2021-11-05, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Tbe kräver tre sprutor med . Vad är problemet?

Att det inte heller ska räcka enligt vaccinbolagens marknadsförare.
Jag läste i brittisk media att det redan talas nu om 4-5 injektioner.
(Kan försöka leta upp artikeln om du av någon anledning inte tror på detta)

Vad jag vill komma till är att vissa grupper har som mål att vi ska vaccineras årligen mot Covid.
Citera
2021-11-05, 20:03
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Men herregud! Hur kan du tro på dessa högst teoretiska siffror?
Det är inga teoretiska siffror. Det är data från den verklighet vi övriga lever i.

Citat:
COVID-19 vaccine surveillance report
Week 38

Vaccine effectiveness against symptomatic COVID-19 has been assessed in England
based on community testing data linked to vaccination data from the National
Immunisation Management System (NIMS), cohort studies such as the COVID Infection
Survey and GP electronic health record data. After 2 doses, observed vaccine
effectiveness against symptomatic disease with the Delta variant reaches approximately
65 to 70% with AstraZeneca Vaxzevria and 80 to 95% with Pfizer-BioNTech Comirnaty
and Moderna Spikevax (3, 4) Vaccine effectiveness is generally slightly higher in
younger compared to older age groups. With both Vaxzevria and and Comirnaty, there
is evidence of waning of protection over time, most notably among older adults. There is
not yet enough follow-up with Spikevax to assess waning (3).

Effectiveness against hospitalisation
Several studies have estimated vaccine effectiveness against hospitalisation in older all
of which indicate higher levels of protection against hospitalisation with all vaccines
against the Alpha variant (7, 8, 9, 10). Effectiveness against hospitalisation of over 90%
is also observed with the Delta variant with all 3 vaccines (3). In most groups there is
relatively limited waning of protection against hospitalisation over a period of at least 5
months after the second dose. Greater waning appears to occur among those in clinical
risk groups (3).

Effectiveness against mortality
High levels of protection (over 90%) are also seen against mortality with all 3 vaccines
and against both the Alpha and Delta variants (7, 11, 3). Relatively limited waning of
protection against mortality is seen over a period of at least 5 months.

Effectiveness against infection
Although individuals may not develop symptoms of COVID-19 after vaccination, it is
possible that they could still be infected with the virus and could transmit to others.
Understanding how effective vaccines are at preventing infection is therefore important
to predict the likely impact of the vaccination programme on the wider population. In
order to estimate vaccine effectiveness against infection, repeat asymptomatic testing of
a defined cohort of individuals is required. Studies have now reported on vaccine
effectiveness against infection in healthcare workers, care home residents and the
general population (12, 13, 14, 15). With the delta variant, vaccine effectiveness against
infection has been estimated at around 65% with Vaxzevria and 80% with Comirnaty
(4)

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1019992/Vaccine_surveillance_report_-_week_38.pdf
Citera
2021-11-05, 20:05
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Att det inte heller ska räcka enligt vaccinbolagens marknadsförare.
Jag läste i brittisk media att det redan talas nu om 4-5 injektioner.
(Kan försöka leta upp artikeln om du av någon anledning inte tror på detta)

Vad jag vill komma till är att vissa grupper har som mål att vi ska vaccineras årligen mot Covid.

Det är väl rimligt precis som influensa. Sedan kanske det inte behövs för unga och friska årligen .. det får ju framtiden utvisa. Vi har ju ingen spåkula hur detta virus kommer bete sig framgent ..
Citera
2021-11-05, 20:06
Medlem
Citat:
Men herregud! Hur kan du tro på dessa högst teoretiska siffror?

De är ej teoretiska siffror utan resultaten är tagna från en studie utförd på 3 700 personer:

https://www.cnbc.com/2021/09/17/moderna-vaccine-more-effective-than-pfizer-jj-especially-after-4-months-cdc.html
Citera
2021-11-05, 20:08
Medlem
Citat:
LOL Där kom den. Nu ska bara resten av MSM med braskande rubriker eka "undersökningen".
Vad blir nästa "undersökning"? "85% vill ha vaccinpass", "86% vill vaccinera redan på BB".

Om du har andra uppgifter så kom gärna med en källa..
Citera
2021-11-05, 20:09
Medlem
Citat:
Det tror du...
Jag avvaktar och ser vad Pfizers VD har häktats för innan jag tror på dessa siffror (om det inte är ett falskt rykte).

