2021-10-21, 12:40
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvarg4ever
Alltid kul att se en uppdatering. Ibland kommer livet i vägen. Jag ligger också ofta borta på jobb. Jag bor dessutom ofta mer spartanskt. Campingstugor o.dyl. Är ofta på små orter. Har ett rätt fysiskt jobb. Men efter några nätter i en risig campingstugesäng i Åsele kan ryggen börja protestera trots att man är rätt slutkörd. Lite burpees brukar lösa nattsömnen... 😇

Haha, känner igen det där alltför väl (även om det låter som jag borde klaga mindre på mina hotellsängar)
Citera
2021-10-21, 12:55
Medlem
IvanDF2s avatar
GÅRDAGENS RYGG- OCH AXELPASS + ALLMÄNT OM VÄLBEFINNANDET

Jag brukar sällan köra rygg ihop med andra muskelgrupper men i går hade jag inget val (på resande fot igen). För att få in både rygg och axlar fick det helt enkelt bli en kombination. Men det var rätt kul! Jag måste bli bättre på att bryta gamla invanda mönster och rutiner.

Jag fortsätter att inte känna av den där testo-krigarinstinkten. Den har övergivit mig. Men jag matar på. Känner mig både starkare och liksom stadigare, speciellt i de sista, tunga repsen. Jag kör alltid strikt och kontrollerat. Men nu är det lite som jag liksom fått en ny, uppgraderad och starkare och bättre benstomme. Det är i alla fall känslan. Kom på en sportliknelse. Känner mig inte längre som en amerikansk rugbyspelare på väg ut på planen utan snarare som en skidåkare som metodiskt stakar på.

Generellt mår jag bra. Har en axel som spökar lite men inte värre än så. Märker inte av ökad vilopuls eller högt blodtryck. Ungefär lika kåt som jag alltid har varit och är. Noterade i morse att blodådrorna på biceps syns lite extra mycket. Det är ju kul men kan också bero på blodfetter (om jag inte minns fel). Men ska ta och kolla mina värden inom kort.

Funderar lite på att växla över till Susta eo3 eller eo4. Men jag kommer lägga X antal veckor och månader på att under våren bli av med (ännu) mer späck. Tänker att jag ska använda november-februari till att bygga lite mer massa för att sedan lägga mig på rent HTR under deffen.

Passet i går:
Pulldowns i maskin med fria vikter i kombo med axelpressar i maskin med fria vikter
Kabeldrag med smalt grepp i kombo med hantellyft åt sidan, bakom ryggen, med kabel
Militärpressar i smithen
Sittande rodd
Omvänd pecdec för baksida axlar
Hantelpressar i maskin för att krama ur det allra sista

Ett bra, matigt pass, tungt men strikt som satan

//Ivan
Citera
2021-10-21, 15:05
Medlem
Rick.Blaines avatar
Hur är det med sömnen, får du tillräckligt med kvalitativ sömn?

Sedan får man väl acceptera att vissa dagar och veckor är sämre än andra. Problemet är väl om det håller i sig tillräckligt länge för att påverka träningen och livskvaliteten.
Citera
2021-10-21, 18:24
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Hur är det med sömnen, får du tillräckligt med kvalitativ sömn?

Sedan får man väl acceptera att vissa dagar och veckor är sämre än andra. Problemet är väl om det håller i sig tillräckligt länge för att påverka träningen och livskvaliteten.

Tjenare Rick!

Sömnen ÄR ett problem just nu. Men hoppas den snart blir bättre. Fast även om jag inte har gnistan med stort G så är passen riktigt bra och ett par resor bättre än innan kuren kickade i gång. Äh, bara att köra på
Citera
2021-10-21, 22:05
Medlem
IvanDF2s avatar
KVÄLLSPLANERING INFÖR MORGONDAGEN

Hade egentligen tänkt träna ben i morgon. Men jag trampade lite snett i dag så att en gammal knäskada gjorde sig påmind. Ingen jättegrej och det kommer gå över. Men vis av erfarenhet så ska jag inte köra ben förrän det slutat göra ont.

Power Factor Training
Jag har lite extra gymtid i morgon så jag funderar på ett bröst- och armpass. Men det förutsätter att jag vaknar i morgon och känner mig fräsch i pecsen. När jag skriver detta har jag ännu lite känningar av förra bröstpasset (vilket jag älskar). Nåja, i värsta fall blir det bara ett armpass. Bara för att bryta mina vanliga rutiner så funderar jag på att slänga in några gamla hederliga PF-övningar.

