2021-10-29, 20:22
Medlem
Valvantos avatar
Sålde också när den låg på 339kr i onsdags kväll i väntan på fortsatt dipp. Såklart det vänder och nu sitter man tålmodigt och väntar på en liten dipp för att köpa in sig igen. Riktigt nybörjarmisstag.
Citera
2021-10-29, 21:21
Medlem
CommanderShepards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Sålde också när den låg på 339kr i onsdags kväll i väntan på fortsatt dipp. Såklart det vänder och nu sitter man tålmodigt och väntar på en liten dipp för att köpa in sig igen. Riktigt nybörjarmisstag.

Fast jag har ändå lyckats att pricka in ett flertal gånger och sålt högt sen köpt in mig lågt igen. Men men, det är väl aldrig försent antar jag! Etherium ser ju ut att ha en rätt ljus framtid så!
Citera
2021-10-29, 21:33
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
https://decrypt.co/84750/ethereum-altair-upgrade-quietly-goes-live-unlike-previous-hard-forks

Jag tror det här definierar oss eth holders på ett visst plan. Vi har inga behov att visa oss på styvs linan, exempelvis framhäva oss som 1%are, bäst i världen osv. Jag är faktiskt jävligt stolt över ethereum om jag ska vara ärlig. Ödmjukhet är ett ledord
Citera
2021-10-30, 00:10
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Äh. Att försöka pricka rätt är inget att gräma sig över att man misslyckas med. Så nybörjarmisstag skulle jag inte kalla det, särskilt inte om du gick en del plus.

Jag la säljorder på 365kr (på cert) men tog bort den när den låg på 364kr och har ökat sen dess. Men när börsen öppnar på måndag kanske den står i 330kr och inte 390kr. Jag har ju kunnat sälja och köpa in mig billigare massvis med gånger också.

Köp och håll. Daytrading med krypto är fan inte lätt. Jag tänkte sälja en liten del för jag behövde pengar men tar av nån fond istället. Tänker inte röra ETH nu på lääänge, den får ticka på i bakgrunden.

Köp nästa dip och håll
Citera
2021-10-30, 11:07
Medlem
hazenectars avatar
Citat:

Trist, mitt råd är att inte sälja alls under en bullmarket, riskerna här helt enkelt för stora att man blir utskakad och sedan tvingas köpa tillbaka sitt tidigare innehav dyrare. Håll, strunta i allt vad fud heter, och köp istället dipparna.
Citera
2021-11-01, 08:42
Avslutad
Hur är transaktionskostnaderna för små köp?

Om vi säger att jag vill köpa en burk cola för 10 kronor. Hur mycket blir transaktionskostnaderna på?
Citera
2021-11-01, 10:45
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Hur är transaktionskostnaderna för små köp?

Om vi säger att jag vill köpa en burk cola för 10 kronor. Hur mycket blir transaktionskostnaderna på?
Det kan kosta dig flera hundra (eller tusen) kronor idag, beroende på hur trögt nätverket är, och vilken prio du vill ha för stunden.

Ethereum skall lösa detta problem genom att gå över från Proof Of Work till Proof Of Stake någon gång nästa år (för hoppningsvis), och då blir transaktions kostnaderna eller hastigheterna inget att reflektera över längre.
Citera
2021-11-01, 15:55
Medlem
Beror på implementation. Vanliga transaktioner några kronor med en rimlig implementation (alltså fortfarande lite väl mycket för en burk cola idag).

Problemet är komplexa transaktioner (smart contract). Teoretiskt kan du tex minta NFTs extremt billigt redan, men i praktiken har inte ekosystemet riktigt hunnit dit ännu. Och driver du naiva saker rakt mot mainnet l1 så blir det... dyrt. Det är nämligen enorm konkurrens om platsen.

Givet nuvarande (eller mer) intresse för att använda ETH får du nog räkna med 6-12 månader innan något kvalificeras som "billigt". Då kan vi nog räkna med att ekosystemet är på banan.
Citera
2021-11-02, 16:41
Avslutad
Ethereum inleder Moonvember med ett nytt ATH.
Citera
2021-11-02, 16:58
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Ethereum inleder Moonvember med ett nytt ATH.

Mot 5k
Citera
2021-11-08, 07:19
Medlem
Varför är eth ath nu? Vad är det som har gjort att den rusat?

Är det nu man ska sälja av sitt innehav?
Citera
2021-11-08, 08:53
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 951002
Varför är eth ath nu? Vad är det som har gjort att den rusat?

Är det nu man ska sälja av sitt innehav?

Den skall upp mot 30k över tid, så någon gång måste den passera 4700...

ETH 2.0 förväntas bli klar nästa år, folk vill inte köpa in dyrt då utan köper in sig nu på lägre nivåer, trots att Ethereum är rätt värdlöst just nu (men därför också "billig")
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in