2021-11-09, 00:02
Medlem
Tack för bra inlägg!

Stämmer det verkligen att det fulaste området i Husby kallas för O’block? Betyder det att Slice är därifrån? Han taggade en bild med #obm en gång vilket betyder troligen O’block murder. Det var efter ett av de senaste morden i 163. Bilden är borta nu.

Jag har tidigare skrivit att man ska inte bli förvånad om det blir fler skjutningar i 164 närmaste tiden. Det har ändå varit sällsynt om man jämför med andra sidan Järvafältet. Sammanhållningen var hyenornas styrka tidigare därför det inte blev interna tjafs men det verkar annat nu och då lär det bli krig om territorium.

Det är intressant det här med Märsta. Einar gjorde ändå några hits med VC Barre Adam. Barre och Adam är oerhört populära och Einar var en direkt konkurrens till dom. Båda har samma fans.

Barre och Adam må inte vara kriminella själva men det finns kriminella i Märsta som ser de som deras rappare och reppar deras ort.

Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Kriget kan redan ha brutit ut.

”De som vet de vet”. Hangarounds och torpeder med bekräftelsebehov kan inte hålla sig att hota publikt med lite ”kod” kring avsändaren.

Verkar finnas ett mått av publikfrieri bland dessa ortenkrigare som några nämnde tidigare.

Så jag tänkte igår, om de gjorde det mot Nisse, då borde de gjort samma sak mot Z.E.

Det stänger ju i princip caset till 100%.

Se: https://imgur.com/a/y403k2K

Ja, det där har flera säkert sett, men betyder det något, som CXXMMG-koden?

1. I Husby så kallas ett av de fulaste områdena just för Oblock.
Kommentaren görs av anv. @Oblockh1 – där H lär stå för …?

2. Det finns dessutom en användare på Instagram som heter @Oblock164. Denne användare länkar till en artist (!) på Spotify, se @M4rti.1.

Lite mer om artisten Marti: https://www.pressreader.com/sweden/kingsize/20200501/281732681644057

Kommer från Märsta och är gammal vän med VC Barre samt A.D.A.M.

Han är dessutom Dree Lows ”egna talang”.

Alla tre barndomsvänner är hyfsat sammansvetsade och hyllar en ”Chapo” på orten som gått bort.

Vet inte om ni minns användaren som skrev att Nisse började hänga med ormar i Märsta. Han Som Skriver Så Här:

Tycker fortfarande att användaren ovan verkar uppriktig, även om någon inställning kör stora bokstäver på första bokstaven för varje ord.

VC Barres klipp, ”Här sover Niissee” kanske får sig en lite olustigare känsla över sig nu.

VC Barre och Marti är gamla vänner och bilden på Marti i en vit jacka (undrar om han äger en vit Sail Racing som syns i filmen som postades av Dree Lows lillebror…) är Barre först att kommentera.

Den bilden togs bort idag.

För att knyta ihop säcken med Oblock så vem hjälper mig inte på traven via Google, jo @TopDogg08 som bland annat reder ut vad O Block står för samt en annan mycket intressant detalj 💥

Oddsen måste vara väldigt höga för att båda dessa hotkonton mot Z.E och Einar är skapta av andra än insatta från Husby. De vill såklart signalera och hota men kryptiskt så att ”de som vet” förstår. Och Polisen ska såklart inte kunna använda det som bevisning.

Finns ingen motståndare eller ett troll som bara drar samman en sådan idé mot de troliga gärningsmännen/bråkmakarna från N&C om man inte finns i närheten av Husby.

För en vecka sedan visste väl knappt folk utanför bubblan att Z.E var jagad och att det var p.g.a N&C som Nisse till sist blev mördad.

Hotet skrevs alltså för två veckor sedan.

Nu är det rätt så uppenbart att det är Top Class Music / HH som vill hämnas för N&C, och vem vet kanske även för Dar*.

Att delägaren till T.C.M nu utsattes för mordförsök kan tyda på att kriget är igång.

Och vilka står då på andra sidan? (Eller är det en intern angelägenhet.)

