Citat:
Ursprungligen postat av
Kokadu
Ja jeg tror bakhonet kan ha blitt brukt til å holde ytterdøren på vid gap med hensikt at noen skulle varsle. Og politiet ville ankommet stedet, i ikke sivil.
Om den har blåst igjen vet ikke jeg. Det er bare TH som vet om den døra stod på vid gap eller ikke når han ankom SV. Og hans forklaringer skal man kanskje ikke alltid ta for god fisk.
Interessant med et nytt alternativ, at ytterdøren har stått åpen, eller, at det skal se ut som om ytterdøren har stått åpen. At det skulle se ut som om ytterdøren var blåst igjen. Om noen kom på døren og ringte på, uten å få svar, men kanskje hørte radio eller lignende og trodde det var folk hjemme, så tok vedkommende i døren og åpnet den, og ble møtt med slepespor, strips og trusselbrev? Og ringte politiet.
En ny tanke det der. Takk for den.
Hvis det var tenkt arrangert slik, var ytterdøren lukket men ikke låst.
Hvis ytterdøren har vært stående åpen i timevis, og jeg antar at de har elektrisk oppvarming som er termostat-regulert, så bør det kunne avleses på strømmåleren. At varmekildene har vært aktiverte i lenger periode enn normalt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Notteliten
håller helt med där
men har det meddelats om ytterdörren i SV4 var låst eller inte när TH kom hem? Jag kommer inte ihåg det nu...
Det har ikke vært skrevet noe om det, om døren var låst eller ikke, da TH kom hjem.
Det kan se ut som om døren har blitt låst opp, eller igjen, i løpet av nødsamtalen med politiet.
Ref lydprøvene med Ford'en som kjørte frem og tilbake på gårdsplassen, politimannen som gikk ut og inn av huset, og låste opp og låste igjen ytterdøren samtidig.