2021-11-07, 18:17
Medlem
maxatdunders avatar
Det här till er gossar som har rejält maffigt skägg, händer det att kvinnor tar på skägget utan att fråga? Mina senaste två utekvällar har det faktiskt varit två olika kvinnor som tagit sig makten till att stryka mitt skägg utan att fråga. Ena var i en pubmiljö efter att jag hjälpte en kvinna som tappade sin jacka så gjorde hon det som vänlig "åh vad gullig du är" gest. Andra tillfället var på klubben när jag gick förbi i ett trångt utrymme med mycket människor, då var det en kvinna som började stryka på skägget som första kontakt och sen ville dansa.

Jag kan dock tycka det är dubbelmoral att kvinnor ska få kunna stryka en mans skägg sådär medan en man inte kan gå fram och dra i fingrarna i håret på en kvinna, vilket skulle anses som övertramp i det "jämställda" Sverige.

Händer det att kvinnor stryker er i skägget? Tycker ni det är jobbigt?
Senast redigerad av maxatdunder 2021-11-07 kl. 18:46.
Citera
2021-11-07, 18:18
Avslutad
raka dig bara

sen tycker jag ett hår är lite mer sexuellt än ett skägg så jag tycker jämförelsen haltar lite
Citera
2021-11-07, 18:19
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
raka dig bara

Nej, skägg är manligt och fantastisk skönt att ha under kallare säsonger.
Citera
2021-11-07, 18:23
Bannlyst
Ja det bör kunna betraktas som ärekränkning eller sexuella trakasserier eller övergrepp eller liknande.
Citera
2021-11-07, 18:23
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
raka dig bara

sen tycker jag ett hår är lite mer sexuellt än ett skägg så jag tycker jämförelsen haltar lite

Kvinnors hår är ändå feminin integritet, likaså är skägg mannens integritet. Det är inget som är självklart att man bara kränker sådär. Ganska bra jämförelse ändå, enligt mig.

Citat:
Ursprungligen postat av SarkastiskSympati
Älskar när kvinnor tafsar mig på kroppshåret. Bästa är när hon lindar fingret i kukbusken!

I en samlevnadsrelation eller t.om en KK när man fattat tycker för varandra är det såklart underbart att få feminina händer som stryker skägget. Det är dock en stor skillnad från att stryka en annan mans skägg i första kontakt utan samtycke, jag tror många tjejer gör det på fyllan.
Senast redigerad av maxatdunder 2021-11-07 kl. 18:37.
Citera
2021-11-07, 18:27
Medlem
SarkastiskSympatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Kvinnors hår är ändå feminin integritet, likaså är skägg manens integritet. Det är inget som är självklart att man bara kränker sådär. Ganska bra jämförelse ändå, enligt mig.

I en samlevnadsrelation eller t.om en KK när man fattat tycker för varandra är det såklart underbart att få femnina händer som stryker skägget. Det är dock en stor skillnad från att stryka en annan mans skägg i första kontakt utan samtycke, jag tror många tjejer gör det på fyllan.

Jag brukar klämma gravida mammor på magen, det brukar vara OK! Svenskar är så jävla fientliga, tafsa mer!
Citera
2021-11-07, 18:28
Avslutad
Var det olagligt? Nej.

Var det olämpligt? Nej.

Är det skillnad på män och kvinnor? Ja.
Citera
2021-11-07, 18:35
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Var det olagligt? Nej.

Var det olämpligt? Nej.

Är det skillnad på män och kvinnor? Ja.

Låter mer som att man ändrar på regler och gör undantagsfall för att det är utemiljö, ingen skulle bete sig sådär utanför festmiljö. Förmodligen därför det sker så mycket trakasserier att man släpper spärrar och alla tänjer gränserna.
Citera
2021-11-07, 18:38
Avslutad
Citat:
Låter mer som att man ändrar på regler och gör undantagsfall för att det är utemiljö, ingen skulle bete sig sådär utanför festmiljö. Förmodligen därför det sker så mycket trakasserier att man släpper spärrar och alla tänjer gränserna.

Just när det kommer till könsorgan och intima zoner skiljer sig män och kvinnor åt enligt i princip alla på hela jordklotet.

Har du missat det?
Citera
2021-11-07, 18:41
Medlem
Fettsugnings avatar
Givetvis ska kvinnor inte hålla på och stryka främlingars skägg, men det hade kanske varit värre om det var Alexander Bard.
Citera
2021-11-07, 18:41
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Just när det kommer till könsorgan och intima zoner skiljer sig män och kvinnor åt enligt i princip alla på hela jordklotet.

Har du missat det?

Ja, vi har olika zoner men vad har det med tråden att göra? Har du skägg?
Citera
2021-11-07, 18:43
Avslutad
Citat:
Ja, vi har olika zoner men vad har det med tråden att göra? Har du skägg?

Jag har skägg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in