Om Power Factor Training är nytt för någon så beskrivs innehållet i boken och konceptet här:

https://www.amazon.com/Power-Factor-Training-Scientific-Approach/dp/0809230712

Har lyckats bli av med mitt exemplar på svenska men om man väl kört programmet är det lätt att komma ihåg övningarna och genomförandet. Däremot minns jag inte ekvationerna men det går garanterat att googla fram. Men, nu är jag inte intresserad av att dra detta till sin spets. Utan bara kasta in övningarna för bröst, triceps och biceps.

Vi får se. Blir det så att jag kastar in PF så tar jag med det i nästa uppdatering. Ska fortsätta klura på övningar och ordningsföljd när jag nu går och lägger mig. För mig är det ett säkert kort att redan nu visualisera morgondagens pass. Med fördelen att redan innan jag kliven in genom entrén till mitt gym så vet jag EXAKT vad jag ska göra. Det är bara att vrida om startnyckeln, lägga i en växel och trycka på gasen.

Kyckling, broccoli och en våg
I morgon bitti blir det till att ställa sig på vågen. Kosten i dag har primärt bestått av kyckling, kokosgrädde och broccoli samt en relativt liten lunch på 1 ägg, några baconskivor samt en sån där fyrkantig, knallorange skiva cheddarost avsedd för hamburgare.

Go'natt alla monsterdiggare, sov sött!

//Ivan
Citera
2021-10-23, 15:52
Medlem
IvanDF2s avatar
GÅRDAGENS BRÖSTPASS

Jag hade ju tänkt träna både bröst och armar i går. Men det sket sig, duktigt. För jag fick sådan j*vla feeling av de inledande bröstövningarna att jag bara fortsatte och fortsatte och: Fortsatte!

Jag inledde med partiella reps i lutande bänkpress i Smithen. En PF-övning som tar hårt och duktigt. På nivån "Jisses!". Vände på 140 kilo i ett par strikta repetitioner. Sen dropsets. Var helt mör när jag satte mig i bröstpressmaskinen med fria vikter. Men trots det satte jag PB med 4 strikta reps på 120 kilo i sista arbetssetet.

- Mellanlandade med 4 set i en klassisk Ove Rytter-kabeldrag-övning i pyramid.
- Sen blev det bänkpress i snedbänk där jag i arbetsseten repade på 80 kg.
- Efter smithen blev det 4 set med flyes på plan bänk.
- Avslutade med 4 set i reversed pecdec med 45 kilo i arbetsvikt.

Bra pass. Kände efteråt att jag formligen pulvriserade muskelfibrerna i pecsen!

//Ivan
Citera
2021-10-25, 21:01
Medlem
IvanDF2s avatar
EN STRESSIG MÅNDAG SENT I OKTOBER

Av lite olika anledningar fick jag plötsligt rejäl tidsbrist för dagens axelpass. Jag hade max 25 minuter på mig innan jag skulle vara tvungen att redan vara utanför entrédörren igen. Det är fascinerande hur än mer effektiv man blir under tidspress.

Jag inledde med axelpressen med fria vikter och arbetade mig upp till 100 kilo. Det blev tre arbetsset på den vikten och sedan ett sista på 80 kilo. 10 reps i samtliga 4 set.

Därefter ångade jag bort till cable crossen och körde fyra set för utsida axel. Drag nedifrån nedersta trissan, kabeln bakom ryggen och med kroppen lutande. Tycket det ger en helt oslagbar stretch i nedersta läget.

Därefter småsprang jag till andra änden av gymet för fyra avslutande set i reversed pec dec. Här ligger jag i regel på lite högre repsomfång för att prickskjuta just baksida axel (lassar jag på för tungt så börjar en massa andra muskler kopplas in). I dag blev det 4 x 15 repetitioner.

Tittade på klockan och insåg att jag hade några minuter till godo. Så jag återvänder till första övningen. Axelpressarna. Men här var jag rejält slutkörd - men samtidigt uppvärmd - så jag hakade på 80 kilo och klämde i väg fyra strikta set á 10, 10, 8 & 8 reps.

Men tanke på den snäva tidsluckan gick det här passet klart över förväntan!

