2021-11-08, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
En liten "fun fact" om disse to vitnene: de har begge samme etternavn, og bor
såvidt jeg forstår også begge i Br*kkeveien, ikke langt fra stedet bilen etter sigende
ble observert.
Kanskje de kjenner hverandre, har diskutert saken og til slutt blitt enige om at det var aeh i den røde bmw
Citera
2021-11-08, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg synes det ser ganske lyst ut på videoene.

Er det så lyst 31. oktober, etter at man har gått over på normaltid, vintertid.

07:36 og 08:00 normaltid. Det er bare noen dager siden 31. oktober. Jeg synes det er mørkt på morgenen nå. Eller ihvertfall mørkere, enn det ser ut til på videoen.

Edit

Det går jo an å prøve å sammenligne lysforholdene med bil-langs-gangveien-videoene. 07:56 og 08:56.

Skal prøve å få tid til å se på videoene senere i dag. Og sammenligne lysforholdene. Så godt det lar seg gjøre for en amatør da.
kan overvåkningsvideo være manipulert.
Citera
2021-11-08, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Helt utrolig at ikke bilen hans ble sjekket samme dag, også med tanke på DNA. Dette ble gjort etter at bilen var solgt og overtatt av ny eier, hvis jeg husker riktig. De fant ingenting av interesse da, og om de hadde sjekket samme dag AEH forsvant, tror jeg ikke det ville vært noe mer å finne. Men da kunne i hvert fall en ting blitt sjekket ut av saken.
Det var tydeligvis viktigere å straks kjøpe Bitcoin for å komme i kontakt med kidnapperen. Jeg kan ikke tenke meg, at de bare har drevet med telefonavlytting, de må jo også ha snoket litt rundt også. Fks. en prater med TH inne i huset, mens den andre tar en titt i bilen. De kan umulig ha ventet 6 måneder med å gjøre det.
Citera
2021-11-08, 11:49
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
kan overvåkningsvideo være manipulert.

Jeg tror det er mulig. Ihvertfall opptaket når TH ankommer jobb. Dette er det mest
håndfaste beviset for alibi vi har blitt presentert for. Det skal være vitner på jobb
også som har sett ham der, men det foreligger ingen detaljerte opplysninger om
hvilke tidspunkt dette gjelder.

Ellers var jeg i dag ute for å sjekke lysforhold ved soloppgang. Det virket merkbart
mørkere enn på videoen av "luemannen", men det var skyet så ikke lett å si om
lysforholdene var sammenlignbare. Dessuten er kameraer lyssensitive på en helt
annen måte enn menneskeøyne, så det er vel egentlig umulig å si med mindre
man kan "rekonstruere" opptaket med samme type kamera.

Man må uansett ta høyde for at politiet har undersøkt disse opptakene så godt det
lar seg gjøre. Det ville overraske meg hvis de har slurvet med så sentralt bevismateriale.
Citera
2021-11-08, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Har inntrykk av at de fleste i Norge behandles noenlunde likt, selv om situasjonen i andre deler av verden er en ganske annen. Når det kommer til alvorlige saker som kidnapping/drap, kan jeg ikke tro/håpe at status utgjør noen forskjell. I tilfellet her, hadde det jo bare vært for å sjekke TH ut av saken som potensiell kone"fjerner" i form av å være partner i saken. Advokaten hans informerte ham tidlig at han nok ville bli ansett som mistenkt pga. partnere generelt ofte er skyldige hvis kona forsvinner. Dette var TH inne forstått med, så tenker han hadde nok vært mer fornøyd med at bilen ble sjekket, enn at de glemte det vekk.

Alle i Norge behandles ikke likt. Ta f.eks forsvaret. Viser grov uaktsomhet og senker en fregatt til 20 MRD, bare flax gjør at det ikke går liv, bare flax gjør at det ikke blir en miljø katastrofe da de kjører på en fullastet oljetanker. Alt er fanget på radar / satelittbilder. Lyd kommunikasjon ligger på youtube. Det er en voldsom arroganse de viser på broa på Helge Ingstad. De vet ikke engang hvor nære land de er.. "Ehh, hmm, nei da kommer vi for nære skjærene der", skjærene var 1 km unna. Totalt påfører de staten Norge ca 50 MRD i tap. (berging, tapt fregatt, kjøp av ny fregatt osv). Status: det får ingen konsekvenser for de ansvarlige på broa på Helge Ingstad, saken blir nå hysjet ned i media. Til sammenligning, en lastebilsjåfør som kjører med 10 tonn overlast risikerer fengsel.
Citera
2021-11-08, 16:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Alle i Norge behandles ikke likt. Ta f.eks forsvaret. Viser grov uaktsomhet og senker en fregatt til 20 MRD, bare flax gjør at det ikke går liv, bare flax gjør at det ikke blir en miljø katastrofe da de kjører på en fullastet oljetanker. Alt er fanget på radar / satelittbilder. Lyd kommunikasjon ligger på youtube. Det er en voldsom arroganse de viser på broa på Helge Ingstad. De vet ikke engang hvor nære land de er.. "Ehh, hmm, nei da kommer vi for nære skjærene der", skjærene var 1 km unna. Totalt påfører de staten Norge ca 50 MRD i tap. (berging, tapt fregatt, kjøp av ny fregatt osv). Status: det får ingen konsekvenser for de ansvarlige på broa på Helge Ingstad, saken blir nå hysjet ned i media. Til sammenligning, en lastebilsjåfør som kjører med 10 tonn overlast risikerer fengsel.

