2021-11-07, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Vi vet tillräckligt mycket för att med full säkerhet kunna utesluta spökens existens. Vetenskapens upptäckter har motbevisat deras existens bortom alla tvivel. Varenda Youtube-klipp med spöken är utan någon som helst tvekan fake. Varenda människa som tror sig ha upplevt spöken har utan någon som helst tvekan bara inbillat sig.
Att tro på spöken är bara ren okunskap. Att rentav bara överväga spökens existens som en reell möjlighet är ren okunskap.

Vi vet ingenting så det du säger är bullshit, vilken jävla vetenskaplig upptäckt skulle ha bevisat att inga spöken finns? Många av dom här klippen jag har sett, har varit i direktsändning. En tjej i Big Brother från Brasilien, såg sin döda syster och flippa totalt från ingenstans, hon fick hjälp av programmet att ringa sin syster som precis hade dött i en olycka utan att hon visste om det. Om detta hade varit fejk, du tror inte ett detta hade kommit fram då?

Dessutom om du tar bort spöken ur ekvationen, hur förklara du saker som ramlar av sig själv? Tänk dig en coca cola burk som står mitt på ett bord inomhus. Det är inget som trycker på grejen, ingen vind då alla fönster är stängda. Ingen som har rört grejen då jag är ensam i rummet. Helt plötsligt åker den ned på golvet. Hur förklarar du något sådant?

Det är skrämmande att det finns människor som du som tror människor vet allt vid det här laget när vi vet extremt lite. USA släppte nyligen en rapport på 300 farkoster som dom inte kunde förklara som åkte i 5-10g och gjorde kraftiga svängningar som inte skulle vara möjligt för oss, hur förklara du detta när inte ens vi kan förklara dessa?
Citera
2021-11-07, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Vi vet ingenting så det du säger är bullshit, vilken jävla vetenskaplig upptäckt skulle ha bevisat att inga spöken finns? Många av dom här klippen jag har sett, har varit i direktsändning. En tjej i Big Brother från Brasilien, såg sin döda syster och flippa totalt från ingenstans, hon fick hjälp av programmet att ringa sin syster som precis hade dött i en olycka utan att hon visste om det. Om detta hade varit fejk, du tror inte ett detta hade kommit fram då?

Dessutom om du tar bort spöken ur ekvationen, hur förklara du saker som ramlar av sig själv? Tänk dig en coca cola burk som står mitt på ett bord inomhus. Det är inget som trycker på grejen, ingen vind då alla fönster är stängda. Ingen som har rört grejen då jag är ensam i rummet. Helt plötsligt åker den ned på golvet. Hur förklarar du något sådant?

Det är skrämmande att det finns människor som du som tror människor vet allt vid det här laget när vi vet extremt lite. USA släppte nyligen en rapport på 300 farkoster som dom inte kunde förklara som åkte i 5-10g och gjorde kraftiga svängningar som inte skulle vara möjligt för oss, hur förklara du detta när inte ens vi kan förklara dessa?
Vetenskapen har bevisat att människan endast utgörs av materia. Medvetandet är endast en fysisk kroppsfunktion som upphör att existera när vi dör. Ett slags medvetande utan en fysisk kropp är totalt ologiskt.

Självklart är alla klipp du har sett fejk. Herregud, Big Brother är bara dum underhållning, det är underförstått att allt som visas är fejk. Hade någonting talat för att det som visades faktiskt vore äkta så hade det blivit nyheter, inte annars. Det är liksom ingen journalist som skulle få för sig att granska "Det okända" för att se om det som filmas där är fejk, varenda människa med normal intelligens vet redan att det är fejk. Alla spökprogram på Youtube och på TV är bara hjärndöd underhållning för idioter.

Det finns massor med förklaringar till att en burk ramlar ner på golvet som är oändligt mycket mer sannolika än spöken. En tom cola-burk kan ramla omkull av vinddraget som uppstår när man går förbi den. Det kanske visst fanns ett fönster öppet utan att du märkte det. Du kanske råkade slå till bordet utan att tänka på det. En liten jordbävning som välte omkull den är oändligt mycket mer sannolikt än att spöken gjorde det.

