2021-11-06, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg har uansett vanskelig for å se for meg TH og AE på en Trey Parker/Matt Stone forestilling...

TH studerte teologi samtidig med datteren sin, feltpresten.

Jeg trodde først "The Book of Mormon" var en sånn happy-kristen musikal eller noe lignende, men det virker nå mer som South Park on a 'roid rage against religion.
Jeg kjenner heller ikke historien i dette teaterstykket, men kristne mennesker, om de nå er det, har heldigvis også humor
Citera
2021-11-06, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Jeg kjenner heller ikke historien i dette teaterstykket, men kristne mennesker, om de nå er det, har heldigvis også humor
Det er en statue av jomfru Maria med barnet over peisen i stua og ordene «kjærligheten tar aldri slutt» finnes i teksten på veggen over den røde stolen. Så negative til kristendom var de ikke.
Citera
2021-11-06, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det er en statue av jomfru Maria med barnet over peisen i stua og ordene «kjærligheten tar aldri slutt» finnes i teksten på veggen over den røde stolen. Så negative til kristendom var de ikke.
Nå er mye av vår kultur og levemåte bygget på kristne verdier, så om man er personlig kristen eller ikke, kan man nok alltid finne et bibelsitat som tilsvarer den gjennomsnittlige norske moral og måte å forholde seg til andre mennesker på, eller bruke kristne symboler/sitater som pynt. Poenget her var jo at Niffy syntes det var rart at mulige kristne mennesker kunne se et teaterstykke som harselerer med religion. For 50 år siden hadde kanskje dette vært fy-fy, mens de fleste i dag kan se satire om det meste uten å føle seg støtt. Har nok også noe med hvor kjent man er med kunst og kultur som uttrykksform, som bl.a. teater. Tyder i så fall på at ekteparet Hagen er godt kjent med kulturlivet og nok har vært på teater før.
Senast redigerad av univers123 2021-11-06 kl. 12:10.
Citera
2021-11-06, 13:01
Medlem
Det er kun tre måter å komme videre i denne saken:

1. Finn Futurum mannen som snur på kamera. Denne personen har med saken å gjøre.

2. Finn ut hvor de 10 mill TH overførte tok veien. Eller, spor opp Tor mailen, Huobi vekslingen. eller hvem betalte for Nor VPN.

3. Finn denne Ås BMW. Få personer forstår hvor sjelden denne røde x3 er. Bilen som er en X3 facelift "G01" kom ny i 2017. Det kan også være tilfelle at den er solgt ny sent i 2016, da neste årsmodell ofte kommer på slutten av året i forveien.

Så litt fakta:
Det er KUN 12 stk røde X3 registrert hos Statens Vegvesen i 2016, 2017 og 2018. Ingen er vraket eller avregistrert. Ni av bilene er 2016 modeller (to av disse 2016 mod er registrert sent på året, og kan derfor være aktuelle). Tre av bilene er 2017 modeller og er derfor aktuelle. NULL røde er registrert i 2018.

Altså, dersom disse to kvinnene i Ås har mistolket situasjonen, og det var en helt vanlig hverdagslig hendelse de var vitne til, så må må det være en av disse tolv bilene de har sett. Kort å godt, fordi det finnes ikke flere røde BMW X3 med facelift G 01 karrosseri i Norge.

Jeg tipper det var ingen av disse tolv Norske de så, jeg tror bilen var utenlandsk. Dersom det er tilfelle, så blir jo denne Ås observasjonen enda mere mistenkelig. Hva gjør en utenlandsk BMW i Ås akkurat denne dagen, med tilgriset / uleselig reg.nr, med maskerte personer i forsetene, og ei desperat dame i baksetet?

En skal også merke seg at vitne sier at bilen hadde ett hvitt / grått bensinlokk med en markert logo på. Dette er en ultraskjelden detalj. Se her dette er en identisk bil og identisk bensinlokk: https://imgur.com/a/JkQ6DHV
Citera
2021-11-06, 13:23
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Altså, dersom disse to kvinnene i Ås har mistolket situasjonen, og det var en helt vanlig hverdagslig hendelse de var vitne til, så må må det være en av disse tolv bilene de har sett. Kort å godt, fordi det finnes ikke flere røde BMW X3 med facelift G 01 karrosseri i Norge.

