Citat:
Ursprungligen postat av
cyberkalle
Bayern - Freiburg idag 15.30
Senaste 5 mötena 2-2, 2-1, 3-1, 3-1 1-1
Freiburg har bäst form i ligan och hela laget andas framgång.
Leipzig - Dortmund 18.30 är dagens andra toppmatch men Leipzig är tyvärr inget topplag för tillfället
Bayern snittar nästan fyra mål per match hittills i ligan. Freiburg snittar färre än 1 insläppta per match.
I tisdagens champions league-match fick Müller vila, så Bayern kommer antagligen ställa upp med bästa möjliga elva. För det är ju så, ifall Freiburg tar någon poäng är man fortfarande kvar i toppstriden, om inte så drar Bayern ifrån. För att gå upp i serieledning behövs en vinst med tio mål, så serieledning är nått vi får vänta med.
Jag blev förvånad över att Pavard inte är given på högerbacken längre? Flera fans som föredrog junioren Stanisic eller till och med Süle på högerbackspositionen. Freiburg är farligast på sin vänstersida Med Schlotterbeck, Günter och Grifo, så det är inte omöjligt, även fast jag nog tycker det vore en överreaktion med Süle.
För Freiburg del är de flesta positioner givna. Viktiga spelare på högersidan är skadade, så som Sallai och Schmid, så det blir Jeong/Schade och Kübler där. Frågan är tre- eller fyrbackslinje. Freiburg har oftast spelat med tre, men Bayern är ju speciellt. Höfler och Eggestein har spelat in sig rejält, även fast Keitel egentligen alltid har spelat när han varit frisk vilket han är nu igen.
Höler kommer vara den första pusselbiten i att förstöra Bayerns anfall. Han kommer pressa pressa pressa mot Hernandez och den andre backen. Och beroende på hur bra och hur länge Freiburg klarar av detta så kommer vi antingen släppa in ett eller fem mål.
Den andre spelaren jag alltid försöker kolla extra på är Nico Schlotterbeck, som alltid är aktiv och aldrig gör något fel. Han klarade av att hålla Håland i 90 minuter och samma sak ska gå med Lewandowski. Bara att bakom honom finns Müller, Coman, Gnabry, Sane..
Edit: Siffror på att Schlotterbeck inte är så pjåkig:
https://twitter.com/BuLiAnalytics/status/1456317795445133318?s=20