Människan vet absolut inte allt, men en hel del. Och det vi vet utesluter fullständigt spökens existens. Det vi vet innebär också att vi med största sannolikhet aldrig har besökts av utomjordiskt liv. Det finns massor av förklaringar för innehållet i den där USA-rapporten som är oändligt mer sannolika än att det verkligen skulle handla om utomjordiskt liv. Det är inte ett dugg svårt att komma upp med mer rimliga förklaringar.
Citera
2021-11-07, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Vetenskapen har bevisat att människan endast utgörs av materia. Medvetandet är endast en fysisk kroppsfunktion som upphör att existera när vi dör. Ett slags medvetande utan en fysisk kropp är totalt ologiskt.

Självklart är alla klipp du har sett fejk. Herregud, Big Brother är bara dum underhållning, det är underförstått att allt som visas är fejk. Hade någonting talat för att det som visades faktiskt vore äkta så hade det blivit nyheter, inte annars. Det är liksom ingen journalist som skulle få för sig att granska "Det okända" för att se om det som filmas där är fejk, varenda människa med normal intelligens vet redan att det är fejk. Alla spökprogram på Youtube och på TV är bara hjärndöd underhållning för idioter.

Det finns massor med förklaringar till att en burk ramlar ner på golvet som är oändligt mycket mer sannolika än spöken. En tom cola-burk kan ramla omkull av vinddraget som uppstår när man går förbi den. Det kanske visst fanns ett fönster öppet utan att du märkte det. Du kanske råkade slå till bordet utan att tänka på det. En liten jordbävning som välte omkull den är oändligt mycket mer sannolikt än att spöken gjorde det.

Människan vet absolut inte allt, men en hel del. Och det vi vet utesluter fullständigt spökens existens. Det vi vet innebär också att vi med största sannolikhet aldrig har besökts av utomjordiskt liv. Det finns massor av förklaringar för innehållet i den där USA-rapporten som är oändligt mer sannolika än att det verkligen skulle handla om utomjordiskt liv. Det är inte ett dugg svårt att komma upp med mer rimliga förklaringar.

Vad förvånad jag blir att du inte hade bevis på dina falska påstående.

Det fanns inga fönster som stod öppna, jag lågnedbäddad i soffan så jag har inte slagit till den eller bordet och nej det var ingen jordbävning.
Det finns ingen logiskt förklaring till detta som så många andra saker jag har upplevt.

Det finns inget fake med det som hände i Big brother. Du tror inte ett program som ses av miljoner, inte skulle få reda på om ens deltagare syster har dött. https://www.reddit.com/r/BigBrother/comments/guxy8h/big_brother_brazil_2002_participant_hears_her/

Nånstans tänkte jag ändå du skulle tro på att det finns utomjordisk liv då det är mer logiskt än spöken men inte ens det tror du på. Det finns biljarder planeter där ute och du tror att det bara jorden som innehåller liv
Citera
2021-11-07, 18:58
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Jag hävdar ingenting, jag upplyser alla om att det verkligen finns spöken..
Fast då hävdar du att spöken finns.
Citera
2021-11-07, 19:00
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Fast då hävdar du att spöken finns.
Konstigt att ingen aldrig klarar av att bevisa något
Citera
2021-11-07, 19:04
Medlem
BoxInBags avatar
Citat:

Det där med colaburkar och sånt som faller ner på marken, varför skulle spöken ägna sig åt sånt? Varför jonglerar de inte med knivar eller något lite mer underhållande?
Citera
2021-11-07, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoxInBag
Det där med colaburkar och sånt som faller ner på marken. Varför skulle spöken ägna sig åt sånt? Varför jonglerar de inte med knivar eller något lite mer underhållande?

Håller med men vad får en sådan burk att ramla ned på golvet utan yttre påverkningar? Jag var inte ens nära bordet och bara jag var hemma.
Citera
2021-11-07, 19:08
Medlem
constants avatar
Citat:
Håller med men vad får en sådan burk att ramla ned på golvet utan yttre påverkningar? Jag var inte ens nära bordet och bara jag var hemma.
Tror du mer på spöken än skakningar i huset?

Väx upp!
Citera
2021-11-07, 19:23
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Självfallet, ifall jag skulle påstå att spöken inte finns vore det en lögn gentemot mig själv och alla andra närvarande i själva lögnens närhet.
Du missar det där att du ska ha evidens för dina spöken om du ska påstå det.
Citera
2021-11-07, 19:32
Medlem
Citat:
Vad förvånad jag blir att du inte hade bevis på dina falska påstående.

