2021-11-05, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Hmm nja . Adjuvansen man använder i dessa vaccin är beprövade sedan tidigare. Dvs inte något nytt. Sedan rent historiskt får men inte bieffekter av vaccin flera år efteråt. Men visst allt är inte 100% utan spåkulan. Men när pandemin bröt ut ville alla i princip att vetenskapen skulle knäcka koden till ett vaccin. Hur tror du befolkning skulle reagerat om myndigheterna sagt vi måste vänta 5-8 år innan ni kan få det?

Du sätter faktiskt fingret där på hur folket tillsammans med massmedia (som också består av folk) tillsammans med vaccinproducenter och nervösa regeringar pressat fram, tvingat fram, massvaccineringen med ett i allra högsta grad osäkert vaccin.

Jag glömmer inte syrrans skräckslagna miner och högst synliga ångest när SVT visade hur sjukhusen beställt kylcontainers till alla som skulle dö den närmaste tiden. Av detta "bidde det sen inte en tumme".
Senast redigerad av MrStreamer 2021-11-05 kl. 20:27.
Citera
2021-11-05, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, data från verkligheten vi övriga lever i. Jag infogade en länk. Du får titta där så ser du också hur man hämtat in datat. Lycka till.
I verkligheten spelar precis som de säger i texten du länkade till naturlig immunitet en väldigt stor roll. Det verkar du och många andra vaccindyrkare inte förstå alls så lycka till själv.
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-11-05 kl. 20:31.
Citera
2021-11-05, 20:27
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, data från verkligheten vi övriga lever i. Jag infogade en länk. Du får titta där så ser du också hur man hämtat in datat. Lycka till.
Jaha, du lever i USA mellan mars och augusti? Det skiljer så mycket mellan länder och mellan tidpunkter under pandemin att bara för att så många räddades där just då behöver inte siffrorna vara direkt tillämpbara här och nu.
Citera
2021-11-05, 20:31
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Du sätter faktiskt fingret där på hur folket tillsammans med massmedia (som också består av folk) tillsammans med vaccinproducenter och nervösa regeringar pressat fram, tvingat fram, massvaccineringen med ett i allra högsta grad osäkert vaccin.

Nja min nära släkting är en framstående professor inom medicin ( överläkare ). Som föreläst globalt och medverkat till nya behandlingar. X tvekade inte en sekund att själv vaccinera sig samt vara övertygad om att detta vaccin är en vetenskaplig framgång. Det lutar jag mig mot inte aftonskitblaskan.
Citera
2021-11-05, 20:34
Medlem
Citat:
Nja min nära släkting är en framstående professor inom medicin ( överläkare ). Som föreläst globalt och medverkat till nya behandlingar. X tvekade inte en sekund att själv vaccinera sig samt vara övertygad om att detta vaccin är en vetenskaplig framgång. Det lutar jag mig mot inte aftonskitblaskan.
OK så din släktingprofessor garanterar alltså vaccinets säkerhet! Schysst då litar vi på dig och honom och då behövs det inga långtidstester! Tjolahopp!
Citera
2021-11-05, 20:38
Medlem
Citat:

Gör så. Dessvärre så blir inte en anon FB-user som säger sig ha en framstående professor-överläkare-föreläsare som dessutom har tagit fram nya behandlingar något som får vi som avvaktar att springa till fållan.

Även om det kanske är sant. Tack för mig för ikväll. Nu blir det grogg med ett par kompisar.
Citera
2021-11-05, 20:38
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
OK så din släktingprofessor garanterar alltså vaccinets säkerhet! Schysst då litar vi på dig och honom och då behövs det inga långtidstester! Tjolahopp!

Finns inga garantier för något i här i livet ! Men ja då jag funderade risk/nytta kändes det rimligare att lyssna på honom än tex vad en svetsare tror och tycker. Hur tänker du själv ?
Citera
2021-11-05, 20:43
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Gör så. Dessvärre så blir inte en anon FB-user som säger sig ha en framstående professor-överläkare-föreläsare som dessutom har tagit fram nya behandlingar något som får vi som avvaktar att springa till fållan.

Även om det kanske är sant. Tack för mig för ikväll. Nu blir det grogg med ett par kompisar.

Gt här med. Ne jag förstår det såklart. Jag delgav bara vad jag personligen lutat mig mot. För dagens värld är minst sagt svår att navigera i med all info via sociala medier och Pk-skit.
Citera
2021-11-05, 20:44
Medlem
Citat:
"Omvänd bevisföring"?

Eftersom "etablissemanget" är 100% konformativa i att vi ska vaccinera oss så mkt som vaccinbolagens forskare tycker och säger så finns det givetvis inga undersökningar som säger något annat än att alla suktar efter fler sprutor.

Jag kan köpa att de flesta gör det av välvilja eller pga att de saknar förmågan att värdera trovärdigheten hos deras "experter". Att "läget är så allvarligt så alla medel är tillåtna mot de som tvekar". Oavsett vad de tycker eller vad för negativa rapporter som ramlar in om vacciner eller coronaläget.

Och om alla medel är tillåtna i kampen så inkluderar det även friserade "undersöknongar".
Skit samma, i min får alla göra som de vill. Jag forsätter tv att tacka nej till den första sprutan. Framtiden får utvisa om jag ändrar mig.

Vadå omvänd bevisföring? Jag har en källa och du, i avsaknad av en sådan, kommer med konspiratoriskt skitsnack.
Citera
2021-11-05, 20:50
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Vad jag vill komma till är att vissa grupper har som mål att vi ska vaccineras årligen mot Covid.

Nu när vi vet att vi inte kan utrota covid så kommer man nog om något år bara erbjuda vaccin gratis till riskgrupp, som med influensavaccin.
Citera
2021-11-05, 20:53
Medlem
Citat:
Finns inga garantier för något i här i livet ! Men ja då jag funderade risk/nytta kändes det rimligare att lyssna på honom än tex vad en svetsare tror och tycker. Hur tänker du själv ?
Heter din professorsläkting Elgh i efternamn så skulle jag absolut lyssna på svetsaren! Professor är en fin titel men säger inte så mycket om personen egentligen ofta är professorer ganska ouppdaterade och lite high and mighty.
Citera
2021-11-05, 20:56
Medlem
Biotechinvs avatar
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/kritiken-mot-beslutet-nar-smittan-okar-igen/

"Är du orolig för en fjärde våg?

– Man ska inte vara orolig, men man ska ha respekt. Vi kanske är i våg fyra nu, men i en försiktig våg fyra. Sjukhusen har inte så många inlagda patienter nu, men de som är de är ofta lite yngre och ovaccinerade."
Johan Styrud, överläkare vid Danderyds sjukhus och ordförande i Stockholms läkarförening.

Han ljuger alltså i riksmedia om att de som är inlagda på IVA ofta är lite yngre. Inte konstigt att klimatet är så splittrat när experter inte talar sanning.

Senaste två veckorna har 3 personer i åldrarna 0-39 år vårdats på IVA, och 25st i åldrarna 40-90 år.

Ofta lite ynge? Vilket jävla skitsnack Johan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in