökte inre till dem. Många av hans vänner under kidnappningen, stog o kolla på när dem bråka, dem vågade inre göra nåt. Sen många vill backa han ex från dalen men dem vågar inte pga Mario o de som har beef med han.
Citera
2021-11-09, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Är Nisses bit "för stor för landet" helt borttagen överallt nu?

https://lyrnow.com/amp/757442

Jag är Einar säg mig vem är du mannen
Man japp din bror du vågade ej gå ut mannen
Du en tönt du miskin, du är slut mannen
Låta dig va? Säg mig är du sjuk bramme

Fy fan va Straynane måste ha och har haft ett rent jävla helvete som suttit mitt i kaoset?

Nisse klev inte bara över gränsen på Haval, han gjorde de även grovt mot P.J.
(Även om jag är sjukt sen och förmodligen sist på bollen nu)

Brorsan, vi gör salt till socker, din son blir dotter
Gucci, Louis V, inga offerkoftеr, ey
Varför har din boy ett koppel?
Våra rattar sopas, skicka helikoptern
Ey, det P.J, du får i dig
Grabbar becknar grabbar, man kan tro det eBay, ey
Här vi är lojala till dig
Snart kommer din dag, din råtta, spring för livet

/Case closed i samma veva som Dree häktades
P.j dissar bigge juke som man la koppel på
Citera
2021-11-09, 02:51
Medlem
Citat:
Vem är hans flickvän? Det var först efter hans död som hon blev ”känd”. Med Einars livstil var hon knappast den enda han var med. Golddigger?

Han har ett hotbild på sig och bor på skyddad adress. Hade han skyddad identitet med? Men ändå fortsätter han sin livstil. Fanns det verkligen ingen där som kunde sätta stopp? Hade Nils någon diagnos? Han konsumerade väldigt mycket cannabis. Sånt bränner hjärnceller. Men som sagt tragiskt.

Han lyckades med sin musik helt klart. Det kan ingen ta ifrån honom.
Hans tjej va med han innan han var känd o hade pengar. Dem har känt varandra sen dem va 13 typ.
Citera
2021-11-09, 02:59
Medlem
Citat:
Tack för informationen! Det var mer än jag visste.

Ja, tjejerna i musikvideon brukar vara inhyrda men det var inte dom jag tänkte på.

Om nu Einar skulle ha åkt utomlands. Vem skulle han åka med isf? Jaffar hänger med Farre barndomsvän.
Han var i dubai med malak,pakis lillebror o andra från dalen sen några andra. Sen i Spanien va han med dalen grabbarna o några till. Sen oxå Västerås killar i Spanien med.
Citera
2021-11-09, 03:05
Medlem
Finns en möjlighet till som vi inte diskuterat. Vet inte om jag tror på det själv, men va f-n, ingenting är väl omöjligt med tanke på den brist på info som finns.

Bråket på N & C är mellan Nisse och Z.E + bror. Alternativt mellan Adel/Le*s och Z.E + bror. Kan ju röra sig om pengar, samarbeten etc. I alla fall är Le*s, Nisse & Adel på samma sida. Oklart om Dumle är där ens. Z.E eller hans bror hugger Le*s.

Expressen skriver om N & C:

Citat:
Tomas Ibstedt på polisen uppgav i natt att de gripna återfinns på båda sidor i bråket.

Samtliga är i nuläget misstänkta för mordförsök.

– Däremot kan de ha olika roller. De kan vara medhjälpare och gärningsmän, men det ska de få klargöra i förhör, säger Ola Österling, presstalesperson vid Stockholmspolisen.

Detta skulle då förklara varför Z.E är bortklippt på fotot i Hammarby Sjöstad. Det förklarar även varför han gått under jord sedan bråket.

Z.E + bror (eller springisar) genomför skjutningen mot studion - nu är man alltså i krig mot Nisse, Adel/Le*s och Dumle helt enkelt för att de är på samma sida. De vet naturligtvis att Adel, Dumle och ev. Nisse skall dyka upp där, eftersom de själva är rappare och har koll på studios.

Nisse ringer Dumle/Adel och får veta vem som skjutit. De bestämmer att de skall ses i cykelförrådet och diskutera hur de skall hantera situationen med Z.E.

Z.E vet exakt var Nisse bor, och kan räkna ut att han kommer få tag på Nisse & co där. Han bryr sig inte om att Dumle är där, eftersom han redan är i krig med Adel/Le*s och Nisse + andra i HH. Antingen betalar han några springisar (han har säkert gott om pengar), annars är det han själv + bror som är GM. Något som kanske kan bekräftas av ett par användare i tråden som sagt att Nisse kände sina mördare.

Han har ju uppenbarligen känt sig jagad, och det kanske inte är helt otroligt att han kontaktat Vårby/Dalen och fått stöd därifrån - eller cashat in prispengarna. Va fan vet jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in