Forsvaret har sannsynligvis sluppet unna med verre ting enn Ingstad-forliset.
Hvis du ikke allerede kjenner saken, kan du lese deg opp på "Utvik Senior".

Men Forsvaret til side, når det kommer til behandling av "vanlige dødelige" er
det tydeligvis også forskjell på folk. TH gikk løs fra varetekt, mens de siktede
i Vålnes-saken satt omlag ett år i varetekt mens politiet etterforsket. Og der
var politiets arbeid svært diskutabelt, særlig innledningsvis. De hadde fått
umiddelbare vitneutsagn fra flere hold om at det var et drap, men likevel
lot politiet saken stå som forsvinning i hele tre måneder før Kripos ble
koblet inn, og drapsetterforskning igangsatt.

Likheten mellom AEs forsvinning og Vålnes-saken er kanskje ikke slående, men har noen fellestrekk.

1) Det ble etter all sannsynlighet regissert en villedning for å lure politiet
2) Drapsetterforskningen kom sent i gang, og mange viktige beviser kan ha gått tapt
3) Offeret har aldri kommet til rette

Den viktigste forskjellen er likevel at mistanken mot de siktede var sterk nok til
at de ble sittende svært lenge i varetekt. Likevel hadde ikke politiet nok til å få
reist tiltale, selv etter årevis med intens etterforskning.
Citera
2021-11-08, 17:02
Medlem
GG99Slayers avatar
holden har jo jobbet for andre siden, han veit nok alle triksene i boka..
Citera
2021-11-08, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer

Holden gjør nok sitt beste som advokat basert på bevisene han har i denne saken. TH kan ikke arresteres og straffeforfølges på noen måte. Det må være noe som heter faktagrunnlag. Og straffemistanken skal være sannsynlig årsak.

Sannsynlige årsaker gir uttrykk for hvor sterk mistanken er og er høyere grad av mistanke ved pågripelse og forvaring. At det foreligger sannsynlige årsaker til at mistenkte har begått forbrytelsen, er generelt en forutsetning for at personen skal kunne pågripes.
Citera
2021-11-08, 17:43
Medlem
Citat:
Det holder antagelig med at han sier My name is Holden, Svein Holden.
Citera
2021-11-08, 18:00
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Holden er kanskje dyktigere enn mange på begge sider av bordet.
Men jeg tenker også at TH kan ha fulgt nøye med på Vålnes-saken.
Villedningen der fungerte jo utmerket, siden politiet tok den hensatte
bilen som tegn på at PV hadde kjørt den dit selv og forlatt den frivillig.
Men TH har tydeligvis tenkt noen steg videre, og lagt til noen flere lag
med forvirring i bunn.
Citera
2021-11-08, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Holden er kanskje dyktigere enn mange på begge sider av bordet.
Men jeg tenker også at TH kan ha fulgt nøye med på Vålnes-saken.
Villedningen der fungerte jo utmerket, siden politiet tok den hensatte
bilen som tegn på at PV hadde kjørt den dit selv og forlatt den frivillig.
Men TH har tydeligvis tenkt noen steg videre, og lagt til noen flere lag
med forvirring i bunn.

Holden var aktor da den Funcom ansatte mannen sto tiltalt for knivdrapet på Vegard Bjerck. På helt uforklarlig vis ble den tiltalte frifunnet for drapet. Det er ubestridt at den tiltalte var tatt for å rispe opp lakken på flere biler i garasjeanelgget med kniv. Vegard Bjerck hadde antageligvis tatt mannen på fersken for skadeverket, å ble knivstukket til døde.

Men som sagt, mannen ble frikjent og drapet er uoppklart.
Citera
2021-11-08, 20:08
Medlem
En tanke. Tenk om Facebook ikke hadde eksistert og lurte på om AEH fortsatt ville være i live ...

Facebook 10 år.

https://web.archive.org/web/20170316173857/http://www.metro.se/artikel/facebook-fyller-10-%C3%A5r-i-sverige-s%C3%A5-h%C3%A4r-har-sajten-f%C3%B6r%C3%A4ndrats-xr

TH Eiendom, hm .....

https://m.facebook.com/profile.php?id=541250752924513

https://m.facebook.com/pages/Tom%20Hagen%20Eiendom/104705044468865/?refsrc=deprecated&_rdr
Senast redigerad av Braskamin58 2021-11-08 kl. 20:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in