2021-11-09, 01:23
Medlem
Crapmagics avatar
Medborgerlig Samling växer just nu med 600 personer i månaden lovar Alexander Bard

Det låter mer än AFS
Senast redigerad av Crapmagic 2021-11-09 kl. 01:32.
Citera
2021-11-09, 16:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Bosebo, med sina 129 invånare och där 19 av dem (2-3 familjer/klaner?) stödjer Afs.

Församlingen har knappt 130 medlemmar. Valdeltagandet i kyrkovalet i sin helhet var 18,4 procent. Antar vi att valdeltagandet i Bosebo är likt landet i sin helhet så röstade 24 personer. För att komma upp i AfS siffror krävs då att ungefär 3-4 personer lägger sin röst på AfS.
Citera
2021-11-10, 12:20
Medlem
FarbrorFranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Medborgerlig Samling växer just nu med 600 personer i månaden lovar Alexander Bard

Det låter mer än AFS
Med risk för att låta dryg så är min egen, högst ovetenskapliga uppfattning, att Medborgerlig Samling är fullständigt okänt utanför deras egen aktivistkader.
Alltså, folk har inte ens hört talas om dem, så om Bard sagt detta så är det nog önsketänkande från hans sida.
Citera
2021-11-12, 22:14
Medlem
Ozmeisters avatar
Kan någon övertala mig att det här partiet inte är den besvikelse jag tror det är?

Lyssnade på Kokta grodan, fick hoppet om ett riktigt mörkblått parti, moderaterna under Gösta Bohman.
Sen rullade man ut något som mer liknade Ny Demokrati på crack.

Åren går, man har nu, av kommentarsfält, twittertrådar, flashbackinlägg mm att döma attraherat de allra värsta rättshaveristerna och konspirationsteoretikerna. Ur gräsrötterna har ett tryck uppstått att falla mupparna till föga. Har dock inte inträffat än vad jag kan läsa mig till.

Sen har vi det här med "Nätverket" som är riktigt jävla oroande. Hur långt in i partiet har man tagit sig?Tar Gustav och ledningen avstånd från Education4 future? Eller vill man ha K Hedins pengar?
Citera
2021-11-13, 00:34
Medlem
FarbrorFranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister
Kan någon övertala mig att det här partiet inte är den besvikelse jag tror det är?
..//
Åren går, man har nu, av kommentarsfält, twittertrådar, flashbackinlägg mm att döma attraherat de allra värsta rättshaveristerna och konspirationsteoretikerna. Ur gräsrötterna har ett tryck uppstått att falla mupparna till föga. Har dock inte inträffat än vad jag kan läsa mig till.
Du skall inte lyssna på vad en massa haverister och även fiender till partiet sprider anonymt i "kommentarsfält, twittertrådar, flashbackinlägg mm" utan bilda dig en egen uppfattning. Det är långt ifrån så illa som många muppar vill göra gällande.

Gå på möten med partiet, är du medlem får du inbjudningar till dessa så kan du själv bilda dig en egen uppfattning. AfS är det bästa som hänt svensk nationalism sedan SD liberaliserades runt 2006-2006.
Citera
2021-11-13, 11:27
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Expressen har nu en artikel som visar att det begicks valfusk mot AfS inför valet 2018. Facebook samlade några av topparna för en överläggning, sedan stängde de ner massa AfS-konton:

https://www.expressen.se/nyheter/facebook-grep-in-vid-valet-stangde-konton/

Vi som följt med vet ju att det här med "valpåverkan" (ofta "från Ryssland") som alla upptänkliga instanser snackat om de senaste åren bara är ett sätt att själva kunna begå valpåverkan. Vi vet att attackerna mot Trump var påhittade för att försöka sänka honom, nu vet vi att det var en medveten konspiration att tysta AfS inför valet.

Alla bör förstå det att ingen, absolut ingen, av de som pumpar ut den här "rysk valpåverkan"-propagandan egentligen tror att Ryssland eller "ryska trollfabriker" ligger bakom populister i väst. De har bara upptäckt att det är bra propaganda för att själva utföra den valpåverkan de beskyller Ryssland för. De vet att de ljuger, de ljuger för att stoppa människor som vill stoppa folkmordet på vita, och alltså är ljugandet ett steg i själva folkmordet. Hör du nåt ondskefullt monster prata om "ryska troll", känn till det. Förstå att det är ett folkmordsbrott denne begår. Sedan fortsätter du arbeta för att återupprätta rättsstaten.

