2021-11-05, 17:52
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
De flesta spacar, även om de inte är en scam/värdelös idé rakt av har brutala mängder warrants kopplade tills sig ifall de skulle bli framgångsrika. Källa Uncle Bruce. Jag har haft ögat på 23andme sedan det var spacen VGAC eftersom jag gillar företaget sedan innan. Det oklara upplägget med warrants har gjort mig skeptisk.

Shortandet och raset i alla despacs är säkert uträknade av algos som har alla siffor kring utspädning i framtiden.
Det ligger säkert kedjevis med calls/puts för att hedga det hela och rätt vad det är hittar äkta autister möjligheter att göra kaoz.
Jag är ingen äkta autist, bara ett fyllo med för mycket fritid.
Despacs känns som gårdagens folköl. Kanske fimpad i, kanske fortfarande kolsyra.

Gällande batterier handlar det nog om skalbarheten. Det finns säkert en ekonomisk anledning till varför 18650 valts som standardbatteri. Det är måtten på den individuella battericellen. 18x65mm plus en nolla for the memes.
Gamla AA, eller LR6 som de hette förr i tiden heter 14500 i Li-ionform 14x50mm. Jag hade dubbla sådana LiFepo4-celler i en moddad elflugsmällare från teknikmagasinet med femdubbla kondensatorer parallellt. Jävlar vad den förintade saker som flög väl den var fullprimad.

Men ja, jag kan väl den del om batterier.

Jag kan inte särskilt mycket om batterier, men hatar getingar och känner direkt att du borde serietillverkat din smälla, så att jag kunde lagt vantarna på ett par stycken.

Ps. Död åt alla som säger att getingar är pollinerare, de är skadedjur som ska avlivas med omedelbar verkan, getingar alltså
Citera
2021-11-05, 18:03
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Jag kan inte särskilt mycket om batterier, men hatar getingar och känner direkt att du borde serietillverkat din smälla, så att jag kunde lagt vantarna på ett par stycken.

Ps. Död åt alla som säger att getingar är pollinerare, de är skadedjur som ska avlivas med omedelbar verkan, getingar alltså
Den var verkligen spekakulär, det small på allvar och kvällstid sågs rejäla blixtar av mygg. Ett exemplar finns numera hos ett par sköna pensionärer i Finland och bryter säkert samtliga vapenlagar även i Norge där jag uppfann den. Min är sönder just nu men jag har lärt mig leva i symbios med naturen och odlat mera krysantemum istället.

Men nej, jag är ingen hippie för det. Athabasca oil to the moon! <- Veckans axietips, buy ze dip.
Citera
2021-11-06, 01:17
Medlem
Någon som köpt in sig i Hyzon motors inför kommande veckas rapport?
Gick in rätt hårt. Får väl se om man har skitit i det blåa skåpet eller om den drar iväg när blankar-rapporten som dragit ned kursen visar sig vara bluff.

Lite kort info om bolaget:
Hyzon tillverkar lastbilar som drivs med bränsleceller. Jämfört uppskattade kostnader de närmsta åren för lastbilar som drivs av batterier, respektive vätgas. Inte en chans att infrastrukturen pallar att driva en renodlad el-lastbil i den kommande övergången inom transportsektor när man ser till alla variabler. Priset på el kommer dessutom knappast att sjunka globalt. Nästa generation tar sig uppskattningsvis 1600km på flytande väte. Nuvarande produktion ca 640 km.

Kassan ser fin ut i bolaget. Det rullar redan lastbilar på vägarna och stora ordrar finns. De som står bakom är Horizon fuel cell technologies med 20 år inom bränslecellsbranschen. Minus är enligt flera att produktionen sker genom 3e part då bolaget än så länge inte valt att byggga upp en egen industri kring tillverkningen. Jag ser dock en uppsida i detta då produktionen drar igång snabbare. Är i övrigt en SPAC och något övervärderade. Med nuvarande rea i kombination med kommande rapport och fler positiva PM finns en rejäl uppsida.
Citera
2021-11-06, 16:53
Medlem
Nu har infrastrukturspaktet till slut blivit klart. Tror att proterra $PTRA kommer få sig en skjuts nästa vecka. Det kommer satsas stort inom den elektriska kollektivtrafiken i USA och PTRA är nog en av dom som kommer tjäna gott på det
Citera
2021-11-06, 22:15
Medlem
MahaNakhons avatar
– Elon Musk kommer potentiellt sälja Teslaaktier för 28 miljarder USD. (källa) Han äger 23% av Tesla enl Reuters och kommer potentiellt sälja 10% av sitt innehav.

– Teslas börsvärde (BV) är högre än alla andra börsnoterade biltillverkares sammanlagda BV. För referens: Teslas BV är mer än 8 ggr högre än hela VW Groups BV. VW Group är världens största biltillverkare och omfattar 10+ tillverkare ink. Audi, Skoda, Porsche, m.fl.
Flera lastbilstillverkare och motorcykeltillverkare ingår också i VW gruppen.