En liten "fun fact" om disse to vitnene: de har begge samme etternavn, og bor
såvidt jeg forstår også begge i Br*kkeveien, ikke langt fra stedet bilen etter sigende
ble observert.
Citera
2021-11-06, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Teiprullen er beskrevet som lagt igjen oppå safen, som sto i yttergangen, samme rommet som den røde stolen, hvor klokke, ringer og trusselbrev ble funnet,

Strips er visstnok også funnet her, men om de (den?) ble funnet sammen med teip oppå safen, eller sammen med klokke, ringer og trusselbrev på stolen, er uvisst.

På illustrasjoner ligger stripset på gulvet. Som om det ble funnet der. Illustrasjoner viser også den type strips som blir brukt som håndjern. Låser sammen hendene.

Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Kom han før eller etter sin far? Er det opplyst noe sted?

Det er opplyst at TEH kom etter sin far. Mest sannsynlig, TEH enten ankom eller dro igjen, mens TH hadde nødsamtalen med politiet. Ref lydprøvene.

Citat:
Nettopp. Og hva ville da kunne skjedd om noen ankom stedet før TH? Jeg tenker hvis døren stod på vid gap?

Du mener GM skal ha forlatt S4 med ytterdøren på vidt gap? Og så har den blåst igjen av seg selv?

Må tro at noen som ankom S4 og fant døren på vidt gap, ville ha varslet. Varslet noen i familien i det minste.

Vi vet ikke hva TH har sagt om ytterdøren var lukket og låst, eller lukket og ulåst. Vi har bare blitt fortalt om dette bakhonet, som liksom lå diagonalt foran døren.

Citat:
Ja TH fremstår merkverdig når man ser det hele utenfra. Men merkverdig betyr ikke at du er en drapsmann.

Er det ikke rart at TH ikke, om han ønsket sin kone død, drepte henne langt tidligere?

TH har tidligere greid å hindre AE i å dra. Økonomisk undertrykking. Hun har ikke hatt midler. Men nå var hun pensjonist. Det er ikke mye penger en minstepensjonist får. Men nok til at hun endelig ville forlate han.

Hvis TH hadde fiender, ville det å hjelpe AE gjennom en skilsmisse ha vært den ultimate hevnen. Å hjelpe AE til å komme seg vekk med halvparten av fellesformuen ville ha rammet TH hardere enn alt annet.

TH har ikke ønsket sin kone død i nærmere 50 år. Han ønsket bare å ha kontroll på henne.
Citera
2021-11-06, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
En liten "fun fact" om disse to vitnene: de har begge samme etternavn, og bor
såvidt jeg forstår også begge i Br*kkeveien, ikke langt fra stedet bilen etter sigende
ble observert.

Ok, jeg har forstått at mange mener disse damene bare er ute etter oppmerksomhet, at de kan tilhøre en frimurer losje som støtter TH, og alt mulig annen svada som postes for å ødelegge troverdigheten deres.

Hva med Futurum mannen da?? Var det en arbeider der borte som akkurat oppdaget at han hadde glemt matpakka å måtte snu for å gå hjem å hente den?
Citera
2021-11-06, 14:07
Medlem
Citat:
Ok, jeg har forstått at mange mener disse damene bare er ute etter oppmerksomhet, at de kan tilhøre en frimurer losje som støtter TH, og alt mulig annen svada som postes for å ødelegge troverdigheten deres.

Hva med Futurum mannen da?? Var det en arbeider der borte som akkurat oppdaget at han hadde glemt matpakka å måtte snu for å gå hjem å hente den?
Er nok reelt det de har sett, og om det hadde vært en psykiatrisk pasient som ble fraktet et eller annet sted (som noen har antydet) hadde det nok ikke vært i en smashing rød BMW. Kommunale helsearbeider -biler er gjerne en billigere type bil... Jeg tror politiet har gjort så godt de har kunnet for å finne ut om denne bilen, men at de i likhet med spor som strips, sprox-avtrykk, futurum-menn, ikke klarer å finne noe. Om bilen er valgt bevisst for å brukes i denne saken er det nok en grunn til at rød BMW med det spesielle bensinlokket er valgt. For å trekke oppmerksomheten i en retning eller vekk fra en annen, eller for å "backe opp" om et kidnappingsscenario. Det kan også ha skjedd en feil med bilen det var planlagt å bruke, og at denne bilen av en eller annen grunn, var eneste valgmulighet for å frakte vekk offeret. Spørsmålet er da hvor bilen kom fra? Den kan da ikke ha vært så langt unna. Kan være en forklaring på hvorfor observasjonen i Ås skjedde så pass lenge etter forsvinningen, det måtte skaffes en ny bil til veie. Bilen, om den ennå eksisterer, er nok over alle hauger for lenge siden.
Citera
2021-11-06, 14:20
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Det var kun ment som "fun fact", ikke noe forsøk på å mistenkeliggjøre dem.
Jeg tror de er kredible. Men jeg er fremdeles usikker på hva denne BMW'en egentlig betyr.
Hvis det er en del av villedningen, som du har hintet til, er denne saken mye større
og mer vanvittig enn jeg har sett for meg.

