2021-11-08, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltborjamedmej
Den frågan är för stunden helt ointressant, den intressanta frågan är varför projektioner överhuvudtaget används om jorden nu som du säjer är platt?
För att vi ska tror att jorden är rund, det vore annars ganska avslöjande.
Citera
2021-11-08, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
För att vi ska tror att jorden är rund, det vore annars ganska avslöjande.
Är tanken att man har tagit den riktiga platta kartan, projicerat upp den på en sfär och sen tillbaks till en 2D-karta med fel?
Citera
2021-11-08, 21:22
Medlem
Citat:
Gleason.
https://www.google.com/search?q=gleasons+map&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ve d=2ahUKEwja_KTDxYn0AhWn-ioKHQOPBQYQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1280&bih=600&safe=ac tive&ssui=on

Mercator.
https://www.google.com/search?q=mercator+map&tbm=isch&ved=2ahUKEwjCne_ExY n0AhXUtSoKHbzzCvUQ2-cCegQIABAA&oq=mercator+map&gs_lcp=CgNpbWcQAzIFCAAQ gAQyBQgAEIAEMgYIABAHEB4yBggAEAcQHjIGCAAQBxAeMgYIAB AHEB4yBggAEAcQHjIGCAAQBxAeM gQIABAeMgQIABAeOgQIABATOggIABAIEB4QEzoICAAQBxAeEBM 6BwgAELEDEEM6BAgAEEM6CwgAEIAEELEDEIMBUIAIWP4rYJsza ABwAHgAgAGNAYgB8g6SAQQzLjE0mAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1 pbWfAAQE&sclient=img&ei=NoCJYcKqD9TrqgG856uoDw&bih =600&biw=1280&safe=active&ssui=on

Två visuellt olika kartprojektioner. De har samma samma avstånd, vilket står angivet på båda kartor.
Att din linjal mäter olika betyder inget i sammanhanget, det är en projektion.
Jag vet att de är visuellt olika, men jag frågar om avståndet mellan Johannesburg och Perth i kilometer. Med andra ord i verkligheten.
Citera
2021-11-08, 21:22
Medlem
Citat:
Hur bevisar avstånd på jorden att den skulle vara sfärisk?

Ta bara en sådan enkel sak som som att ekvatorn är 4000 mil lång och inte 6280 mil lång. Eller att litituden S0 är längre än S30 och N30.

Geometrin på ett plan är inte samma som en sfär. De avstånd vi känner till är bara förenliga med en sfär. De kända avstånden är de facto mätningar av jordens storlek och form.

Citat:
Vänligen visa ett upprepningsbart bevis för att jorden är sfärisk!

Vi hittar på jorden med hjälp av WGS84. Referensellipsoiden överensstämmer med verkligheten alltså är WGS84 en korrekt modell över verkligheten. Jordens form är känd och utforskad.
Citera
2021-11-08, 21:27
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Storcirkeln existerar bara i en kartprojektion, på ett rutmönster.

Kan du visa mig en storcirkel!
Vad har den för färg?
Vad är den gjord av?
Vad smakar den?
Storcirkeln är ett sätt att navigera på som fungerar på en rund jord men inte på en platt. Färg, gjord av och smak? Sluta tramsa säger jag.
Citera
2021-11-08, 21:39
Medlem
Citat:
Storcirkeln existerar bara i en kartprojektion, på ett rutmönster.

Flygplan navigerar utefter en storcirkel eftersom det är den kortaste vägen.

Om jorden var platt skulle inte begreppet storcirkel behövas och en cirkel skulle definitivt inte vara den närmaste vägen. Så det faktum att vi storcirkelnavigerar är ett bevis för att jorden inte är platt.

Så här navigerar vi från Buenos Aries till Darwin
https://uk.flightaware.com/live/flight/QFA14/history/20211005/1525Z/SAEZ/YPDN
http://www.gcmap.com/mapui?P=EZE-DRW
Senast redigerad av WilleGarvin 2021-11-08 kl. 21:41.
Citera
2021-11-08, 21:44
Medlem
jeranisms avatar
Citat:
Nej, jag har inte berättat det för någon skeppare.

Nej, jag har inte berättat det för någon pilot.

Varför inte? För att vara kristen och så orolig för alla människor som är lurade saknar jag verkligen missionsglöden hos dig! Ut och berätta för omvärlden om hur världen faktisk är beskaffad! Varför inte föreläsa? Ställa dig i gathörn med plakat? En pilot vet inte om planet svänger eller åker rakt fram, är det inte ganska viktigt för dom att veta?

Du har skrivit detta:

Citat:
Ja, det innebär att man konstant girar i teorin och skulle registrerar roderslag så hade det nog varit möjligt att visa det om det inte hade varit för vind, ström och sjö. De påverkar i större grad både val av rutt och mängd roderslag.

