2021-11-04, 19:58
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackie
Har alla problem med att undertexterna är för högt upp på skärmen? Ser ytterst få som klagar över det.

Folk har tröttnat på att klaga och har sagt upp tjänsten istället.
Citera
2021-11-04, 23:00
Medlem
DDRTVs avatar
Bytte nu från vanliga HBO till HBO Max….måste säga att tex filmen Dune funkar utmärkt med bra kvalitet. Bättre än jag upplevt med HBO tidigare, så förstår inte alla klagomål. Men har bara testat 1 film än så länge. Annars är det väl inte så mycket nytt, men bra första intryck.
Citera
2021-11-05, 08:30
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
inte konstigare än att tidningar/telefonbolag/mataffärer ger rabatt till nya kunder

---

Tycker själva appen är rätt kasst designad - alldeles för stora bilder på filmerna, bättre med utzoomat läge så man får bättre överblick

Jo, det är ganska mycket konstigare än ”prova-på-priset” x antal nummer/månader.

Detta handlar om halva priset jämfört med vad befintliga kunder betalar ”resten av livet”.

Jävla sopor.

Nu testar jag IPTV för en bråkdel av HBO-priset och se på fan! Där fanns andra säsongen av Frayed som fittnyllena på HBO max plockade bort.

Winning!
Citera
2021-11-05, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Jo, det är ganska mycket konstigare än ”prova-på-priset” x antal nummer/månader.

Detta handlar om halva priset jämfört med vad befintliga kunder betalar ”resten av livet”.

Jävla sopor.

Nu testar jag IPTV för en bråkdel av HBO-priset och se på fan! Där fanns andra säsongen av Frayed som fittnyllena på HBO max plockade bort.

Winning!

Du skriver det själv. Prova på pris ett antal månader är okay.
Erbjudandet från HBO är också likadant eftersom det gäller november ut, sedan är det fullpris.
"resten av livet" tar slut om man gör ett uppehåll, därefter är det fullt pris.
Cmore, Discovery+ och massor med andra ger erbjudande till nya kunder som inte gamla kunder får del av. Där är man dessutom ofta låst av årsabonnemang som inte går att säga upp.
Att ni klagar på kvaliten är väl okey även om jag är säker på att barnsjukdomarna kommer att fixas så småningom.
Detta var en upplysning till dig, du behöver inte svara på detta eftersom jag inte är så förtjust i ditt grova språk!
Citera
2021-11-05, 10:27
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leroy43
Du skriver det själv. Prova på pris ett antal månader är okay.
Erbjudandet från HBO är också likadant eftersom det gäller november ut, sedan är det fullpris.
"resten av livet" tar slut om man gör ett uppehåll, därefter är det fullt pris.
Cmore, Discovery+ och massor med andra ger erbjudande till nya kunder som inte gamla kunder får del av. Där är man dessutom ofta låst av årsabonnemang som inte går att säga upp.
Att ni klagar på kvaliten är väl okey även om jag är säker på att barnsjukdomarna kommer att fixas så småningom.
Detta var en upplysning till dig, du behöver inte svara på detta eftersom jag inte är så förtjust i ditt grova språk!

Är du en idiot som inte fattar att de som nytecknar sig nu har halva priset jämfört med trogna, mångåriga kunder ”livet ut” (alltså är rabatten inte tidsbegränsad)?

Vad är det som får dig att komma med en ”upplysning” som är helt felaktig?

Varför lägger du tid på att försäkra att alla försämringar av en bra plattform kommer att ”fixas så småningom”?
Citera
2021-11-05, 12:09
Medlem
Citat:
Är du en idiot som inte fattar att de som nytecknar sig nu har halva priset jämfört med trogna, mångåriga kunder ”livet ut” (alltså är rabatten inte tidsbegränsad)?

Vad är det som får dig att komma med en ”upplysning” som är helt felaktig?

Varför lägger du tid på att försäkra att alla försämringar av en bra plattform kommer att ”fixas så småningom”?