Senaste tiden har jag övervägt att köra på också nov-feb och då med Susta e3d eller e4d. För att sedan växla ner och över till lågdos testo undeca och ren HRT. I går funderade jag på istället köra slut på min Mast och EQ och låta kroppen vila from mitten av november på just HRT. Dvs originalplanen. Har fortfarande inte bestämt mig. Just nu är det 50/50. Det som talar för att ånga på med Susta är att senare i vår slippa vänta 3 veckor på att den högre dosen ska kicka in men också för att jag får fler veckor att deffa innan sommaren.

Små oljefunderingar, helt enkelt!

//Ivan
Citera
2021-10-28, 19:02
Medlem
IvanDF2s avatar
UPDATE - TRAPPAR NER

Jag har velat fram och tillbaka. Ska jag som planerat kliva ner till ren HRT efter 12 veckor eller köra på medan jag har ångan och oljorna upp och istället växla över till Susta e3d eller e4d? Ligga på det i 12 veckor för att först därefter kliva ner på 100-125 mg e14d...

...svaret blir: Inget av detta. Jag stryper redan nu de veckor jag har kvar på Mast och EQ och inleder lågdos testo. Så mitt nästa stick blir om 1.5 vecka. Då har det gått två veckor sedan måndagens stick.

Men detta är inget infall eller ens något nytt för mig. Förutom ett år där jag låg ON i 10-11 månader har mina planerade 12-16 veckors kurer alltid landat på 10 veckor. Dvs där jag är nu. Varför? Jo, en stark känsla i kroppen som högt säger "Det är bra nu, det räcker - dags för en paus". Svårt att beskriva eller ens sätta ord på. Men jag har alltid valt att lyssna på den och jag gör det också den här gången.

Så kanske jag kör susta med start i jan/feb. Vore kul att testa. EQ kommer jag inte köra igen. Blir det inte susta så blir det 50/50 Testo C och Mast.

Men bortsett från den rejält sänkta doseringen så ångar jag vidare. Har kommit in i mekanisk lunk som nästan går på autopilot. Där jag drar till gymet och gör min grej. Varje dag. Nästan i alla fall. In, ut och däremellan fullt fokus och strikt genomförande.

I går var det rygg med nytt PB i pull downs. I dag ben. Inget märkvärdigt utan 16 set standardövningar. Fast inte knäböj för det mäktar inte min rygg med. I morgon bitti blir det bröst. Satan som jag ska kötta. Ska roa mig nu i kväll med att mentalt sätta upp övningar och ordningsföljd liksom set och reps. Blir säkert ett par inspirerande YouTube-videos.

I morgon bitti är det också dags att ställa sig på vågen. Efter 6 veckors stiltje trots 100% strikt kost på kaloriunderskott och dagliga träningspass liksom promenader så har nu min kropp äntligen börjat släppa ifrån sig fett. Min ämnesomsättning är som Gollum där mitt späck är hans preeeesciouuus ring. Min kropp vägrar in i det sista att skilja sig från sitt äääälsSSSskade fett.

Kan förresten känna att jag har lagt på mig muskler. Min kropp känns hård och jag kan faktiskt själv se en visuell skillnad i spegeln, speciellt efter att jag tappat några kilon. Det i kombination med spontana kommentarer och det faktum att jag nu kan handla kläder i min vanliga storlek gör att träningen känns än mer rolig och: Självklart.

//Ivan
Citera
2021-10-29, 07:50
Medlem
IvanDF2s avatar
BRUTALT BRÖSTPASS

Nu har jag precis kört ett bröstpass inspirerat av legenden Mike Mentzer. I går kväll påbörjade jag dagens bröstpass genom att se ett par träningsvideos på YouTube.

För första gången på länge kollade jag in Rich Piana och hittade ett bröstpass där han tränar efter Menterz’ filosofi. Som gick ut på att i superset inleda med en iosolationsövning för att trötta ut muskeln och direkt efter det och utan att vila, köra en basövning. Precis som den nu bortgångne Rich säger i videon får man lämna egot hemma. För du kommer inte orka köra på dina vanliga vikter här. Långt därifrån.

För er som vill kolla in videon så finns den här:

https://youtu.be/72-bAOYzS_8

Totalt 5 olika övningar varav de fyra första i superset och en sista övning för att pumpa och krama ur det sista ur pecsen. Totalt 24 muskelfiberslitande set.

