2021-11-07, 12:51
Medlem
[quote=Svartediket|77841042]At syklisten gjenkjente seg selv utelukker ikke at kameraet er tuklet med.
Dessuten er det et annet kamera som har filmet THs ankomst til jobb.
Det er en viss mulighet for at det viser feil tid. Jeg sier "viss mulighet", for
jeg kan selvsagt ikke vite dette.

Hvis cyklisten er den eneste, der kan bekræfte, at tiden er korrekt indstillet, er vedkommende nok tjekket meget grundigt (om han muligvis kunne være en medhjælper for om tiden er korrekt på overvågningen).
Senast redigerad av rlk73 2021-11-07 kl. 13:24.
Citera
2021-11-07, 15:36
Medlem
[quote=rlk73|77841475]
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
At syklisten gjenkjente seg selv utelukker ikke at kameraet er tuklet med.
Dessuten er det et annet kamera som har filmet THs ankomst til jobb.
Det er en viss mulighet for at det viser feil tid. Jeg sier "viss mulighet", for
jeg kan selvsagt ikke vite dette.

Hvis cyklisten er den eneste, der kan bekræfte, at tiden er korrekt indstillet, er vedkommende nok tjekket meget grundigt (om han muligvis kunne være en medhjælper for om tiden er korrekt på overvågningen).
Det ble også bekreftet av flere kollegaer
Citera
2021-11-07, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Alibiet til TH vil jeg bestemt anta har blitt studert opp og ned og frem og tilbake, det er det viktigste argumentet som gjorde at TH ble løslatt fra varetekt. Selv om politiet har gjort mange feil i denne etterforskningen, tror jeg nok dette kameraet og denne filmen har gjennomgått alle vurderinger. I tillegg er det mennesker i Futurumlokalet som har bekreftet hans ankomst (kilde: Ø. Milli, krimpodden)
Nå har ikke jeg alle detaljer i saken. Men den eneste måten du kan få TH til å ha drept og bortført henne. Må være at han putter gift i noe hun til vanlig spiser eller drikker før han drar på jobb, hvorpå hun etter en time, av giften besvimer og faller i trappa. Han kommer hjem fra jobb, finner at hun fortsatt puster, kveler og kler av henne, pakker henne inn i plast, legger henne i bagasjerommet, vasker trappa og ringer politiet.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-11-07 kl. 16:40.
Citera
2021-11-07, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Nå har ikke jeg alle detaljer i saken. Men den eneste måten du kan få TH til å ha drept og bortført henne. Må være at han putter gift i noe hun til vanlig spiser eller drikker før han drar på jobb, hvorpå hun etter en time, av giften besvimer og faller i trappa. Han kommer hjem fra jobb, finner at hun fortsatt puster, kveler og kler av henne, pakker henne inn i plast, legger henne i bagasjerommet, vasker trappa og ringer politiet.

Ja, hadde det vært så enkelt Men så kommer at dette kryptoforspillet, falsk id, overføring av monero osv osv. Svaret på denne elektroniske planleggingen ligger nok blandt "kryptomannen" sitt kontaktnett. Det må gjøre det. Kryptomannen veit jo hvem han har snakket med om hvalen.
Citera
2021-11-07, 17:44
Medlem
Citat:
Ja, men hvor usikkert er ikke dette? Hva om offeret ikke drikker kaffen sin den dagen? Eller mister/velter ut kaffen? Hva om offeret reagerer uventet på stoffer i gifta, kaster opp før den forventede virkningen setter inn? Noen stikker innom, og denne får servert kaffen (eller hva det måtte være) med gift? Men ja, enig med deg om at hvis TH selv skulle stått for drapet, er det en mulig løsning. Men nå er det vel sagt at hvis TH skulle være delaktig i dette, er det som "bestiller". Men ingen spor etter kontakt mellom utenforstående, eller ting som lå igjen i huset, og TH, er funnet. Eneste som peker mot at han kan ha noe med dette å gjøre, er den tynne indisierekka som ikke holdt i retten.
Citera
2021-11-07, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
och direkt blev det plötsligt mer intressant om dörren var låst eller inte, att polisen låste upp är inte ett entydigt bevis på att dörren var låst, men det råder ingen tvekan om att polisen också tycker att det är intressant om dörren var låst eller inte...

Lydprøvene tyder på at ytterdøren ble låst opp eller igjen, eller begge deler, under nødsamtalen med politiet.

TH lyver om hva han gjorde da han kom hjem. Det er litt av et mysterium det her. Hva skjedde egentlig.

Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
i videorna på de som går förbi Futurum-byggnaden är ljuset väldigt likt, konstigt när det är lite tid emellan dem...

Det er 24 minutter mellom Lue-mannen og Telefon-mannen. Lyset ser likt ut. Det er jo avhengig av værforhold og skydekke, hvor raskt det lysner når solen står opp.