Nja, idiot vet jag inte. Jag gjorde ett förtydligande som du nog inte förstod.
Men jag tar det igen: "livet ut" har ett förbehåll. (förbehåll betyder villkor)
Gör man ett uppehåll så gäller inte "livet ut" längre
Eftersom du som sagt inte verkar förstå så förtydligar jag också detta: Rabatten är tidsbegränsad så till vida att den går bara att få om man anmäler sig i november.
Varför jag tror att man kommer att fixa det så småningom beror ju på att inget företag tjänar på en dålig produkt, då förlorar man sina kunder, t.ex dig, och det vill man ju inte.

Ps. Varför lägger du så mycket tid på att vars oförskämd. (googla om du inte förstår vad det betyder)
Senast redigerad av leroy43 2021-11-05 kl. 12:52.
Citera
2021-11-05, 18:39
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Nja, idiot vet jag inte. Jag gjorde ett förtydligande som du nog inte förstod.
Men jag tar det igen: "livet ut" har ett förbehåll. (förbehåll betyder villkor)
Gör man ett uppehåll så gäller inte "livet ut" längre
Eftersom du som sagt inte verkar förstå så förtydligar jag också detta: Rabatten är tidsbegränsad så till vida att den går bara att få om man anmäler sig i november.
Varför jag tror att man kommer att fixa det så småningom beror ju på att inget företag tjänar på en dålig produkt, då förlorar man sina kunder, t.ex dig, och det vill man ju inte.

Ps. Varför lägger du så mycket tid på att vars oförskämd. (googla om du inte förstår vad det betyder)

Du har svårt att fatta svenska, va?

Annat modersmål?

”Erbjudandet från HBO är också likadant eftersom det gäller november ut, sedan är det fullpris.”

Erbjudandet är INTE LIKADANT, INTE TIDSBEGRÄNSAT eftersom det gäller LIVET UT.

NYA KUNDER BETALAR HÄLFTEN AV VAD DE GAMLA, TROGNA BETALAR.

Om inte de gamla kunderna hoppar av.

Tyvärr så är nog inte alla införstådda med orättvisan, men klart är att HBO har gjort en världsunik PR-blunder som jag hoppas kostar företaget world wide.
Citera
2021-11-05, 23:55
Medlem
Citat:
Du har svårt att fatta svenska, va?

Annat modersmål?

”Erbjudandet från HBO är också likadant eftersom det gäller november ut, sedan är det fullpris.”

Erbjudandet är INTE LIKADANT, INTE TIDSBEGRÄNSAT eftersom det gäller LIVET UT.

NYA KUNDER BETALAR HÄLFTEN AV VAD DE GAMLA, TROGNA BETALAR.

Om inte de gamla kunderna hoppar av.

Tyvärr så är nog inte alla införstådda med orättvisan, men klart är att HBO har gjort en världsunik PR-blunder som jag hoppas kostar företaget world wide.

Jag undervisar barn mellan 7-10 år men dom har faktiskt lättare att förstå än vad du har.

Återigen: Erbjudandet är tidsbegränsat eftersom det endast gäller november ut.
Halva priset gäller sedan så länge man inte säger upp abonnemanget.
Och som sagt, detta är vedertaget i branschen. Comhem, Viasat etc ger förmånserbjudande för att få nya kunder, dom trogna får inget alls. Och där kan man inte säga upp abonnemanget på en månad och starta ett nytt eftersom dom har bindningstid.
Nej det verkar nog som du har ett horn i sidan till HBO, känns lite som rättshaverist faktiskt.
Citera
2021-11-06, 07:33
Medlem
Scalpings avatar
Appen är verkligen hemsk så här en vecka senare.

- Undertexter som ligger mitt i bilden

- "Den tappar uppkopplingen" när man kollar en film, och man måste starta om appen efter ett tag, för att kunna surfa runt i appen samtidigt man kollar.

- Svårt att navigera och hitta serierna/filmerna pga för stora ikoner. Bättre att ha ett utzoomat läget för bättte överblick.

- Konstig design generellt och verkar mest gjord för att flasha istället för att vara funktionell.