Att ett privat företag stänger ned sociala medier-konton i samband med ett val är inte valfusk.
Citera
2021-11-13, 11:34
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Att ett privat företag stänger ned sociala medier-konton i samband med ett val är inte valfusk.
Jo, det är valfusk. En demokrati kan inte fungera om inte alla partier har samma rätt att sprida sitt budskap i det offentliga rummet.
Citera
2021-11-13, 11:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jo, det är valfusk. En demokrati kan inte fungera om inte alla partier har samma rätt att sprida sitt budskap i det offentliga rummet.

Problemet är att privatägda plattformars inte är det offentliga rummet.
Sådant som SVT och SR är dock det offentliga rummet, men Facebook, Aftonbladet, Nyatider, Flashback osv, är absolut inte det.

Att påstå att privatägda eller aktieägda platformar är det offentliga rummet är lika fel som att påstå att allemansrätten även gäller om du börjar vandra runt hos Scania eller Volvo.

Det offentliga rummet är det som staten och kommunen äger men aldrig det som är privatiserat.
Citera
2021-11-13, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister

Lyssnade på Kokta grodan, fick hoppet om ett riktigt mörkblått parti, moderaterna under Gösta Bohman.
Sen rullade man ut något som mer liknade Ny Demokrati på crack.

Sen har vi det här med "Nätverket" som är riktigt jävla oroande. Hur långt in i partiet har man tagit sig?Tar Gustav och ledningen avstånd från Education4 future? Eller vill man ha K Hedins pengar?
Partistyrelsen är av allt döma precis lika mörkblå som du önskar. Skälet till att detta inte syns utåt är av strategiska skäl, man undviker medvetet djupa ideologiska diskussioner eftersom dessa helt enkelt inte är särskilt gynnsamma för att attrahera väljare. Det bestående problemet som partiet haft och har, är att inte veta vilken väljargrupp man egentligen bör attrahera. Ena dagen talar man om plattskatt, nästa om skattefinanserad tandvård och sedan om bensinpriset. Ambitionen att vara tilltalande för alla skapar ett budskap som är spretigt och som uppfattas som desperat.

Att konspirationsteoretiker söker sig till partiet har nog inget med partiet i sig att göra, utan att svensk anti-liberal höger är överbefolkad av sådana typer och dessa får inget utrymme någon annanstans. Afs kan inte göra meningsfulla avståndstaganden utan att riskera att förlora betydande delar av sitt väljarstöd och därför avstår man.
Citera
2021-11-13, 12:05
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Problemet är att privatägda plattformars inte är det offentliga rummet.
Sådant som SVT och SR är dock det offentliga rummet, men Facebook, Aftonbladet, Nyatider, Flashback osv, är absolut inte det.

Att påstå att privatägda eller aktieägda platformar är det offentliga rummet är lika fel som att påstå att allemansrätten även gäller om du börjar vandra runt hos Scania eller Volvo.

Det offentliga rummet är det som staten och kommunen äger men aldrig det som är privatiserat.
Jo, det är det offentliga rummet. Mycket mer så idag än "anslagstavlan i centrum". Det finns nog få saker som är mer "offentliga rummet" idag än Facebook. Och jag pratar alltså om dess funktion i verkligheten, inte vad nåt papper eller nån abstrakt teori säger. Om pappret eller teorin säger något annat än att Facebook är en del av det offentliga rummet så måste de uppdateras för att vara i fas med dagens verklighet.

Allemansrätten gäller även på privat mark. Visste du inte det?

För övrigt så finns det nog få saker jag är så ointresserad av som att diskutera "det är inte censur när privata företag gör det" med judar och barnporrsliberaler, så räkna inte med fortsatt ping-pongande.
Citera
2021-11-13, 12:24
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:

Det är inte valfusk. AfS hade en intensiv valkampanj inför valet där de åkte runt omkring i landet och hade valmöten på offentliga ytor. Facebook är inte en offentlig yta.

Att AfS till stor del består av rövhattar med en kass politik och ett kasst sätt att framföra den är den största anledningen till att de inte och troligtvis aldrig kommer nå över fyra procent i ett riksdagsval.
Citera
2021-11-13, 15:15
Medlem
mattias_rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune

Men tycker inte du att det är konstigt att ett amerikansk företag stänger ner svenska konton som företräder och gillar AfS politik?

Tror inte att de själva har uppmärksammat dessa konton utan det är någon annan makt som har påtryckt att dessa konton ska stängas. Och då ligger Socialdemokraterna nära till hands att misstänka, med tanke på att de har redan haft kontakt med dessa privata företag och påtryckt att det ska rensas upp bland meningsmotståndare.

Är inte det valfusk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in