Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Nej, jag har inte berättat det för någon skeppare.
Nej, jag har inte berättat det för någon pilot.
Varför inte? För att vara kristen och så orolig för alla människor som är lurade saknar jag verkligen missionsglöden hos dig! Ut och berätta för omvärlden om hur världen faktisk är beskaffad! Varför inte föreläsa? Ställa dig i gathörn med plakat? En pilot vet inte om planet svänger eller åker rakt fram, är det inte ganska viktigt för dom att veta?
Du har skrivit detta:
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Ja, det innebär att man konstant girar i teorin och skulle registrerar roderslag så hade det nog varit möjligt att visa det om det inte hade varit för vind, ström och sjö. De påverkar i större grad både val av rutt och mängd roderslag.
Vidare så märker man inte av den lilla kursändring som krävs när man följer en parallell, men den är säkert mätbar så länge man filtrerar ut roderslag för stötta mot andra faktorer.
Samt detta:
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
...men att du ska kunna se den kursförändring på det stora avståndet är säkert möjligt men då måste du först filtrera bort varje roderslag som beror på vind, sjö och ström
Så att du nu skriver detta är aningen förvirrande:
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Vilken felmarginal? Eller var det bara retorik?
Du påstår att en pilot eller skeppare med gyroskop ombord inte kan veta om farkosten svänger eller åker rakt fram. Detta på grund av felmarginal i rörelsen som gör att faktumet att man svänger blir dolt inom felmarginalen.
Du har dock inte förklarat varför det är så att denna felmarginal bara är till vänster när man åker västerut men höger när man åker österut. Eller varför den plötsligt försvinner när man åker norr eller söder. Du har heller inte visat vad i gyroskopet på ett flygplan som gör att det har denna felmarginal. Är det tekniska begränsningar? Inprogrammerade fel av Illuminati/NWO? Finns det ett kontrollchip i som styr? Förklara!