Citat:
Ursprungligen postat av
DreamTwister
Såvitt jag vet är det skjutprov mot både rörligt och stillastående mål för att få jägarexamen och kunna söka vapenlicens.
Jag vet ingen som blivit mordisk av att göra lumpen och skjuta på vare sig papp- eller plåttavlor.
Inte jag heller faktiskt.
Men du känner säkert till den allmänna diskussionen om aggressiva och våldsamma tv-spel där själva dödandet är ett av de primära målen? Det sägs (har ingen källa att ange, men kan ju hänvisa till debatt och artiklar i våra större tidningar), att det imaginära dödandet kan tänkas sänka tröskeln för att irl ta till våld. Nog känner även du till den debatten?
Eftersom du inte kan berätta för tråden om det är så att Lydia gjort lumpen, så väljer jag att utgå från att hon inte gjort nånting inom Försvaret.
Hon har då, alldeles utan att ha fått träna på pappfigurer föreställande människor, gått från att skjuta mot djurfigurer, både stillastående och rörliga (vad nu den skillnaden i sammanhanget skulle haft för betydelse?), direkt övergick till att ge eld mot en obeväpnad person, Emil, och därigenom döda honom.
Lydia får sägas spela i en alldeles egen [mordisk] liga..