Vi vet i varje fall en sak, är det DP så kanske inte Dumle goade.
Citera
2021-11-09, 00:03
Medlem
postaposcouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Ja ska försöka sammanställa vad Allchronix69 försöker säga
Personligen har jag för lite insikt för att kunna avgöra substansen i vad personen säger
Anstiftare
Ang Skarpnäck och Haval
Ang Noch % Chow
Ang skyttarna
Ang Goare
Dumle och Adels relation
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Kardo
Ang Maykil
Ang Sickan
Ang Ali khan
Ang Manolo
Ang Dara mordet och vilka som låg bakom de
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tack för att du sammanställde. Verkligen intressant och överskådligt.
Japp, +1! Intressant, bra klippt/redigerat! Ger en ovanligt överskådlig bild av en insatt trådskrivares "budskap". Går inte säga annat än att hen är initierad och sannolikt insmetad, på gott och ont.
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Som sagt Allchronix69 bidrar mycket men läser man allt i kronologisk ordning och har samtidigt koll på hur långt kunskapsnivå hade kommit i tråden, press, polisinfo, instagram mm så är det inte riktigt lika imponerade dvs det är inte i princip något hen är först med ang just mordet på Einár men hen har ju uppenbarligen kunskaper om dessa personer och den världen de rör sig i...
Om delar, eller till och med mycket, redan skulle vara allmängods när Allchronix69 tar upp det har jag inte varit tillräckligt initierad för att gå tillbaka och dubbelkolla. Spontant har jag inte känt så med de poster jag trots allt kommer ihåg att jag läst tidigare, i en rad olika olika trådar. Men, om någon är först eller inte med info säger väldigt lite om dess kvalitet eller värde
Kontext is king.

Detta blir hur som helst något att återkomma till när det finns lite facit här och där, som kan ge även helheten, och de mindre verifierbara delarna, ditten eller datten glans. Intressant som sagt, tack.
Citera
2021-11-09, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jour-nalisten
Nej, jag citerade dig för att du hade svarat på det jag ville citera egentligen, orkade inte leta upp ursprungliga inlägget. Sorry för det.

Vad är det som, förutom N&S, tyder på att HH är inblandade?

Okej, jag kan köpa att det kanske är så att den svarta delen av HH har varit inblandade. Det är inte omöjligt att det är som allchronix69 skrivit. Det jag menar är bara att Slice är bra vän med manolo. Manolo betalades för att skydda Einar. Slice är mörkare än att vara arab, han är väl afrikan, så han bör ju vara på den mörka sidan av HH. Oavsett vad bör Slice ha stoppat detta, i min värld.

Men det kan ha varit så, det jag egentligen motsäger mig är att allchronix69 säger emot sig själv i flera inlägg. Därav blir jag tveksam

No problem, jag fattar!

Det har ju ryktats om en klyfta i HH, efter mordet på HSL kardo. Krigar/bråkar de internt och flyter mot andra grupperingar & vill slåss om kontrollen i Husby, så är det väl inte säkert att någon hade kunnat stoppa det. Sen är ju inte jag tillräckligt insatt, så det är ju bara rena spekulationer.

Köper att du är tveksam, jag noterade också att användaren sa emot sig själv i flera inlägg. Men det skulle ju också kunna vara så att informationen inte var lika tydlig i början, som den är nu efter nästan 3 veckor. Tänker att snacket på gatan ändras. Men som sagt, jag förstår dig till 100%.
Citera
2021-11-09, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Tragiskt att ingen uppenbarligen lyckades övertala honom att lämna Sverige. Kan tänka mig att Einar tillslut blev "blind" för alla hot riktat mot sig.

Vi alla har varit 19-år, man tror man är odödlig.

Kolla på Jaffar Byn som många försökt få mördad.
Han har nu flytt till Somalia och har inga planer på att komma tillbaka till Sverige.

Värt att notera att det är enkelt för mig att säga det här, särskilt nu när Einar är död, men kan inte släppa att ingen i hans närhet lyckades få honom att inse att han bör inte bo kvar i Sverige om han vill vara vid liv.

Är han i Somalia nu? Först var han ju i Ghana med Farre, och sen stack han till London enl. uppgifter här på FB.
Citera
2021-11-09, 00:06
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jour-nalisten
Nej, jag citerade dig för att du hade svarat på det jag ville citera egentligen, orkade inte leta upp ursprungliga inlägget. Sorry för det.

Vad är det som, förutom N&S, tyder på att HH är inblandade?

Okej, jag kan köpa att det kanske är så att den svarta delen av HH har varit inblandade. Det är inte omöjligt att det är som allchronix69 skrivit. Det jag menar är bara att Slice är bra vän med manolo. Manolo betalades för att skydda Einar. Slice är mörkare än att vara arab, han är väl afrikan, så han bör ju vara på den mörka sidan av HH. Oavsett vad bör Slice ha stoppat detta, i min värld.

Men det kan ha varit så, det jag egentligen motsäger mig är att allchronix69 säger emot sig själv i flera inlägg. Därav blir jag tveksam

Finns väl absolut ingenting som tyder på att Manolo skyddat Einar de sista 6mån eller så?