Citat:

Umulig å si hva slags hensikt han har med å snu akkurat der.
Det kan på et vis virke som om han ønsker å bli lagt merke til.
Men det er noe annet med det kameraopptaket jeg stusser over.
Kanskje noen gjetter hva jeg sikter til. Det har ikke med selve
personen(e) å gjøre.
Citera
2021-11-06, 14:37
Medlem
Citat:
Det er kun tre måter å komme videre i denne saken:

1. Finn Futurum mannen som snur på kamera. Denne personen har med saken å gjøre.

2. Finn ut hvor de 10 mill TH overførte tok veien. Eller, spor opp Tor mailen, Huobi vekslingen. eller hvem betalte for Nor VPN.

3. Finn denne Ås BMW. Få personer forstår hvor sjelden denne røde x3 er. Bilen som er en X3 facelift "G01" kom ny i 2017. Det kan også være tilfelle at den er solgt ny sent i 2016, da neste årsmodell ofte kommer på slutten av året i forveien.

Så litt fakta:
Det er KUN 12 stk røde X3 registrert hos Statens Vegvesen i 2016, 2017 og 2018. Ingen er vraket eller avregistrert. Ni av bilene er 2016 modeller (to av disse 2016 mod er registrert sent på året, og kan derfor være aktuelle). Tre av bilene er 2017 modeller og er derfor aktuelle. NULL røde er registrert i 2018.

Jeg tipper det var ingen av disse tolv Norske de så, jeg tror bilen var utenlandsk. Dersom det er tilfelle, så blir jo denne Ås observasjonen enda mere mistenkelig. Hva gjør en utenlandsk BMW i Ås akkurat denne dagen, med tilgriset / uleselig reg.nr, med maskerte personer i forsetene, og ei desperat dame i baksetet?

En skal også merke seg at vitne sier at bilen hadde ett hvitt / grått bensinlokk med en markert logo på. Dette er en ultraskjelden detalj. Se her dette er en identisk bil og identisk bensinlokk: https://imgur.com/a/JkQ6DHV

Kan det ha vært en BMW X5?

Senast redigerad av Lorentsen 2021-11-06 kl. 15:06.
Citera
2021-11-06, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det var kun ment som "fun fact", ikke noe forsøk på å mistenkeliggjøre dem.
Jeg tror de er kredible. Men jeg er fremdeles usikker på hva denne BMW'en egentlig betyr.
Hvis det er en del av villedningen
, som du har hintet til, er denne saken mye større
og mer vanvittig enn jeg har sett for meg.

Umulig å si hva slags hensikt han har med å snu akkurat der.
Det kan på et vis virke som om han ønsker å bli lagt merke til.

Men det er noe annet med det kameraopptaket jeg stusser over.
Kanskje noen gjetter hva jeg sikter til. Det har ikke med selve
personen(e) å gjøre.
Du tror ikke det blir litt vel mye villedning ?
Citera
2021-11-06, 14:57
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
La oss si at AE døde under en ekte kidnapping, for eksempel ved et fall ned en trapp.

Hva mener du ekte kidnapperne kunne gjort for å sikre seg løsepenger? Kunne de gjort noe mer enn å sende desperate meldinger, og kryptert e-post?

Detta har aldrig varit planerat som en kidnappning, men om en kidnappare vill ha pengar är krypto inte rätt sätt att kommunicera på, mycket bättre med krypterad post då man faktiskt kan kommunicera...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in