Det fanns inga fönster som stod öppna, jag lågnedbäddad i soffan så jag har inte slagit till den eller bordet och nej det var ingen jordbävning.
Det finns ingen logiskt förklaring till detta som så många andra saker jag har upplevt.

Det finns inget fake med det som hände i Big brother. Du tror inte ett program som ses av miljoner, inte skulle få reda på om ens deltagare syster har dött. https://www.reddit.com/r/BigBrother/comments/guxy8h/big_brother_brazil_2002_participant_hears_her/

Nånstans tänkte jag ändå du skulle tro på att det finns utomjordisk liv då det är mer logiskt än spöken men inte ens det tror du på. Det finns biljarder planeter där ute och du tror att det bara jorden som innehåller liv
Beviset är det vetenskapliga faktumet att människan inte utgörs av någonting mer än sin fysiska kropp. Så var kommer isåfall spökena ifrån?

Det finns inte en enda upplevelse till vilken det inte finns logiska förklaringar extremt mycket mer sannolika än att spöken låg bakom dem. Att du bara inbillade dig att burken ramlade ner på golvet är tusen gånger mer sannolikt än att spöken välte omkull den. Att du fick ett hjärnsläpp, gick upp från soffan och kastade burken på golvet för att sedan gå och bädda ner dig igen och glömma bort vad du precis hade gjort är tusen gånger mer sannolikt än att spöken välte burken. Det troligaste är dock att det bara var något vinddrag någonstans ifrån (inget hus är helt lufttätt) eller spänningar i bordet som fick burken att välta.

Jag skummade igenom klippet, systern dog inte i en olycka utan i cancer. Big Brother-deltagaren visste alltså att hennes syster var döende. Troligtvis har hon varit nojig en längre tid, föreställt sig flera gånger tidigare att hennes syster dött och försökt kontakta henne. Det vi fick se här var bara när hennes ångestframkallade vanföreställningar till slut sammanföll med systerns död, vilket de oundvikligen förr eller senare skulle göra.

Jag tror absolut att det finns utomjordiskt liv. Det jag ser som extremt osannolikt är att utomjordiskt liv någonsin skulle ha besökt jorden.
Citera
2021-11-07, 20:01
Medlem
Citat:
18 år och tror den vet allt om världen som är 4,5 miljard år gammal. Vi människor har levt ett knappt sandkorn på denna jord och du tror att vi vet allt, och speciellt när du bara är 18år

Det finns tusentals videos på youtube om filmade och spöken och du tror att allt är riggat.
Alla miljoner människor som har upplevt spöken genom tusentals år. Menar du är falskt.

Har själv upplevt paranormalt, jag säger inte att det är spöken men inte förklarligt.
Tekniska saker som sätts på av sig själv, saker som ramlar ned när dom inte borde, skåp som öppnas, oförklarliga ljud, knackningar och även bankningar.
Vid minst 2 ggr kan jag sett spöken, låter det var osagt. Ena gången hade jag sömnparalys och det var någon vid min säng upplevde jag då.

Man kan ju tycka att med så enormt många människor som under så enorm många år påstått så enorm många saker om spöken, andar och allehanda övernaturligt jox, att det någon enda gång skulle kunna dyka upp nåt seriöst bevis för dess existen, men icke…

Och du, de YT-clip du babblar om är självklart inte nåt äkta, för då skulle det bli en kioskvältare inom vetenskapen… Och det, har vi ännu aldrig upplevt…

Så det hel kan kokas ned till fantasier, bluffar, lögner, missuppfattningar, skapade för en stunds uppmärksamhet och click bait…
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2021-11-07 kl. 20:04.
Citera
2021-11-07, 20:20
Medlem
Citat:

Jag tror jag garvar ryggmärgen ur led…. du tar alltså ett ultrastageat tramsprogram på TV som bevis på att spöken finns….? Och låt mig gissa, att detta spöke inte heller kunde ses i bild men att bimbon plötsligt började härja…? Ok, att hon bluffade är inget du ens reflekterade som en möjlighet, utan du har korsdrag mellan öronen och sväljer med hull och hår…?

När vi ser sådana ”bevis” som du förmedlar, så är det ett utmärkt exempel på hur lättlurade allt för många är och som sväljer vad som helst som du gör….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in