2021-11-08, 23:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Helvete vad du tjatar om detta varenda dag! Bara en massa upprepande.

Ja, men det blir ju bara mer och mer påtagligt för var dag som går.
Citera
2021-11-08, 23:14
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tror det behövs lite mer än en vaccinbooster. Danmark visade vägen idag, det kommer dock inte att införas i landet mellanmjölk. Känns som jag inte orkar bry mig längre, förlorade en anhörig igår, dock inte till covid19, tack lov. Fuck this virus och FHM! Släpp fram Jimmy så skickar han FHM till sophögen, där det hör hemma!

Usch! Beklagar sorgen. Tycker FHM är så släpphänta.
Citera
2021-11-08, 23:24
Medlem
Dille24s avatar
Ser fortfarande inte någon direkt anledning att ta vaccinet. Tycker att det är skönt att landet lagom lyssnar på experter och inte hispiga populister.

Släpp fram Jimmy? Är han expert nu? Ledaren för det parti som har flest vaccinskeptiker i riksdagen?

Har SD ens ett vaccinpass på sitt partiprogram?
Citera
2021-11-08, 23:26
Medlem
Symptom.....hur mycket har det diskuterats i tråden....

Här finns en studie, https://www.covid19app.lu.se/artikel/hudutslag-och-covid-19 , jag trodde att jag kanske var smitt enligt de symptomen som de tar upp.

Hur ska jag veta, anmälde pågående infektion, de misslyckades att leverera testkit, jag har bara haft lite utslag och morgonhosta/förkylning.

Nu skiter jag i förkylningsinfluensan ( "pandemin"), går till jobbet efter en dags digital-jobb. hade utslag över bröstet, men hittade inget om det på FHM hemsida...................fick leta själv, med testkitet kom inte, jag är symptomfri, utslagen tillbakabildas hela tiden.

Vad är det för skådespel vi bevittnar?
Citera
2021-11-08, 23:40
Medlem
Att det är Danmarks ~12% ovaccinerade som själva driver smittspridningen till nya nivåer är väldigt, väldigt svårt att tro. Dessutom är negativa test och genomgången infektion en del av Danmarks coronapass så i praktiken exluderas få. Jag tror inte det kommer göra någon större skillnad. Det är nog rätt mycket symbolpolitik i dagsläget.

Riktiga smittskyddsåtgärder är att hålla avstånd och vara hemma när man är sjuk, det är nog nästan så att coronapasset motarbetar detta i praktiken.
Citera
2021-11-08, 23:57
Medlem
Enligt denna studien så är det enda långcovidsymptomet som kan kopplas till laboratoriebekräftad covid nedsättning av luktsinnet.

”laboratory-confirmed COVID-19 infection was associated only with anosmia.”

https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/fullarticle/2785832
Citera
2021-11-09, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är ju det som är kruxet. Vet inte heller om det är så nyttigt att gå och sniffa alkohol hela dagen.

Nu när vi går in i högsäsongen för virus i december-mars kommer jag att spreja andningsskyddet på insidan. Det funkade under första vågen.
FHM kommer inte att hjälpa mig. Det är proppfullt med folk överallt och testningen dras ned.
Snart lämnar Löfven in handduken.
Citera
2021-11-09, 00:24
Medlem
outoftheblues avatar
I mönsterlandet Nya Zeeland gryr missnöjet:
1 hour ago

Parliament is on high security as thousands march through central Wellington for an anti-lockdown and anti-vaccination protest.

Thousands of people have gathered at Civic Square, in Wellington, for an anti-lockdown and anti vaccination protest this morning.

The group intends to march to Parliament for what they are describing as a "freedom protest".

Significant disruptions to the bus services in the capital are expected as buses detour away from the CBD to avoid the protest.

Meanwhile in Auckland, a police officer was bitten by a protester at the northern boundary as a group blocked traffic for more than an hour.
https://www.rnz.co.nz/news/national/455250/live-covid-19-updates-for-9-november-all-you-need-to-know
Senast redigerad av outoftheblue 2021-11-09 kl. 00:33.
Citera
2021-11-09, 00:50
Medlem
Finns det människor som är oroade för Covid längre? Vart jag än går är det folk i rörelse som julen 2019, plexiglasen är borta i butiker och trängseln är påtaglig.

Samtidigt skrivs det rubriker om att Europa går mot de mörkaste dagarna i pandemins tid. Trots att personer är vaccinerade... Hur kommer det sig? Har läkemedelsföretage. skapat vaccin som inte är effektivt så länge inte medborgare i ett helt land vaccinerar sig?

Jag skulle dock inte bli förvånad om Magdalena Andersson vill visa sin handlingskraftiga sida och införa restriktioner för att visa att hon minsann är en statsminister att räkna med...
Citera
2021-11-09, 00:55
Avslutad
Jag har en fråga som jag behöver hjälp med.

Jag har kollat på FHM , men jag hittar ingen information.Hur många bekräftade fall av återinfektion av covid-19 (dom som har naturlig immunitet) finns det ?? Allt jag hittar är bekräftade fall av genombrotts infektion för dom som är full vaccinerade

Det som är intressant är följande :Hur många har behövt intensiv vård två gånger för Covid ? med naturlig immunitet.
Citera
2021-11-09, 01:02
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Jag skulle dock inte bli förvånad om Magdalena Andersson vill visa sin handlingskraftiga sida och införa restriktioner för att visa att hon minsann är en statsminister att räkna med...
Ja det verkar ju mest ha varit kvinnliga presidenter och premiärminister som tagit i med hårdhandskarna mot "viruset" eller rättare mot potentiellt virusbärande människor. Så vi går nog mot totalitärare tider. Vaccinpass, lockdowns och andra typiskt kvinnligt överbeskyddande åtgärder bara för att vi ska slippa bli lite förkylda. Kanske vi slutligen lär oss uppskatta den frihet vi en gång hade.
Citera
2021-11-09, 01:05
Avslutad
FHM undersöker 150 fall av återinsjuknande i covid-19
Folkhälsomyndigheten undersöker just nu omkring 150 fall av återinsjuknande i covid-19, skriver Dagens Nyheter. Karin Tegmark Wisell, överläkare och avdelningschef på Folkhälsomyndigheten, tycker att det finns för lite kunskap om återinfektioner.

– Mycket bygger på tidigare coronavirus som inte varit i en pandemisituation, säger hon.

De allra flesta som blir sjuka en andra gång blir inte lika dåliga som första gången, men det finns alltid avvikelser, enligt Folkhälsomyndigheten. Risken att bli smittad en andra gång verkar bero på hur stor exponering man har för viruset.

Är det någon som vet vad som hände med den här undersökningen ? 14 November 2020 skrevs det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in