Videoene jeg helst ville ha sammenlignet er 07:56 bilen langs gangveien. Og Telefon-mannen som går forbi Futurum 08:00.

Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Ja radio, alternativt ei klynkende/ulende bikkje stengt inne på et rom. Den var det første TH selv ble opptatt av. Kanskje var den stengt inne for ikke kunne løpe ut av ei åpen dør? Og at den ble holdt der fordi det ville medføre støy fra den.

I tillegg vet vi at Fru Hagens telefon ringte og ringte denne dagen. Med åpen dør ville denne kunne påkalt noens oppmerksomhet selvfølgelig. At TH ikke hørte den betyr selvfølgelig ikke at andre ikke ville gjort det.

Og så sto døren åpen helt til TH kom hjem ca 13:30. Har ikke tenkt på den muligheten engang.

Hvordan er det med innsyn? Ville forbipasserende langs gangveien ha sett at ytterdøren i S4 sto åpen? Er forholdene på stedet slik at folk måtte ha gått inn på gårdsplassen for å se at ytterdøren er åpen?

Kan det tenkes at AE trodde at elektrikeren skulle komme ca 10:00, men så ringte elektrikeren i stedet, det hadde kanskje oppstått noe uforutsett, og elektrikeren måtte utsette avtalen.

Så, planen kan ha vært at elektrikeren, eventuelt tilfeldig forbipasserende, skulle oppdage åpen dør og varsle politiet.

Hvis kidnappingen hadde blitt kjent samme dagen, ville det ha oppstått et helt annet trykk med falske løsepengekrav. Løsepengebrevet truer med opplasting av drapsvideo på internett, og frir derved til terrororganisasjoner. Pluss at alle hackere og netthaier som ville ha bidratt til å plage politiet og forstyrre etterforskningen.

Det er noe å tenke på.
Citera
2021-11-07, 20:01
Medlem
Citat:
Men hur fixar han telefonsamtal och SMS från AEH medan han är på jobbet ?
Citera
2021-11-07, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Men hur fixar han telefonsamtal och SMS från AEH medan han är på jobbet ?

Just precis. Därför måste TH haft medhjälpare. Undrar hur många.
Citera
2021-11-07, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Ja, hadde det vært så enkelt Men så kommer at dette kryptoforspillet, falsk id, overføring av monero osv osv. Svaret på denne elektroniske planleggingen ligger nok blandt "kryptomannen" sitt kontaktnett. Det må gjøre det. Kryptomannen veit jo hvem han har snakket med om hvalen.
Ja, jeg er også enig i at RUs kontaktnett er veien å gå. Særlig etter tre år med teorier som ikke fører til noe. RU vet hvem han har snakket med om Hvalen, problemet er at han kanskje også har brukt en falsk identitet i sin kommunikasjon med RU. Det vil si at RU ikke kan identifisere ham.
Citera
2021-11-07, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Ja, men hvor usikkert er ikke dette? Hva om offeret ikke drikker kaffen sin den dagen? Eller mister/velter ut kaffen? Hva om offeret reagerer uventet på stoffer i gifta, kaster opp før den forventede virkningen setter inn? Noen stikker innom, og denne får servert kaffen (eller hva det måtte være) med gift? Men ja, enig med deg om at hvis TH selv skulle stått for drapet, er det en mulig løsning. Men nå er det vel sagt at hvis TH skulle være delaktig i dette, er det som "bestiller". Men ingen spor etter kontakt mellom utenforstående, eller ting som lå igjen i huset, og TH, er funnet. Eneste som peker mot at han kan ha noe med dette å gjøre, er den tynne indisierekka som ikke holdt i retten.
Ja det blir for mye som må klaffe i en slik hypotese. Hva om politiet på bensinstasjonen eller i Sloraveien, ba om å få se i bagasjerommet ?
Citera
2021-11-07, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Lydprøvene tyder på at ytterdøren ble låst opp eller igjen, eller begge deler, under nødsamtalen med politiet.

TH lyver om hva han gjorde da han kom hjem. Det er litt av et mysterium det her. Hva skjedde egentlig.
Han låser vel døren for å gå å møte politiet på bensinstasjonen. Hva er merkelig med det ?
Citera
2021-11-07, 21:09
Medlem
Citat:
Han låser vel døren for å gå å møte politiet på bensinstasjonen. Hva er merkelig med det ?

Det er merkelig om han låser døren før nødsamtalen med politiet er avsluttet.

Det må jo bety at han tok med seg telefonen ut av huset. Han må jo ha gått ut av huset om han låste for å dra til Shellstasjonen. Trådløs fasttelefon har jo en rekkevidde. Hvor mange meter vet jeg ikke.

Nå er det jo noe slingringsmonn med tidsbruken hans der også. Spørsmål om hva han gjorde. Før han møtte politiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in