Gör om gör rätt!!!
Senast redigerad av Scalping 2021-11-06 kl. 07:35.
Citera
2021-11-06, 13:33
Medlem
Citat:
Och som sagt, detta är vedertaget i branschen. Comhem, Viasat etc ger förmånserbjudande för att få nya kunder, dom trogna får inget alls.
Kan du ge exempel på ett tillfälle där Comhem, Viasat eller dylik någonsin haft ett erbjudande som gett nya kunder halva priset livet ut så länge dom inte säger upp abonnemanget, medan existerande kunder får betala fullpris livet ut?

Jag kan nämligen inte minnas ett enda tillfälle då en liknande kampanj använts, men eftersom du påstår att det är vedertaget, så kan du säkert ge exempel där nya kunder fått halva priset livet ut jämfört med ordinarie pris och existerande kunder.
Citera
2021-11-06, 22:52
Medlem
Citat:
Läs svaret till motorprinsen.
För mig är det obegripligt att tycka att ett bra erbjudande är dåligt.
Om ni inte orkar skaffa ett nytt konto som tar 5 minuter att fixa på grund av era principer så föreslår jag att ni försvinner från HBO och gärna härifrån också.
Du och motorprinsen har ju pinsamt dåliga argument.
Rättshaverister är fortfarande den rätta beteckningen för er.

Det är ingen som har argumenterat att ett bra erbjudande är dåligt. Är du förvirrad?

Jag tror inte du vet vad en rättshaverist är, och om vi tittar tillbaka lite så är det stående intryckt av att du inte förstår vad andra skriver, eller vad som argumenteras kring, och om man tittar lite mer så beror det kanske på att du pga din höga ålder börjar bli svårt senil? Eller kan det beror på att ditt arbete är att utbilda 7-10åringar(i dina 80åriga fantasier möjligtvis) och att du därför inte förstår när vuxna människor skriver till dig, som du omedvetet eller medvetet spelar Allan, framställer dig som korkad och är barnslig? Om det inte är viktigt för dig att bestämma vad andra ska prata om, så kanske istället du kan lämna tråden, så kan dom som vill ventilera tankar om tjänsten här iställlet, utan ditt tramsande.

Citat:
Nu är jag i och för sig 80 år och försöker med ålderns rätt föra ett vettigt resonemang.

Citat:
För övrigt ber jag om ursäkt för mitt sista inlägg som var lite barnsligt

Citat:
Rabatten är tidsbegränsad så till vida att den går bara att få om man anmäler sig i november.

Citat:
Jag undervisar barn mellan 7-10 år men dom har faktiskt lättare att förstå än vad du har.

Återigen: Erbjudandet är tidsbegränsat eftersom det endast gäller november ut.
Halva priset gäller sedan så länge man inte säger upp abonnemanget.
Och som sagt, detta är vedertaget i branschen. Comhem, Viasat etc ger förmånserbjudande för att få nya kunder, dom trogna får inget alls.

Är det möjligtvis så att du har svårt att förstå skillnaden på "erbjudande" och "rabatten"? Erbjudandet gäller November ut, men rabatten gäller livet ut, och jag ser även att du inte kunde ge något endaste exempel på när någon operatör eller dylikt någonsin erbjudit nya kunder en rabatt på 50% livet ut trots att du påstod att detta är vedertaget, så vi får väl anta att du hittade på för att verka tuff, eller rent av ljög.

I verkligheten så är sannolikt ingen människa med dina språkliga grundkunskaper så dum i huvudet som du framställer dig själv som, så vissa kanske drar slutsatsen att du med ditt helt nya konto bara trollar och försöker irritera, eftersom det är det enda du klarar av i ditt liv, alternativt att du är anställd av en konkurrerande tjänst och vill framställa HBO som så oschyssta som möjligt, så folk vänder dom ryggen.

Men då är vi överens, enda sen FilmNet började sälja abonnemang i mitten av 80talet så har det aldrig vid ett endaste tillfälle kommit ett erbjudande från någon operatör eller tjänsteleverantör som inneburit en rabatt på 50% livet ut för nya kunder, medan dom existerande som varit med och byggt upp företaget får betala 100% mer livet ut. Du snackade goja.
Citera
2021-11-07, 16:54
Moderator
Dr Kings avatar
Allmänt tjafsande och påhopp på varandra får ni ta i PM. I den här tråden kan ni diskutera HBO Max.

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in