2021-11-06, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
det är inte så ovanligt att äldre dödar sin make enligt långsiktiga planer, ett dropp varje dag och efter 40 år är bägaren så full att den rinner över...
det är vanligare att man hellre sitter och väntar på att döden ska befria dem från det onda äktenskapet...

Ikke vet jeg hva som er vanlig. Men tiår? Med et inderlig hat? Mot noen du trasker rundt i samme hus med hver bidige dag? Tror jeg hadde kommet til å dytte vedkommende ned trappa en dag jeg var i posisisjon til det i et forsøk på å få dette overstått.
Citera
2021-11-06, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Han har trolig innhentet informasjon om å begå det perfekte drap uten å bli tatt.
Siden har han ventet på den rette muligheten.

Meget mulig.
Citera
2021-11-06, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
TH hadde sannsynligvis sjekket datamaskinen til AEH da AEH ikke var hjemme.

Ja også en mulighet og man kjenner vel slikt på gikta også. Jeg antar ei ulykkelig Fru Hagen, alternativt bestemt på kunne både verbalt uttrykke at nå er det over eller i hvertfall at det syntes på henne at noe mulig var på gang. Da blir det sikkert fristende å følge litt ekstra godt med på ting hun foretar seg.
Citera
2021-11-06, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Du får svar på de to spørsmålene og en hel del annet om du leser datterens brev.

https://www.tv2.no/a/11480054/

Takk.
Citera
2021-11-06, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
På illustrasjoner ligger stripset på gulvet. Som om det ble funnet der. Illustrasjoner viser også den type strips som blir brukt som håndjern. Låser sammen hendene.

Det er opplyst at TEH kom etter sin far. Mest sannsynlig, TEH enten ankom eller dro igjen, mens TH hadde nødsamtalen med politiet. Ref lydprøvene.

Du mener GM skal ha forlatt S4 med ytterdøren på vidt gap? Og så har den blåst igjen av seg selv?

Må tro at noen som ankom S4 og fant døren på vidt gap, ville ha varslet. Varslet noen i familien i det minste.

Vi vet ikke hva TH har sagt om ytterdøren var lukket og låst, eller lukket og ulåst. Vi har bare blitt fortalt om dette bakhonet, som liksom lå diagonalt foran døren.

TH har tidligere greid å hindre AE i å dra. Økonomisk undertrykking. Hun har ikke hatt midler. Men nå var hun pensjonist. Det er ikke mye penger en minstepensjonist får. Men nok til at hun endelig ville forlate han.

Hvis TH hadde fiender, ville det å hjelpe AE gjennom en skilsmisse ha vært den ultimate hevnen. Å hjelpe AE til å komme seg vekk med halvparten av fellesformuen ville ha rammet TH hardere enn alt annet.

TH har ikke ønsket sin kone død i nærmere 50 år. Han ønsket bare å ha kontroll på henne.

Ja jeg tror bakhonet kan ha blitt brukt til å holde ytterdøren på vid gap med hensikt at noen skulle varsle. Og politiet ville ankommet stedet, i ikke sivil.

Om den har blåst igjen vet ikke jeg. Det er bare TH som vet om den døra stod på vid gap eller ikke når han ankom SV. Og hans forklaringer skal man kanskje ikke alltid ta for god fisk.
Citera
2021-11-06, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ja, med forbehold om at kameraet på Fut*rum er veldig lyssensitivt, så mener
jeg det virker altfor lyst ute til å være 07:35, som er tidspunktet "luemannen"
viser seg, og sammenfaller nøyaktig med soloppgang for området, som er 07:35.

Kan slikt tukles med i ettertid? Tid/dato på overvåkingskameraer? Er omtrent like grønn på dette som TH fremstilles som.
Citera
2021-11-06, 18:37
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Ikke vet jeg hva som er vanlig. Men tiår? Med et inderlig hat? Mot noen du trasker rundt i samme hus med hver bidige dag? Tror jeg hadde kommet til å dytte vedkommende ned trappa en dag jeg var i posisisjon til det i et forsøk på å få dette overstått.

ja vi "normala"slänger ut flickvännen eller flyttar ifrån henne om man blir för trött på henne med tiden, det är de andra som inte tänker så som diskuteras här i ABoK
Ovanligt var möjligen att ta i men att det händer gör det och även om de flesta tar livet av sig efteråt eller polisanmäler sig så finns det några som förnekar allt och vill leva vidare som om ingenting har hänt...
Citera
2021-11-06, 18:43
Medlem
Citat:
ja vi "normala"slänger ut flickvännen eller flyttar ifrån henne om man blir för trött på henne med tiden, det är de andra som inte tänker så som diskuteras här i ABoK
Ovanligt var möjligen att ta i men att det händer gör det och även om de flesta tar livet av sig efteråt eller polisanmäler sig så finns det några som förnekar allt och vill leva vidare som om ingenting har hänt...

Jeg tror vi kan konkludere med at normalt ikke er ingrediens i det som foregikk både forut, på selve dagen og i etterkant av dette.
Citera
2021-11-06, 18:48
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg tror vi kan konkludere med at normalt ikke er ingrediens i det som foregikk både forut, på selve dagen og i etterkant av dette.

håller helt med där

men har det meddelats om ytterdörren i SV4 var låst eller inte när TH kom hem? Jag kommer inte ihåg det nu...
Citera
2021-11-06, 18:52
Medlem
Ikke tenkt over før, men jeg er enig i at det er for lyst ute mtp luemannens Futurum passering 07.36. Det burde vært mørkt.

Dersom opptaket er tuklet med, f.eks klokka på opptakeren er stilt feil, så er det jo grunn til også å tro at TH`s alibi (bilen filmet når han ankommer jobb) også er feil.

Jeg har selv 4 kamera koblet mot en NVR opptaker i huset mitt. EN kan jo stille klokka på NVR til hva en vil, å da blir jo også klokkeslettet på kameraene feil. F.eks så stiller ikke mine seg automatisk etter sommer / vintertid.
Citera
2021-11-06, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Ikke tenkt over før, men jeg er enig i at det er for lyst ute mtp luemannens Futurum passering 07.36. Det burde vært mørkt.

Dersom opptaket er tuklet med, f.eks klokka på opptakeren er stilt feil, så er det jo grunn til også å tro at TH`s alibi (bilen filmet når han ankommer jobb) også er feil.

Jeg har selv 4 kamera koblet mot en NVR opptaker i huset mitt. EN kan jo stille klokka på NVR til hva en vil, å da blir jo også klokkeslettet på kameraene feil. F.eks så stiller ikke mine seg automatisk etter sommer / vintertid.

Dersom dette er mulig er det ikke så mange som kan ha tuklet med akkurat disse opptakene.
Citera
2021-11-06, 18:59
Medlem
Citat:
håller helt med där

men har det meddelats om ytterdörren i SV4 var låst eller inte när TH kom hem? Jag kommer inte ihåg det nu...

Mener TH opplyste at den var åpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in