SUPERSET #1
Flyes på plan bänk 16, 12, 10 resp. 8 reps
Varvat med:
Bänkpress på plan bänk 4 x 12

SUPERSET #2
Flyes på lutande bänk (30 grader) 16, 12, 10 resp. 8 reps.
Varvat med:
Bänkpress på lutande bänk (30’) 4 x 12

SLUTÖVNING
Maskinpressar med fria vikter. Pyramid + dropset. Totalt 8 set x 8 reps utom i sista setet där jag drog i väg 20 repetitioner.

I sista supersetet var jag så slut att jag fick köra på 22 kg-hantlarna för att klara 8 repetitioner flyes. I sista övingen strippade jag ända ner till 10 kg(!) som jag darrade iväg på ren vilja i 20 reps.

Ett annorlunda (det är både kul och nyttigt att bryta av gamla invanda rutiner) bröstpass som helt körde skiten ur mig!

Nu blir det helg och en ledig dag från gymet. På söndag står axlar på tur. Jag tänker redan nu att det ska bli årets bästa axelpass.

Trevlig helg alla F161’are!

//Ivan
Senast redigerad av IvanDF2 2021-10-29 kl. 07:54.
Citera
2021-11-06, 16:49
Medlem
Hahaha jag måste drömma?! IvanDF?!
Jäklar vad jag lusläste din tråd för typ 10 år sen! Tänkte då vid 30 bast att när jag är i den åldern som IvanDF, dvs 40-ish så ska jag också ta steget.

Nu är jag där, barnen är producerade, träningsmanin är densamma som senaste 20 åren men står fortfarande på perrongen och kollar på dom stora grabbarna som susar förbi med testotåget och drömmer om nästa nivå på min redan rätt så imponerande amatör-rena-fysik.

Kanske får jag flytta fram resan ytteligare 10 år nu då när jag ser att du going strong igen vid 50. 😆
Citera
2021-11-06, 16:59
Bannlyst
Nu har jag inte tid och gå igenom alla sidor men den här ivan killen är ytterligare en idiot till, vrf köra pct nolva när du skriver att du tänker aldrig kliva av? Sen har du inte lärt dig heller vad en riktigt pct är, hcg under kuren och efter slår i hästlängder nolvan och dessutom 100ggr mindre biverkningar än nolva. Men du behöver inte oroa dig din nolva från kaptenen är ändå sockerpiller som tillverkas av pakistanier i nån förort i Sverige.
Citera
2021-11-06, 19:10
Medlem
s44ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bodyfass
Nu har jag inte tid och gå igenom alla sidor men den här ivan killen är ytterligare en idiot till, vrf köra pct nolva när du skriver att du tänker aldrig kliva av? Sen har du inte lärt dig heller vad en riktigt pct är, hcg under kuren och efter slår i hästlängder nolvan och dessutom 100ggr mindre biverkningar än nolva. Men du behöver inte oroa dig din nolva från kaptenen är ändå sockerpiller som tillverkas av pakistanier i nån förort i Sverige.

Ivans Nolva är sockerpiller och någon annans anavar är troligen dbol.
Kan du rekomendera ett bra märke som du anser innehåller det som står på etikett?

Jag ber om ursäkt till TS för detta men bola jesus här ifrågasätter ALLA märken och säger att det är socker i medans han paralellt påstår att 250mg inte ger ett skit utan man måste upp i gram.
Sockerpiller i all ära men känns som om du får bajs i dina vialer när du måste upp i sånna doser för att få effekt.

Du sprider negativ och ENBART negativ stämning här i allas trådar, du kallar folk massa saker som inte är så snällt...varför? mår du bättre av det?

Här har vi en hyvens kille som många känner igen som en gammal räv som tar sig tiden att varje dag skriva utförlig dagbok kring pass och roid cyklarna och sen kommer du och trycker ner det..
Du tar dig heller inte tiden att läsa igenom alla trådar men kallar han en idiot för han aldrig ska kliva av.
Tänk om han skrivit i någon utav sidorna att han faktiskt ska ta paus och därav pct:n??

Och varför kalla han en idiot? mår du bättre av det? I det dagliga livet är du säkert typen som knyter näven i fickan.....suck....

Du drar ju ner standarden på hela forumet när du håller på såhär..
återigen ursäkt till TS för att jag skriver OFFT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in