Vidare så märker man inte av den lilla kursändring som krävs när man följer en parallell, men den är säkert mätbar så länge man filtrerar ut roderslag för stötta mot andra faktorer.

Samt detta:

Citat:
...men att du ska kunna se den kursförändring på det stora avståndet är säkert möjligt men då måste du först filtrera bort varje roderslag som beror på vind, sjö och ström

Så att du nu skriver detta är aningen förvirrande:

Citat:
Vilken felmarginal? Eller var det bara retorik?

Du påstår att en pilot eller skeppare med gyroskop ombord inte kan veta om farkosten svänger eller åker rakt fram. Detta på grund av felmarginal i rörelsen som gör att faktumet att man svänger blir dolt inom felmarginalen.

Du har dock inte förklarat varför det är så att denna felmarginal bara är till vänster när man åker västerut men höger när man åker österut. Eller varför den plötsligt försvinner när man åker norr eller söder. Du har heller inte visat vad i gyroskopet på ett flygplan som gör att det har denna felmarginal. Är det tekniska begränsningar? Inprogrammerade fel av Illuminati/NWO? Finns det ett kontrollchip i som styr? Förklara!
Senast redigerad av jeranism 2021-11-08 kl. 21:47.
Citera
2021-11-08, 22:03
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ja.

Kan du komma med minst ett bevis på dessa lögner?

Men gärna upp till tre bevis så blir jag riktigt glad.

Alltså bevis på lögner om att jorden inte är ett klot.
Citera
2021-11-08, 22:28
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Flygplan navigerar utefter en storcirkel eftersom det är den kortaste vägen.

Om jorden var platt skulle inte begreppet storcirkel behövas och en cirkel skulle definitivt inte vara den närmaste vägen. Så det faktum att vi storcirkelnavigerar är ett bevis för att jorden inte är platt.

Så här navigerar vi från Buenos Aries till Darwin
https://uk.flightaware.com/live/flight/QFA14/history/20211005/1525Z/SAEZ/YPDN
http://www.gcmap.com/mapui?P=EZE-DRW

så du menar att rodret på flygplan konstant pekar åt höger vid flygningar medsols? har du något bevis på att det sker och att det inte i själva verket flyger raka linjer? flygbranschen är väldigt reglerad och loggar det mesta. i svarta lådan ska man alltså kunna se denna statistik från rodrerna
Citera
2021-11-08, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Storcirkeln är ett sätt att navigera på som fungerar på en rund jord men inte på en platt. Färg, gjord av och smak? Sluta tramsa säger jag.
Storcirkel går alldeles utmärkt att genomföra på ett Mercatorkort, kallas kordakurs. Återigen, ett rutsystem.
Citera
2021-11-08, 22:44
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Menar du att alla människor som åkt denna rutt är med i konspirationen?

Klarar du av att svara med ett ja eller nej (utan att rapa upp om ställda frågor etc.) först och främst. Sedan om du vill utveckla ditt svar är det helt okej.

Låt mig gissa, du kommer inte ge mig ett ja eller nej svar.

dom som åkt flygningen utan stopp har möjligtvis blivit vilseledda gällande avståndet. tex kanske det bara går att flyga hela sträckan i medvind.

nu får du svara tillbaka. varför går det inte att boka flighten? man får bara mellanlandning när man klickar vidare.
Citera
2021-11-08, 22:45
Medlem
[quote=jeranism|77856805]Varför inte? För att vara kristen och så orolig för alla människor som är lurade saknar jag verkligen missionsglöden hos dig! Ut och berätta för omvärlden om hur världen faktisk är beskaffad! Varför inte föreläsa? Ställa dig i gathörn med plakat? En pilot vet inte om planet svänger eller åker rakt fram, är det inte ganska viktigt för dom att veta?

[quote=jeranism|77856805]
Du har skrivit detta:

[quote=jeranism|77856805]
Samt detta:

Citat:
Ursprungligen postat av jeranism
Så att du nu skriver detta är aningen förvirrande:

Du påstår att en pilot eller skeppare med gyroskop ombord inte kan veta om farkosten svänger eller åker rakt fram. Detta på grund av felmarginal i rörelsen som gör att faktumet att man svänger blir dolt inom felmarginalen.

Du har dock inte förklarat varför det är så att denna felmarginal bara är till vänster när man åker västerut men höger när man åker österut. Eller varför den plötsligt försvinner när man åker norr eller söder. Du har heller inte visat vad i gyroskopet på ett flygplan som gör att det har denna felmarginal. Är det tekniska begränsningar? Inprogrammerade fel av Illuminati/NWO? Finns det ett kontrollchip i som styr? Förklara!
Lät bra det jag sa, det stämmer.

Det fetade: därför att gyrokompassen ger dig vinkel mot geografisk nord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in