Citat:
Ursprungligen postat av
gilipolla
Hur många känner du som har drabbats av blodproppar i åldern 20-30 innan massvaccinationen? Jag har aldrig hört något om det.
Nu har jag 2 vänner som åkt in på sjukhus för att armen har svullnat upp till dubbla storleken. 4 väninnor har fått rubbade och kraftiga smärtor vid menstruation.
Alla lever inte ett väldigt socialt liv. Så det kan vara svårt att se och höra vad som händer bland folket. Så jag förstår om man inte ser sammanbanden lika tydligt.
Men jag ser och hör tydligt vad som händer bland folk. Och jag kan garantera dig att detta kommer bli värre
Möjligt, det vet vi inte ännu. Personligen tror jag inte det, historiskt sett är inte speciellt vanligt att biverkningar dyker upp lång tid efter vaccineringar och eventuella relativt vanliga och allvarliga biverkningar borde ha upptäckts för länge sedan då man nu vaccinerat med flera miljarder doser.
Rent generellt så ser jag med viss skepsis på inlägg från personer som känner massa folk som fått diverse konstiga biverkningar efter vaccinationen. Speciellt här på flashback. Man kan ju lugnt säga att antivaccin-sidan inte direkt har för vana att försöka ge en korrekt bild av verkligheten. Alltför ofta så behöver man inte gå längre än till att läsa källorna till alarmistiska påståenden för att se att man gör allt man kan för att förvanska bilden så vaccinen verkar opålitliga.
Citat:
Ursprungligen postat av
granskottet80
Har väl redan delats här.
”Näl anmäler nu sig själv till Inspektionen för vård och omsorg, efter att en frisk kvinna i 70-årsåldern avlidit efter att hon i våras vaccinerades med Astra Zeneca.
Drygt en vecka efter att kvinnan fått vaccinet, drabbades hon av biverkningar som NU-sjukvården nu i en händelseanalays slår fast var biverkningar av vaccinet. Kvinnan dog senare med blödningar och blodproppar i hjärnan”
https://sverigesradio.se/artikel/frisk-kvinna-dog-efter-astra-vaccinering-nal-anmaler-sig-sjalv?fbclid=IwAR3BF48onqyq41uHbC0OZqCAsjz1 xAdvrZEa289LGWde98oiXRm5oo_tiy8
Det är låter ju som den extremt ovanliga men bekräftade blödningsrubbningen som kunde utlösas av vaccinet från AZ. Däremot är det intressant att det gäller en äldre person, utgångsläget i början var ju att dessa biverkningar främst drabbade yngre personer.