Inget jag tror. CDC har publicerat en studie om detta: https://www.cnbc.com/2021/09/17/moderna-vaccine-more-effective-than-pfizer-jj-especially-after-4-months-cdc.html
Citera
2021-11-05, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Det är väl rimligt precis som influensa. Sedan kanske det inte behövs för unga och friska årligen .. det får ju framtiden utvisa. Vi har ju ingen spåkula hur detta virus kommer bete sig framgent ..

Det är sant. Problemet är dock större att vi inte har någon spåkula som visar vare sig vaccinets effektivitet eller möjliga långsiktiga biverkningar. Vaccinivare kan skriva precis hur mkt som helst att det är "bra, effektivt och inte skadligt" men det ändrar inte på något sätt och vis faktumet att inga vacciner kan ses som säkra och effektiva förrän efter 3-5 år. På 80-talet var perioden 8-10 år tom.
Citera
2021-11-05, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det är inga teoretiska siffror. Det är data från den verklighet vi övriga lever i.

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1019992/Vaccine_surveillance_report_-_week_38.pdf

Klart det är teoretiska siffror och vad är det egentligen som skyddar? Jo vid det här laget troligen mst naturlig immunitet och medfödd immunitet..

”Consequently, over time the state of the actual pandemic and the no-vaccination pandemic will become increasingly less comparable. For example, recent results from the no-vaccination scenario show that the pandemic in the absence of vaccination and additional interventions would have peaked due to natural immunity.”
Från din länk.
Citera
2021-11-05, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manederi
Jag ska säga det rakt då: Du är en jävla patetisk och dum människa precis som nån jag träffat nån. Du vill inte diskutera emot en person till exempel mig. Så hejdå och du förtjänar ban enligt mig.

Men hur mår du
Det verkar gå för fort när du skriver.

Förstår inte. Kan du vänligen upprepa den fråga jag missade att svara på?
Citera
2021-11-05, 20:17
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Klart det är teoretiska siffror och vad är det egentligen som skyddar? Jo vid det här laget troligen mst naturlig immunitet och medfödd immunitet..

”Consequently, over time the state of the actual pandemic and the no-vaccination pandemic will become increasingly less comparable. For example, recent results from the no-vaccination scenario show that the pandemic in the absence of vaccination and additional interventions would have peaked due to natural immunity.”
Från din länk.
Nej, data från verkligheten vi övriga lever i. Jag infogade en länk. Du får titta där så ser du också hur man hämtat in datat. Lycka till.
Senast redigerad av korrektamund0 2021-11-05 kl. 20:20.
Citera
2021-11-05, 20:19
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Det är sant. Problemet är dock större att vi inte har någon spåkula som visar vare sig vaccinets effektivitet eller möjliga långsiktiga biverkningar. Vaccinivare kan skriva precis hur mkt som helst att det är "bra, effektivt och inte skadligt" men det ändrar inte på något sätt och vis faktumet att inga vacciner kan ses som säkra och effektiva förrän efter 3-5 år. På 80-talet var perioden 8-10 år tom.

Hmm nja . Adjuvansen man använder i dessa vaccin är beprövade sedan tidigare. Dvs inte något nytt. Sedan rent historiskt får men inte bieffekter av vaccin flera år efteråt. Men visst allt är inte 100% utan spåkulan. Men när pandemin bröt ut ville alla i princip att vetenskapen skulle knäcka koden till ett vaccin. Hur tror du befolkning skulle reagerat om myndigheterna sagt vi måste vänta 5-8 år innan ni kan få det?
Citera
2021-11-05, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Om du har andra uppgifter så kom gärna med en källa..

"Omvänd bevisföring"?

Eftersom "etablissemanget" är 100% konformativa i att vi ska vaccinera oss så mkt som vaccinbolagens forskare tycker och säger så finns det givetvis inga undersökningar som säger något annat än att alla suktar efter fler sprutor.

Jag kan köpa att de flesta gör det av välvilja eller pga att de saknar förmågan att värdera trovärdigheten hos deras "experter". Att "läget är så allvarligt så alla medel är tillåtna mot de som tvekar". Oavsett vad de tycker eller vad för negativa rapporter som ramlar in om vacciner eller coronaläget.

Och om alla medel är tillåtna i kampen så inkluderar det även friserade "undersöknongar".
Skit samma, i min får alla göra som de vill. Jag forsätter tv att tacka nej till den första sprutan. Framtiden får utvisa om jag ändrar mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in