2021-11-06, 21:46
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnand-fejsplantis
Jag skrev att grönt te och vitlök motverkar lunginflammation jävligt effektivt och fick hela Flashback efter mig med högafflar. Länkade dessutom till en enorm studie publicerad för peer-review i den mest välrenommerade vetenskapliga tidsskriften för läkare och näringsforskare.

Sen vad ni tycker om det ger jag blanka fan i.

Grönt te innehåller polyfenoler som hjälper till att modulera immunförsvaret. Har själv ätit grönt te extrakt under pandemin.

Vitlök använder jag flitigt i maten men får erkänna att jag är dåligt påläst om dess verkan.

Nigella Sativa o gurkmeja o chili finns det också studier på som ser positiva ut. Så finns mycket man kan äta som möjligen fungerar profylaktiskt.
Citera
2021-11-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Nej. Den är inte 10x farligare. 15000 avlidna på 2 år jämfört med influensa på 5000 blir ungefär 3x. Just nu med bred immunitet är den 0,3x farligare.
Troligtvis inte ens det eftersom dödsfall i influensor knappt registreras alltså går in som annan typ av dödsfall.
Citera
2021-11-06, 21:49
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Vissa munskydd bör bytas var femte minut,! Tror du man gör det? Virus är generellt mindre än hålen i munskydden. Bakterier m.m. fastnar på båda sidorna och gror snabbt! Munskydd är mest bra för tillverkarna!

Det där får du nog underbygga med lite forskning. Att munskydd skulle behöva bytas ut var femte minut har jag svårt att tro på....

Ett munskydd är ingen petriskål o innehåller ingen näring för bakterier. Så låter väldigt märkligt...
Citera
2021-11-06, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gilipolla
år 2020 dog 0,94% av befolkningen. Av dom senaste 20 åren är det nummer 12 av dödligast år

Hade det varit 10X dödligare virus borde man ha sett 10X högre dödlighet.

Det finns inte en Pandemi. Media sprider snabbmatsinformation. Och folk äter det och får kunskapscancer

Senast jag kollade Worldometers så låg antal fall på 250 miljoner. Och antal dödsfall på 5 miljoner. Det ger en global CFR på 2%. Jag accepterar en felmarginal på både dödsfall och antal smittade. Troligtvis är både dödsfall och antal smittade underrapporterade, dvs högre med tanke på överdödlighet som många länder och territorier rapporterar. Och med tanke på att vissa länder som Turkmenistan, Tanzania och Nordkorea har lämnat ett blankt papper.
Citera
2021-11-06, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Enligt antikroppsmätningar är det mellan 3-4 miljoner i sverige som varit infekterade så sluta sprid felaktiga siffror.
Dödligheten totalt är på ca: 0,5-0,7% och som frisk medelålders man får man gå ner från procent till promillesiffror i dödlighet.

3-4 miljoner? Efter att 8 miljoner har fått vaccinering med Comirnaty som ger typ 100% ett knippe antikroppar.
Dödligheten är såklart väldigt varierande beroende på tillgång på syrgas och respiratorer. Ett land med dålig sjukvård kan ligga på 5% dödlighet medan ett land med vård i toppklass säkert kan ligga på en tiondel av det.
Citera
2021-11-06, 22:09
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Enligt antikroppsmätningar är det mellan 3-4 miljoner i sverige som varit infekterade så sluta sprid felaktiga siffror.
Dödligheten totalt är på ca: 0,5-0,7% och som frisk medelålders man får man gå ner från procent till promillesiffror i dödlighet.

Källa....
Citera
2021-11-06, 22:12
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Kanske har nämnts, men det var 170 fall i Pfizers kliniska studier, men 477 med symptom testades aldrig för covid.

Det betyder att Pfizers resultat är helt odugligt.

https://www.bmj.com/content/375/bmj.n2635

Är ju lysande att det kommit fram.

Nu bör Pfizer vara helt öppna för stämningar och åtal, trots hemliga kontrakt mm.
Citera
2021-11-06, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Senast jag kollade Worldometers så låg antal fall på 250 miljoner. Och antal dödsfall på 5 miljoner. Det ger en global CFR på 2%. Jag accepterar en felmarginal på både dödsfall och antal smittade.
Det är säkerligen minst 2-3 miljarder som har infekterats vid här laget. Troligtvis fler..
Citera
2021-11-06, 22:18
Medlem
arnand-fejsplantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Grönt te innehåller polyfenoler som hjälper till att modulera immunförsvaret. Har själv ätit grönt te extrakt under pandemin.

Vitlök använder jag flitigt i maten men får erkänna att jag är dåligt påläst om dess verkan.

Nigella Sativa o gurkmeja o chili finns det också studier på som ser positiva ut. Så finns mycket man kan äta som möjligen fungerar profylaktiskt.
Det ska väl vara rikligt med antioxidanter i grönt te, om jag inte minns fel. Håller med om att det smakar helt okej. Lite vuxet, sådär. För de fega finns det även med citronsmak nu för tiden. Kallt eller ljummet grönt te (men också mörkt te av vissa slag utan socker och i kall form) är faktiskt en riktigt god måltidsdryck (åtminstone till asiatisk mat) om man hinner vänja sig vid den. När jag var i Japan ett år åt jag ofta ute på billiga snabbmatsställen. Dessa hade tillbringare med kallt te vilka stod på disken där man satt och jag brukade kunna hälla i mig säkert en liter vare gång.
Citera
2021-11-06, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Troligtvis inte ens det eftersom dödsfall i influensor knappt registreras alltså går in som annan typ av dödsfall.

Det går att upskatta ganska väl med Euromomo. Kollar man på tidslinjen för Europa, alla åldrar, så ser man att det knappast är 10x fler döda per säsong för covid-19, jämfört med medel för tidigare säsonger.

2017; topp på cirka 20 000 fler dödsfall än baslinje (influensa)
2018: topp på cirka 20 000 fler dödsfall än baslinje (influensa)
2019: topp på cirka 8 000 fler dödsfall än baslinje (influensa)
2020: topp på cirka 40 000 fler dödsfall än baslinje
2021: topp på cirka 27 000 fler dödsfall än baslinje

Hade det varit 10x högre dödlighet så hade vi haft topp på 80 000-200 000 fler dödsfall per säsong 2020 och 2021. Det är långt ifrån det.
Citera
2021-11-06, 22:38
Medlem
Pfizers nya piller:

Very common (10% or more): Increased total cholesterol (up to 39%), increased triglycerides (up to 36%)

Citera
2021-11-06, 22:47
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
"Hybridimmunitet".

Vad får du allt ifrån?

Du vet vid detta laget att det ej är möjligt att bli immun mot SARS.

Det enda som händer om man blir smittad eller vaccinerad är att man får sin hälsa förstörd.
Desto fler gånger man blir exponerad, desto värre är/blir det.
Och vaccinet är farligare än SARS-2 exponering.

Löjligt! En SARS-COV2 infektion är betydligt farligare än vaccinering emot den!

Ingen immunitet är 100 procentig, speciellt inte mot Delta-variantenavSARS-COV2. Men den mest effektiva immuniteten är kombinationen vaccinering plus genombrottsinfektion, (säkrast), och genomgången SARS-COV2 infektion plus vaccinering, dvs hybridimmunitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in