2021-11-09, 01:28
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Finns det människor som är oroade för Covid längre? Vart jag än går är det folk i rörelse som julen 2019, plexiglasen är borta i butiker och trängseln är påtaglig.

Samtidigt skrivs det rubriker om att Europa går mot de mörkaste dagarna i pandemins tid. Trots att personer är vaccinerade... Hur kommer det sig? Har läkemedelsföretage. skapat vaccin som inte är effektivt så länge inte medborgare i ett helt land vaccinerar sig?

Jag skulle dock inte bli förvånad om Magdalena Andersson vill visa sin handlingskraftiga sida och införa restriktioner för att visa att hon minsann är en statsminister att räkna med...

Det är väl precis detta som är pudelns kärna. Hade vi inte haft den massiva rapporteringen i media hade ingen ens märkt att det pågick en plandemi.

Ja, hårdare tag är att vänta. Vaccinpassen måste införas för att förslava väst i en kommunistdiktatur.
Citera
2021-11-09, 01:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Usch! Beklagar sorgen. Tycker FHM är så släpphänta.

Tack, ingen fara. Senfärdigheten hos FHM är frustrerande, värre än viruset självt faktiskt.
Citera
2021-11-09, 01:58
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Nu när vi går in i högsäsongen för virus i december-mars kommer jag att spreja andningsskyddet på insidan. Det funkade under första vågen.
FHM kommer inte att hjälpa mig. Det är proppfullt med folk överallt och testningen dras ned.
Snart lämnar Löfven in handduken.

Har du ett FFP3 skydd så behöver du nog inte spreja.
Citera
2021-11-09, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Och jag gick utan munblöja och levde som vanligt. Det fungerade också. Köpte ett storpack nya kalsonger någonstans vid årskiftet. Det verkar ha hjälpt.

Vilket sammanträffande! Jag tittade på Bingolotto 2 helger i rad. Har i övrigt levt som vanligt. Hade iofs lite snuva och huvudvärk i 2 dygn, som de påstod var Covid-19.
Citera
2021-11-09, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Jag skulle uppskatta att hon gör det, då lär det bli en kort period för henne som statsminister. Pensionärerna är och ränner på stadens gator, ungdomarna är äntligen ute i nattlivet och krögarna får äntligen inkomst. Om Magdalena återinför restriktioner lär det bli det första och sista hon gör som statsminister

Jag tror inte det faktiskt. Vi knyter nog näven i fickan och tar den i tvåan som vanligt. Majoriteten gör kanske inte ens det, utan säger bara ”Ja tack!”
Citera
2021-11-09, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Inte om man inte tillhör riskgrupper och fullt frisk, inte fet, hyfsad kondis!
Dödligheten med covidinfektion är ca: 0,1 %...drabbar oftast redan gamla och sjuka!
Med vaccinet tar man en risk!
Jag har varit tveksam till dessa ”vaccin”...de är ej godkända och 3/4 vaccinfabrikanter har stoppats.
Mkt risk...för lite ”gain” liksom🤔

Kom gärna med en källa till alla dina självsäkra påståenden! Man får intrycket av att du lyssnat för mycket på övriga sektmedlemmar i Antivaxholm😉
Citera
2021-11-09, 07:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Nu varnar tom Aftonladet för situationen i vinter.

"Som ett krig. Massdöd. Vårdkaos."

Det är ord som använts. Fy fan vad deprimerad man blir redan på morgonen. Sen tycks ju FHM leva i en helt annan verklighet som består i närmaste vad som kan beskrivas som förnekelse. Det känns inte bra det här. Vi måste alla få tredje sprutan ASAP!!!!
Citera
2021-11-09, 07:16
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saywhaat-
Jag har en fråga som jag behöver hjälp med.

Jag har kollat på FHM , men jag hittar ingen information.Hur många bekräftade fall av återinfektion av covid-19 (dom som har naturlig immunitet) finns det ?? Allt jag hittar är bekräftade fall av genombrotts infektion för dom som är full vaccinerade

Det som är intressant är följande :Hur många har behövt intensiv vård två gånger för Covid ? med naturlig immunitet.

Sannolikt inte speciellt många då man går åt redan i första vändan i sådana fall. Lite som att fråga hur många som dött två gånger på sjukhuset....
Citera
2021-11-09, 07:35
Medlem
Sunimods avatar
Citat:

Det är ord som använts. Fy fan vad deprimerad man blir redan på morgonen. Sen tycks ju FHM leva i en helt annan verklighet som består i närmaste vad som kan beskrivas som förnekelse. Det känns inte bra det här. Vi måste alla få tredje sprutan ASAP!!!!

Det kommer bli så här med stor sannolikhet

"-Vi såg det inte komma."

Tro katten för det när vi slutade testa i stort sett alla som är vaccinerade och de ovaccinerade bryr sig inte om sådant.

Dessutom är man som vanligt sen på bollen och vi borde varit betydligt längre fram med den tredje dosen till de som fick vaccin i våras. Jag tänker då på sjukhuspersonal och 75+ utanför riskgrupper.
Citera
2021-11-09, 07:42
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Jag tror inte det faktiskt. Vi knyter nog näven i fickan och tar den i tvåan som vanligt. Majoriteten gör kanske inte ens det, utan säger bara ”Ja tack!”

Det är ju bara att läsa här på Flashback hur ”svenskar” verkligen skriker om att få bli inlåsta i sina egna hem.

Självutnämnda sverigevänner som sitter och säger att FHM och Regeringen är slapphänta för att dom inte har hårdare restriktioner och tvingar på oss Vaccin.

Sumprunkande muppar hela bunten
Citera
2021-11-09, 07:45
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det kommer bli så här med stor sannolikhet

"-Vi såg det inte komma."

Tro katten för det när vi slutade testa i stort sett alla som är vaccinerade och de ovaccinerade bryr sig inte om sådant.

Dessutom är man som vanligt sen på bollen och vi borde varit betydligt längre fram med den tredje dosen till de som fick vaccin i våras. Jag tänker då på sjukhuspersonal och 75+ utanför riskgrupper.

Går på tok för långsamt. De styrande känns inte kompetenta uppgiften.
Citera
2021-11-09, 07:52
Medlem
Citat:

Till och med Aftonbladet? Den var bra för AB har ju inte spritt skräck och panik om corona tidigare? Tredje sprutan? Längtar du inte redan efter 57:e sprutan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in