1+1 = ...
Senast redigerad av MahaNakhon 2021-11-06 kl. 22:29.
Citera
2021-11-06, 22:44
Medlem
stockcocks avatar
Jag tar på mig jinxet i OCGN. Se mitt inlägg och kolla tiden:

(FB) Veckans Aktietips!

Hann sälja av en del i första nedgången och kamma hem skaplig vinst, men spelar nu tonerna till bagholding-blues med resten. Gillar potentialen så ligger kvar. Såg att MRNA-vaccinen trycktes ned hårt samtidigt. Gissningsvis finns ett starkt intresse i att INTE få ut det här vaccinet till pöbeln i Norra Amerika. Har ju visat sig vara effektivt gentemot Delta-varianten.

Mycket manipulation för övrigt. Drog av datorn i ett par dagar i ren frustration, kikade dock kursen på mobilen då och då.

Era tankar om OCGN nu efter nedgångarna? Hann ni plocka vinst, we had a good run...
Citera
2021-11-07, 10:50
Medlem
bajssprutans avatar
Jag gjorde finska rycket i tid och kom ut med profit. Just nu sitter jag och filar på en liten DD på en sista memestocksqueeze som kommer att gå av stapeln snart om jag har fattat allt rätt. Stay tuned.

Var väl Pfizerpillret som bombade det hela lite extra. MRNA dök som satan.
Citera
2021-11-07, 10:50
Medlem
Koppar
Citera
2021-11-07, 11:52
Medlem
bajssprutans avatar
God middag, här kommer jag med något som antingen kan vara skitbra eller en riktig bajsmacka, time will tell.
Missade du Gamestop och Amc där alla storkukade chads printade mer pengar än Jpow tidigare i år ?

Det verkar som att det kan eventuellt finnas en squeeze kvar som har missats. Nämligen $BBBY
BBBY är vad jag klassar som en äkta memestock, av de som fanns i Januari, därför tror jag att den har potential.

Bed bath and Beyond är en kedja som säljer kuddfodral, badsalt och krimskrams till Becky och Karen.
Medans alla män blåste sina stimmys på pump n' dumps och knark stormade kärringarna kedjan för att köpa mer onödigt junk.

Rapport kom nyligen. Pengar rullar in och återköpen av aktier ska accelereras. $400mill ska handlas av en marketcap på $1.6B just nu.
Innan årets slut ska det vara klart. Det kommer att sätta ett massivt köptryck på aktien och trigga en squeeze förr eller senare.

Ovanpå det är det jul och de säljer säkert drivor med skit fortfarande. Företaget här även börjat sälja sina hem och barngrejer på supermarketkedjan Kroger som är stora i Usa.

Short intrest ligger på 30%, inga GME-nivåer men om företaget återköper massor blir det en större del av aktierna kortade.
Institutionellt ägande har även ökat på senaste tiden.
Intresset är måttligt på wsb och det är en del aktivitet på stocktwits. Snöbollen är liten än.
Max pain för fredag är $17, nästa fredag (opex) $20
IV är dock lite högt efter de senaste rörelserna så räknar inte med ett leg up snart.
Notera de groteska volymerna otm-calls med utgångsdatum 11/19.

Och en sak till, Andrew Left från Citron research har gått ut med en köprek.
Citat:
Citron applies a 5x EBITDA multiple on 2024 EBITDA of $800M to $1B to arrive at a price target of $50 to $70.
Ni minns säkert Shitron från dramat i Januari. Det hela stinker uppgörelse bakom kulisserna mellan större aktörer och en chans för pöbeln att göra sig en hacka.

Jag ska helt klart in i det här till rätt pris i veckan. Lite skumraskhandel måste man göra.

Det är inte en rekommendation att ta blancolån och gå all in. Det här är degenerate gambling för krösusar som har råd.
Det är trots allt soptippstråden.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-11-07 kl. 12:38.
Citera
2021-11-07, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock

(FB) Veckans Aktietips!

Hann sälja av en del i första nedgången och kamma hem skaplig vinst, men spelar nu tonerna till bagholding-blues med resten. Gillar potentialen så ligger kvar. Såg att MRNA-vaccinen trycktes ned hårt samtidigt. Gissningsvis finns ett starkt intresse i att INTE få ut det här vaccinet till pöbeln i Norra Amerika. Har ju visat sig vara effektivt gentemot Delta-varianten.

Mycket manipulation för övrigt. Drog av datorn i ett par dagar i ren frustration, kikade dock kursen på mobilen då och då.

Era tankar om OCGN nu efter nedgångarna? Hann ni plocka vinst, we had a good run...
Välkommen till SAVA, uppgång väntar
Citera
2021-11-07, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock

(FB) Veckans Aktietips!

Jag köpte det mesta strax över 10 fyllde sedan på lite på 12 och 13 vilket inte var helt lyckat. Ligger just nu en mindre summa back. Ärligt talat förvånad över utvecklingen. Jag tror de har något bra på gång. Inte minst 12 månaders hållbarhet på hyllan. WHO har satt vaccinationsmål som många afrikanska länder inte är i närheten av. Jag tror på dem och ligger kvar.
Citera
2021-11-07, 23:57
Medlem
Tesla lär fortsätta färden uppåt även nästa vecka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in