2021-11-08, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Ser du att bara 1% av den manliga befolkningen har partners?

Alla par träffas inte via Tinder.
Citera
2021-11-08, 10:49
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Alla par träffas inte via Tinder.
Det har jag inte påstått heller. Men flickfotograf verkar ju mena att den är ungefär så framtiden ser ut.
Citera
2021-11-08, 11:09
Medlem
Citat:
Det har jag inte påstått heller. Men flickfotograf verkar ju mena att den är ungefär så framtiden ser ut.

Du missförstod vad han menade.
Citera
2021-11-08, 11:14
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Du missförstod vad han menade.
Förklara gärna
Citera
2021-11-08, 11:19
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ser du att bara 1% av den manliga befolkningen har partners?
Nej.
Ser du att väldigt många kvinnor chansar och byter partners, som jag byter strumpor ungefär?
70% av äktenskapen bryts av kvinnor som tror att de kan få bättre.
Citera
2021-11-08, 11:22
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
För den "moderna, urbana tjejen" uppfostrad av sociala medier, ja.

Naturliga träffpunkter saknas, för grabbarna sitter hellre hemma med sina dataspel eftersom tonen i våra medier om dem bara är negativ.

Jag skulle inte heller bry mig om att leta i motvind och med en ständig "metoo-bila" hängande äver mig.
En ung svensk man kan helt enkelt inte göra rätt med annat än att han ser helt rätt ut.

Ute på landet är det annorlunda.
Där kan man inte alltid välja sitt umgänge och de som finns där, är de man får försöka komma överens med. Där träffas man på jobbet, på pizzerian, på puben, vid bryggan, på beachen eller på en fest.
Som det var här i städerna för 15-20 år sen.
Senast redigerad av Flickfotograf 2021-11-08 kl. 11:24.
Citera
2021-11-08, 11:59
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Nej.
Ser du att väldigt många kvinnor chansar och byter partners, som jag byter strumpor ungefär?
70% av äktenskapen bryts av kvinnor som tror att de kan få bättre.
De undersökningar jag sett då initieras inte skilsmässor i första hand för att ”hitta någon bättre”. Det beror på långvariga problem.
Citera
2021-11-08, 12:00
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
För den "moderna, urbana tjejen" uppfostrad av sociala medier, ja.

Naturliga träffpunkter saknas, för grabbarna sitter hellre hemma med sina dataspel eftersom tonen i våra medier om dem bara är negativ.

Jag skulle inte heller bry mig om att leta i motvind och med en ständig "metoo-bila" hängande äver mig.
En ung svensk man kan helt enkelt inte göra rätt med annat än att han ser helt rätt ut.

Ute på landet är det annorlunda.
Där kan man inte alltid välja sitt umgänge och de som finns där, är de man får försöka komma överens med. Där träffas man på jobbet, på pizzerian, på puben, vid bryggan, på beachen eller på en fest.
Som det var här i städerna för 15-20 år sen.
Relationer ska ju göra livet bättre, och inte sämre. Mår man bättre som singel så jag ser inte riktigt problemet.
Citera
2021-11-08, 13:24
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
"Erbjudanden" går ju inte ens att föra en normal konversation med så att man vet vad de vill. Så skulle knappast se det som "erbjudande".
Vad menar du med utanför din egen liga?
Har du klurat ut det ännu?
Vad din liga är?

Är du junior, ska du inte spela i NHL.
Är du en femma, ska du inte tävla om tiors uppmärksamhet utan sikta på femmor, sexor och sjuor.
Kanske?
Men du har större chans på treor och fyror.

Alla är inte lika snygga, lika smarta, lika kvicka, lika socialt kompetenta osv.
På så vis är världen orättvis, men det är upp till dig att stärka dina svagheter och bejaka dina styrkor.

Precis som för alla andra.
Som tjej har du fördelar här. Du har alltid erbjudanden.
Om de inte duger åt dig är ditt eget val.
Män och pojkar har generellt INTE erbjudanden, om de inte är absolut top tier, och de har fler erbjudanden än de hinner beta av.
De spelar spelet och för en del kvinnor är det jobbigt, att inte få landa "skrytfisken".
För de går vidare, från blomma till blomma och låtsas som det regnar.

Som sjömän och rockstjärnor alltid gjort.
Citera
2021-11-08, 13:49
Medlem
Citat:
Förklara gärna

Nej.
Citera
2021-11-08, 14:12
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
De undersökningar jag sett då initieras inte skilsmässor i första hand för att ”hitta någon bättre”. Det beror på långvariga problem.
Jösses.

Hur krystad kan du bli egentligen?
Citera
2021-11-08, 14:14
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Relationer ska ju göra livet bättre, och inte sämre. Mår man bättre som singel så jag ser inte riktigt problemet.
Inte jag heller, men du vet att vi också diskuterar incels?
Alltså, ine bara nidbilden av finniga tonårspojkar med hår på handflatorna, utan både flickor och pojkar som är mindre sexuellt aktiva än nånsin idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in