2021-11-06, 23:34
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martie666
Nej det förstår jag inte.
Förstår du ens något?
Citera
2021-11-06, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoonInLeo
Det finns en tyngdacceleration inte en "gravitation".

Arkimedes princip bevisades ca 250 f.kr.

Isaac Newton kom upp med teorin om gravitation på 1600-talet.

Dessa teorier är mycket besläktade med varandra, det borde alla som sysslat med grundskolefysik veta.

Man hade redan, långt, långt innan Isaac Newtons teorier byggt enastående byggnader såsom Akropolis "utan" att räkna på krafter...

Någonstans är det fel. Och det borde du förstå.

Och därför är jorden platt? Vart vill du komma?
Citera
2021-11-06, 23:38
Medlem
MoonInLeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martie666
Och därför är jorden platt? Vart vill du komma?

För att förstå var vi lever måste man våga ta reda på saker själv. Man kan inte sitta och skrika på andra att göra jobbet åt en som en bebis.

Jag vill bara ge er en start. Som någon gav mig.
Senast redigerad av MoonInLeo 2021-11-06 kl. 23:42.
Citera
2021-11-06, 23:43
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Det finns en tyngdacceleration inte en "gravitation".

Arkimedes princip bevisades ca 250 f.kr.

Isaac Newton kom upp med teorin om gravitation på 1600-talet.

Dessa teorier är mycket besläktade med varandra, det borde alla som sysslat med grundskolefysik veta.

Man hade redan, långt, långt innan Isaac Newtons teorier byggt enastående byggnader såsom Akropolis "utan" att räkna på krafter...

Någonstans är det fel. Och det borde du förstå.
Tyngacceleration och gravitation är ju bara olika ord på samma sak. Förändrar ju ingenting i sak. Vatten lägger sig fortfarande inte platt om det inte är påverkat av en kraft. Detta förändras inte för att du väljer att kalla kraften för tyngdacceleration i stället för gravitation.
Citera
2021-11-06, 23:44
Medlem
Citat:
För att förstå vart vi lever måste man våga ta reda på saker själv. Man kan inte sitta och skrika på andra att göra jobbet åt en som en bebis.

Jag vill bara ge er en start. Som någon gav mig.

"...våga ta reda på saker själv"
"Jag vill bara ge er en start. Som någon gav mig."

Så du tycker andra ska ta reda på saker själva medans du själv rapar upp något du fått av någon annan. Det känns ju seriöst.
Citera
2021-11-06, 23:50
Medlem
MoonInLeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Tyngacceleration och gravitation är ju bara olika ord på samma sak. Förändrar ju ingenting i sak. Vatten lägger sig fortfarande inte platt om det inte är påverkat av en kraft. Detta förändras inte för att du väljer att kalla kraften för tyngdacceleration i stället för gravitation.

Tänker du på vattendroppar på diskbänken så har det givetvis att göra med ytspänningen som du nämnde tidigare. Huruvida detta påverkar havet vet jag inte. om det påverkar.

Titta här och försök falsifiera klippet.

https://www.youtube.com/watch?v=tKLl8gYd3fg&ab_channel=FlatEarthSun%2CMoon %26ZodiacClockapp
Citera
2021-11-07, 00:18
Medlem
Citat:
Tänker du på vattendroppar på diskbänken så har det givetvis att göra med ytspänningen som du nämnde tidigare. Huruvida detta påverkar havet vet jag inte. om det påverkar.

https://www.youtube.com/watch?v=tKLl8gYd3fg&ab_channel=FlatEarthSun%2CMoon %26ZodiacClockapp
Varför inte dra till med ett av plattjordarnas favoritargument, refraktion?
Citera
2021-11-07, 00:28
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Havet är påverkat av gravitationen eller tyngdaccelerationen (samma sak) och dras därmed mot jorden och eftersom jorden är så pass stor som den är så ser vattnet platt ut. Man måste upp en bit ut i rymden för att se att vattnet har en kurvatur. Ytspänningen har naturligtvis mycket liten effekt här. I tyngdlöshet (På ISS eller i ett parabolflygningsplan) så bildar vattnet istället stora klot pga ytspänningen.
5 miles=drygt 8 km går det naturligtvis att se utan problem med hjälp av lite refraktion som hjälper till. En helt annan sak på 8 eller 80 mil.
Citera
2021-11-07, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Havet är påverkat av gravitationen eller tyngdaccelerationen (samma sak) och dras därmed mot jorden och eftersom jorden är så pass stor som den är så ser vattnet platt ut. Man måste upp en bit ut i rymden för att se att vattnet har en kurvatur. Ytspänningen har naturligtvis mycket liten effekt här. I tyngdlöshet (På ISS eller i ett parabolflygningsplan) så bildar vattnet istället stora klot pga ytspänningen.
5 miles=drygt 8 km går det naturligtvis att se utan problem med hjälp av lite refraktion som hjälper till. En helt annan sak på 8 eller 80 mil.

Det finns ingen kurvatur överhuvudtaget och det är bevisat hundratals gånger då Nasa fejkar alla deras bilder , det finns inte en enda bild som visar hela jorden från den så kallade rymden

https://www.youtube.com/watch?v=zoGjqeow_xs&list=PLZkIgF2ohqWoEDte-AsGwc9GkKZe8K1hJ

Gravitation finns inte heller och bara ett hjärntvättat kioskmongo kan tro att vi bor på ett klot som snurrar 1000 km/h och att ingen flyger av klotet, inte ens vattnet

Det lutar mer åt att vi bor i en krater som givetvis är platt men kratern kan möjligtvis vara del av en planet, om det är en krater då har både sidorna rätt, på platt och rundjordarna

Crater earth teorin förklaras ganska bra i denna kanalen

https://www.youtube.com/user/godgevlamste/videos
'

En annan möjlighet är att ta en båt och en massa bränsle. Följ helt enkelt Antarktis stränder. Och filma det som bevis, som i filmen Contact förutom att folk kommer att se stranden istället för grått brus.

Rund jord: båten kommer att gå x antal sjömil, filma resan och vara på samma plats (kortast och minst mängd diesel

Flat Earth: båten kommer att gå x antal sjömil, filma resan och vara på samma plats (längst och mest mängd diesel

https://rickpotvinflatearth.blogspot.com/?m=0
Citera
2021-11-07, 09:21
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Hur kan det vara fullmåne under dagtid? Svara du på det.

Det kan det inte och det finns inte och har aldrig observerats.
Citera
2021-11-07, 09:29
Medlem
Sadomans avatar
Citat:

5. Förbränningsmotorer fungerar ej i vakuum => Ej möjligt att styra/färdas i rymden

Om man tror att man använder förbränningsmotorer i rymden så är man den mest korkade människa som någonsin existerat.
Citera
2021-11-07, 10:30
Medlem
MoonInLeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Om man tror att man använder förbränningsmotorer i rymden så är man den mest korkade människa som någonsin existerat.

Vad används då? Berätta, är mycket intresserad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in