Citat:
Ursprungligen postat av
enhalvboj
Nä, precis. Folk bör få klä sig som de vill. Ser ofta alternativa stilar hos diverse folk på stan, i butiker, bland personal i kollektivtrafiken osv. Det du måste göra, om du känner att samhället sätter press på dig att inte klä dig som du vill, är att klä dig som du vill och ta kampen när den kommer. Om din arbetsgivare klagar på hur du klär dig så dra in facket..
Världen är inte perfekt men både män och kvinnor har bra mycket större frihet till personligt uttryck idag än någonsin förr. Det är en process. Räta ryggen och klä dig som du behagar.

Men nu är du ju emot att straighta "cis" män skall få klä sig som de vill, du ser ju nämligen inget problem med de striktare klädkoderna för män
Sluta gömma dig bakom att "alla skall få klä sig som de vill" och sluta kräva att jag skall kämpa för kvinnors sociala orättvisor (i dagsläget har kvinnor mer sociala friheter än en man har) när du själv menar att det inte är din fajt att kämpa för männens sociala friheter
Inse att jag precis som du är med männens sociala orättvisor är likgiltig kvinnors sociala orättvisor och på ett personligt plan har mina egna kamper för att kunna överleva och få minsta lilla gnutta njutning och livskvalité i vuxenlivet
Dessutom, att både ni mainstreamfeminister och TERFs är emot att män skall få bära alternativmode och smink, men ni mainstreamfeminister gör ett undantag om männen skär av sig kuken och injicerar hormoner skulle alltså göra er mainstreamfeminister till godare människor än TERFs?
Om jag efter tretton års paus hade börjat klä mig som jag vill igen så hade folk trott att jag har fått en medelålders kris, dessutom passar jag inte längre i den stilen jag vill ha, och jag skiter ärligt talat i att det börjar bli tio procent bättre än innan, jag har ingen nytta av det idag och tänker inte förlåta vad etablissemanget, som du är anhängare av, sa bara igår och 13 år av missunnsamhet
Feministerna förstår vad jag menar, jag har en lika orubblig stolthet som de har, även om jag är mindre hycklare än vad de är
Slöjans vaa eller ickevarar aldrig en procces, det var acceptera slöjan på arbetet eller var en rasistjävel och vägran att anställa någon som bär slöja gav böter och ger fortfarande det mot de få som vågar vägra anställa slöjbärare, då gällde inget att tålmodigt vänta på samhällsutvecklingen
Att du vill uppmuntra unga oskyldiga pojkar att de skall skära av sig kuken om de besitter traditionellt kvinnligt beteende, speciellt i klädsel, betyder att du är på fel sida av historien
Transhjärntvätten drabbar speciellt unga pojkar då pojkflickor har varit accepterade i över 30 år och unga flickor som föredrar att umgås med pojkar och sparka fotboll kan göra det utan att någon lärare säger till dem att de måste vara trans eller ens lesbisk