Einar har ju sökt sig vidare till Västerås efter Manolo/Bredäng/Bandidos.

Efter Einar gått vidare och slutat betala, så existerar givetvis ingen backning längre.

Det är väl Einars ansvar i den här soppan, att han hoppat runt (och betalat för det..) bland olika grovt kriminella gäng och inte byggt upp långsiktig lojalitet...
Citera
2021-11-09, 00:10
Medlem
Ja, historien om Nils Grönberg är tragiskt i sig. Han verkar inte ha haft nära vänner eller något liknande utan rörde sig fritt mellan olika gäng. Något fungerade socialt liv med familj och vänner har han överhuvudtaget inte haft och alla dessa ”fina” människor som sörjde honom. Vart var dom när han behövde dom som mest? Trasigt liv helt enkelt. En fattig pojke som blev rik.

Jaffar är väl inte i Somalia? Det stämmer att han mestadels har varit utomlands efter att ha suttit tre år. Han har ägnat tiden åt musiken och spelat in hur många låtar som helst. Tror knappast att han har flytt. Visst vore det rätta att leva ett nytt liv med musiken men finns ingen chans att han tar med sig det han blev utsatt för utan någon hämnd till döden. Sen om han lyckas är en helt annan sak.

Citat:
Tragiskt att ingen uppenbarligen lyckades övertala honom att lämna Sverige. Kan tänka mig att Einar tillslut blev "blind" för alla hot riktat mot sig.

Vi alla har varit 19-år, man tror man är odödlig.

Kolla på Jaffar Byn som många försökt få mördad.
Han har nu flytt till Somalia och har inga planer på att komma tillbaka till Sverige.

Värt att notera att det är enkelt för mig att säga det här, särskilt nu när Einar är död, men kan inte släppa att ingen i hans närhet lyckades få honom att inse att han bör inte bo kvar i Sverige om han vill vara vid liv.
Citera
2021-11-09, 00:10
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Är han i Somalia nu? Först var han ju i Ghana med Farre, och sen stack han till London enl. uppgifter här på FB.
Då utgår nog dessa användare från vad dom får se i hans musikvideos.
Citera
2021-11-09, 00:12
Medlem
Sick inlägg, bra grävt!
Ruskigt intressant läsning.
Osar bränd Hyena.

Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Kriget kan redan ha brutit ut.

”De som vet de vet”. Hangarounds och torpeder med bekräftelsebehov kan inte hålla sig att hota publikt med lite ”kod” kring avsändaren.

Verkar finnas ett mått av publikfrieri bland dessa ortenkrigare som några nämnde tidigare.

Så jag tänkte igår, om de gjorde det mot Nisse, då borde de gjort samma sak mot Z.E.

Det stänger ju i princip caset till 100%.

Se: https://imgur.com/a/y403k2K

Ja, det där har flera säkert sett, men betyder det något, som CXXMMG-koden?

1. I Husby så kallas ett av de fulaste områdena just för Oblock.
Kommentaren görs av anv. @Oblockh1 – där H lär stå för …?

2. Det finns dessutom en användare på Instagram som heter @Oblock164. Denne användare länkar till en artist (!) på Spotify, se @M4rti.1.

Lite mer om artisten Marti: https://www.pressreader.com/sweden/kingsize/20200501/281732681644057

Kommer från Märsta och är gammal vän med VC Barre samt A.D.A.M.

Han är dessutom Dree Lows ”egna talang”.

Alla tre barndomsvänner är hyfsat sammansvetsade och hyllar en ”Chapo” på orten som gått bort.

Vet inte om ni minns användaren som skrev att Nisse började hänga med ormar i Märsta. Han Som Skriver Så Här:

Tycker fortfarande att användaren ovan verkar uppriktig, även om någon inställning kör stora bokstäver på första bokstaven för varje ord.

VC Barres klipp, ”Här sover Niissee” kanske får sig en lite olustigare känsla över sig nu.

VC Barre och Marti är gamla vänner och bilden på Marti i en vit jacka (undrar om han äger en vit Sail Racing som syns i filmen som postades av Dree Lows lillebror…) är Barre först att kommentera.

Den bilden togs bort idag.

För att knyta ihop säcken med Oblock så vem hjälper mig inte på traven via Google, jo @TopDogg08 som bland annat reder ut vad O Block står för samt en annan mycket intressant detalj 💥

Oddsen måste vara väldigt höga för att båda dessa hotkonton mot Z.E och Einar är skapta av andra än insatta från Husby. De vill såklart signalera och hota men kryptiskt så att ”de som vet” förstår. Och Polisen ska såklart inte kunna använda det som bevisning.

