2021-11-08, 08:59
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Den skall upp mot 30k över tid, så någon gång måste den passera 4700...

ETH 2.0 förväntas bli klar nästa år, folk vill inte köpa in dyrt då utan köper in sig nu på lägre nivåer, trots att Ethereum är rätt värdlöst just nu (men därför också "billig")

Ethereum är inte på något sätt värdelöst
Citera
2021-11-08, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Ethereum är inte på något sätt värdelöst
Ingen använder Ethereum, det är för mycket folk som använder det.
Citera
2021-11-08, 09:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2

Du tycker inte att du motsäger dig själv?
Citera
2021-11-08, 09:33
Medlem
Citat:

Jag är tvärsäker på att du trollar, men det var ett märkligt uttalande.

ALLA använder ju Ethereum.

https://defipulse.com
Senast redigerad av juniorobserver 2021-11-08 kl. 09:35.
Citera
2021-11-08, 09:34
Medlem
Seriöst är det mer en indikation på att marknaden är ungefär maximalt sjuk just nu.

För det första lever precis alla andra kedjor förutom Bitcoin på Ethereum idag. Utan Ethereum är de stendöda. Borta. Poff.

Men den värsta markören är att folk inte fattar Ethereum 2.0 heller. Nej, Ethereum 2.0 kommer inte fixa era fees. Speciellt inte på kort sikt - på kort sikt kommer det inte fixa era fees alls. The merge handlar inte om det. På lite längre sikt har vi sharding osv, men det som väldigt få verkar fatta (ivrigt påhejade av bagholders som är inne på en total teknologisk dead end i Solana osv) är att vi inte kommer skala speciellt bra på det sättet. Vi kommer öka nätverkets aktivitet, och så är det dyrt igen.

Samtidigt har StarkWare kommit så långt att vi redan är igång med både ImmutableX och DyDx. Och det är verkligen bara början. Det vill säga Ethereum är på väg att skala helt utan Ethereum 2.0s roadmap. Vi är väldigt nära att göra alla så kallade layer 1s helt meningslösa - utom just Ethereum för settlement och BTC pga BTC än så länge fortfarande är vårt tydligaste lager för censorship resistance (d.v.s. worst case är det idag fortfarande troligast att BTC är vår sista utpost för att skydda värde i web3 - detta är viktigt).

Tittar vi på lång sikt är Ethereum 2.0 viktigt för på lång sikt låter det oss skala till oändligheten. Modeordet 2018, "trillema", är löst. Men närmsta året handlar det mer om faser för att kunna komma dit, samt såklart effektivitet. Det sistnämnda inte minst viktigt när Greta och alla andra som skolkade från skolan försöker hitta bovar till sin identitetskris.

Som en bonus för alla med ETH-bags innebär The Merge förmodligen en supply shock vi aldrig skådat i den här marknaden.

Men marknaden är otroligt trasig just nu. Folk shillar rent skit som Solana, sen säger de "fast snart kommer ETH 2.0, så det blir en spännande kamp!". Vilket är minst lika obildat. Typ hela retail allokerar pengar i marknaden av fel anledning just nu - de allra flesta vet inte vad de köper.
Senast redigerad av sebastianlarsson2 2021-11-08 kl. 09:36.
Citera
2021-11-08, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommanderShepard
Och jag sålde av alla cert när den var på 331kr och tänkte köpa in mig igen vid en dipp men den kom aldrig. 😂 igår var lägst runt 340kr så jag tänkte idag att fuck it, lägger en köporder på 340 och hoppas jag får det då men icke då..

Vet inte när jag vågar köpa in mig igen eller om jag helt enkelt ska börja månadsspara i eth inför nästa år istället för tesla (som var planen innan det blir för dyrt)
Är du med på tåget igen? 🚀🚀🚀
Citera
2021-11-08, 09:37
Medlem
Osiriss avatar
Så vad är dina predictions för ETH och BTC - short, mid, long term?

Citat:
Seriöst är det mer en indikation på att marknaden är ungefär maximalt sjuk just nu.

För det första lever precis alla andra kedjor förutom Bitcoin på Ethereum idag. Utan Ethereum är de stendöda. Borta. Poff.

Men den värsta markören är att folk inte fattar Ethereum 2.0 heller. Nej, Ethereum 2.0 kommer inte fixa era fees. Speciellt inte på kort sikt - på kort sikt kommer det inte fixa era fees alls. The merge handlar inte om det. På lite längre sikt har vi sharding osv, men det som väldigt få verkar fatta (ivrigt påhejade av bagholders som är inne på en total teknologisk dead end i Solana osv) är att vi inte kommer skala speciellt bra på det sättet. Vi kommer öka nätverkets aktivitet, och så är det dyrt igen.

