Citat:
Ursprungligen postat av
Captainspiced
Hur andra framstår? Märkligt uttalande.
Är det svårt för dig att förstå att andra vill förstå vad som hände mer än vad du vill? Och har du tänkt på hur de framstår för andra att man inte ens vill veta?
Tror du på allvar att alla som känner Emil delar din syn? Tror du inte det finns de av hans vänner/ nära som vill förstå?
Självklart finns det förmildrande omständigheter, det är därför vi bla har rättegångar för att komma fram till fakta.
Jag tänker inte gå off topic som du, men jag tänker heller inte låta dig skapa någon sorts av trådsanning genom att svara mig och låtsas att jag har skrivit något jag inte har. Läsförmågan är där, fast inte läsförståelsen, men du kan få en ny chans att läsa om och läsa rätt innan du kliver på och försöker patronisera.
Om du ändå vill ha det stavat ut för dig kan jag upplysa, och nu citerar jag dig precis som du skriver, och jag markerar att det är det jag gör genom att använda citationstecken och även kursiv, så det blir svårt att missförstå (och på så sätt försöker jag också att förebygga påhopp om felciteringar).
Du skriver:
”Hur andra framstår?” Mitt svar: Nej, tvärt om, hur
ni framstår. (Jag fetar ordet ”ni”, för att klargöra att just det ordet ska ha extra vikt).
”Märkligt uttalande.” Ja, självklart blir det lite märkligt, om man inte förstod vad man läste förut.
”Är det svårt för dig att förstå att andra vill förstå vad som hände mer än vad du vill?” Nej, inte alls, och i detta hänseende är det inte heller relevant, eftersom du drar konklusioner utifrån din felaktiga slutning som jag redan påpekat. Och vad jag vill och inte vill, se det vet du ingenting om. Det skrev jag nämligen inte.
”Och har du tänkt på hur de framstår för andra att man inte ens vill veta?” Tja, tänkt och tänkt, i början på denna tråd var det Ls fans som inte ville veta, och då tänkte jag försåvitt att det var lite udda. På senaste så är det ju, som jag
också (viktläggning här igen, kommer du ihåg?) påpekat men som du alltså inte förstod, blivit en trådsanning att de som inte köper fansens ensidiga hyllning inte heller önskar mera information. Återigen, och nu repeterar jag för detta är
viktigt: läs vad jag skrev.
”Tror du på allvar att alla som känner Emil delar din syn?” Ajajaj, vilket misstag! Hur vågar du låtsas veta vad som är mitt syn? Och vad mera är, mitt syn på
vadå? Hoppas du återkommer med svar på det, då jag blir mycket nyfiken nu.
”Tror du inte det finns de av hans vänner/ nära som vill förstå?” Samma misstag igen, du låtsas ”citera” och tillägger mig en mening du inte vet om jag har.
Och hur kan du veta att jag inte er Ls vän? Kring L finns det nämligen många som fattar att man kan vara ett stöd för ett människa som begått fruktansvärda handlingar
utan att nedvärdera andra och hitta på osanningar. Och tror du inte Es vänner redan vet det de behöver veta, eller kan fråga familjen om de vill veta mera? Bland Es nära finns det nämligen också vettiga människor.
”Självklart finns det förmildrande omständigheter, det är därför vi bla har rättegångar för att komma fram till fakta.” Tror du på fullt allvar att jag inte vet vad en rättegång är, eller säger du detta också bara för att försöka hävda dig och framstå som duktig genom att nedvärdera mig? Vad var i så fall annars syftet?
Ska man bedriva härskartekniker måste man mästra konsten lite bättre.
Så, då är det bara att invänta kavalleriet.