Finns ingen motståndare eller ett troll som bara drar samman en sådan idé mot de troliga gärningsmännen/bråkmakarna från N&C om man inte finns i närheten av Husby.

För en vecka sedan visste väl knappt folk utanför bubblan att Z.E var jagad och att det var p.g.a N&C som Nisse till sist blev mördad.

Hotet skrevs alltså för två veckor sedan.

Nu är det rätt så uppenbart att det är Top Class Music / HH som vill hämnas för N&C, och vem vet kanske även för Dar*.

Att delägaren till T.C.M nu utsattes för mordförsök kan tyda på att kriget är igång.

Och vilka står då på andra sidan? (Eller är det en intern angelägenhet.)

Vi vet i varje fall en sak, är det DP så kanske inte Dumle goade.

Bra tillägg på ovan från Dunder. Menar du/ni att Märsta kan vara delaktiga i potten på Einar?
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Tack för bra inlägg!

Stämmer det verkligen att det fulaste området i Husby kallas för O’block? Betyder det att Slice är därifrån? Han taggade en bild med #obm en gång vilket betyder troligen O’block murder. Det var efter ett av de senaste morden i 163. Bilden är borta nu.

Jag har tidigare skrivit att man ska inte bli förvånad om det blir fler skjutningar i 164 närmaste tiden. Det har ändå varit sällsynt om man jämför med andra sidan Järvafältet. Sammanhållningen var hyenornas styrka tidigare därför det inte blev interna tjafs men det verkar annat nu och då lär det bli krig om territorium.

Det är intressant det här med Märsta. Einar gjorde ändå några hits med VC Barre Adam. Barre och Adam är oerhört populära och Einar var en direkt konkurrens till dom. Båda har samma fans.

Barre och Adam må inte vara kriminella själva men det finns kriminella i Märsta som ser de som deras rappare och reppar deras ort.
Citera
2021-11-09, 00:13
Medlem
postaposcouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
Ja när det kommer till kritan är 1Cuz den enda(?) som visat sig vara äkta vän till Nisse. Det märkte man redan vid tiden runt kidnappningen när låten 'Fiendens fiende" släpptes. 1Cuz snyggt att du är en av få som håller de äkta.
Jo, så kan det naturligtvis vara. Men, utan att veta någonting om den ena eller andras musik resp musikaliska kopplingar, kan det ju också vara så att 1Cuz riktigt äkta, även efter Es död, fortsätter att kapitalisera på denne...
Citera
2021-11-09, 00:17
Medlem
Vem är det på andra bilden?

Citat:
Kan inte ens Polisen anhålla denna Benji utifrån alla nämnda indicier så känns denna utredning mer och mer hopplös.

Men vad vet jag, han kanske redan sitter anhållen utan att Polisen gått ut med det i media än? Känns osannolikt dock, det är isåfall om man blev anhållen under dom senaste 24h.

Hade varit intressant att veta från vilket datum hans uppgifter på Hitta.se försvann, om man det är kopplat till detta eller inte.

@andree.alikhan har nu tagit bort sin profilbild och inlägg.
Kalla fötter?
Citera
2021-11-09, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
VI (du, jag och alla andra här i tråden utan vetskap) kan ju inte skriva av något alls egentligen. Det enda vi kan göra är att resonera kring vad som skulle kunna vara rätt 🤪 Alla korten är på bordet, sen är det bara att välja och vraka efter egna tankar kring allt.

Är Nisses bit "för stor för landet" helt borttagen överallt nu?

https://lyrnow.com/amp/757442

Jag är Einar säg mig vem är du mannen
Man japp din bror du vågade ej gå ut mannen
Du en tönt du miskin, du är slut mannen
Låta dig va? Säg mig är du sjuk bramme

Fy fan va Straynane måste ha och har haft ett rent jävla helvete som suttit mitt i kaoset?

Nisse klev inte bara över gränsen på Haval, han gjorde de även grovt mot P.J.
(Även om jag är sjukt sen och förmodligen sist på bollen nu)

Brorsan, vi gör salt till socker, din son blir dotter
Gucci, Louis V, inga offerkoftеr, ey
Varför har din boy ett koppel?
Våra rattar sopas, skicka helikoptern
Ey, det P.J, du får i dig
Grabbar becknar grabbar, man kan tro det eBay, ey
Här vi är lojala till dig
Snart kommer din dag, din råtta, spring för livet

/Case closed i samma veva som Dree häktades
Citera
2021-11-09, 00:28
Medlem
Citat:
Då utgår nog dessa användare från vad dom får se i hans musikvideos.

Jo. Fast de jag har sett har varit från Ghana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in