Samtidigt har StarkWare kommit så långt att vi redan är igång med både ImmutableX och DyDx. Och det är verkligen bara början. Det vill säga Ethereum är på väg att skala helt utan Ethereum 2.0s roadmap. Vi är väldigt nära att göra alla så kallade layer 1s helt meningslösa - utom just Ethereum för settlement och BTC pga BTC än så länge fortfarande är vårt tydligaste lager för censorship resistance (d.v.s. worst case är det idag fortfarande troligast att BTC är vår sista utpost för att skydda värde i web3 - detta är viktigt).

Tittar vi på lång sikt är Ethereum 2.0 viktigt för på lång sikt låter det oss skala till oändligheten. Modeordet 2018, "trillema", är löst. Men närmsta året handlar det mer om faser för att kunna komma dit, samt såklart effektivitet. Det sistnämnda inte minst viktigt när Greta och alla andra som skolkade från skolan försöker hitta bovar till sin identitetskris.

Som en bonus för alla med ETH-bags innebär The Merge förmodligen en supply shock vi aldrig skådat i den här marknaden.

Men marknaden är otroligt trasig just nu. Folk shillar rent skit som Solana, sen säger de "fast snart kommer ETH 2.0, så det blir en spännande kamp!". Vilket är minst lika obildat. Typ hela retail allokerar pengar i marknaden av fel anledning just nu - de allra flesta vet inte vad de köper.
Citera
2021-11-08, 09:41
Medlem
Citat:

Du har ju ofta intressanta perspektiv men "the madness of the crowd" är väl inte alltid att förkasta. Å andra sidan vad skulle någon som du ha som reell prissättning på ETH idag?
Citera
2021-11-08, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osiris
Så vad är dina predictions för ETH och BTC - short, mid, long term?
Det blir en gissning med ett helt sjukt spann just på grund av att marknaden är så trasig.

Så detta ska ställas mot att det i backspegeln skulle kännas fullt logiskt om vi nukeade totalt och tappade 80% market cap istället:

ETH är en tickande bomb, i positiv bemärkelse. En raket. Jag vet inte varför marknaden inte redan gjort en euforisk överköpt situation av detta - men vi har sett samma sak med BTC halvenings genom åren, d.v.s. att marknaden inte prisar in supply shocks. Så ETH borde antingen explodera inför the merge, alternativet efter the merge (givet, såklart, att roadmap håller). Ska vi titta på de fjuttiga 11 års historik vi har är Ethereums läge det sjukaste vi sett.

BTC borde jaga $100k till att börja med. Så mycket FUD och så mycket förvirring. Det FUD som stämmer är att BTC hamnat i otroligt låst läge tekniskt. En sak att det blev som det blev med block size, men jag ser det som sjukare att vi nu fått ett läge där BTC till och med skulle kunna hävda sig mot Ethereum som settlement layer på sikt via opcodes. Men det finns inget intresse att göra det. Noll. Det är verkligen som om alla mellan 2015-2021 gått över till att arbeta med Ethereum istället. Det FUD som inte stämmer är allt annat.

Men kruxet är som sagt att man aldrig vet när förvirringen gått så här långt. Vad händer om marknaden får kalla fötter och govts världen över samtidigt passar på att göra dumheter? Även i ett sådant läge är det dock bra att hålla något som inte ser ut att få speciellt mycket supply närmaste året. D.v.s. saker som AVAX eller SOL är i extremt högriskterritorie och skulle utan problem kunna krascha >95% i en bear market (alltså även i ett scenario där de faktiskt överlever långsiktigt). Det är svårt att se BTC gör det som läget ser ut idag, och ännu svårare att se ETH göra det pga vi ser ut att få så sinnesjukt låg supply närmsta tiden.
Senast redigerad av sebastianlarsson2 2021-11-08 kl. 09:55.
Citera
2021-11-08, 10:46
Medlem
CommanderShepards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnMassaEttor
Är du med på tåget igen? 🚀🚀🚀

Icke! Jag måste avvakta till den 25e innan jag kliver på igen. Jag hoppas inte det dra iväg allt för mycket innan dess!
Citera
2021-11-08, 11:19
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommanderShepard
Icke! Jag måste avvakta till den 25e innan jag kliver på igen. Jag hoppas inte det dra iväg allt för mycket innan dess!
Jag hade känt mig stressad tror jag om jag var du. :/
Citera
2021-11-08, 12:00
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Sålde också när den låg på 339kr i onsdags kväll i väntan på fortsatt dipp. Såklart det vänder och nu sitter man tålmodigt och väntar på en liten dipp för att köpa in sig igen. Riktigt nybörjarmisstag.

Dippen kom aldrig men köpte in mig vid 360 igen så är glad för det nu. Kommer inte sälja igen, nu blir det att hålla länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in