Jag har testat PayDrive nu ett tag. 
Klart billigast. Men osäker på deras transparens - jag kör mycket lite och kör alltid samma sträckor och samma hastigheter. I början hamnade jag som "supersäker" men så fort jag fick fria mil så slogs jag över över till "farlig" kategori, med oförändrat körbeteende. 
Mailade kundtjänst om detta och fick bara något generiskt svar. 
Det positiva är att all (annan) kommunikation har varit väldigt bra med dem. Förutom just detta då. De har ju makten att sätta mig i godtycklig kategori, utan att jag vet varför och de kan sen (antagligen - jag har inte fått något svar på det) justera både premie + eventuellt hindra mig att få utbetalt om någon olycka sker. 
Jag letar just nu efter något som iaf närmar sig dera prisnivå och hittar jag något så kommer jag byta ganska direkt.
Nu har jag mailat dem med detta (se nedan) så får vi se vad de säger)
	Citat:

Jag har tyckt att ni är väldigt bra på att svara när man ringer och jag blir bra bemött - det är så mycket värt - stort tack!
Nu har jag mailat en gång tidigare om varför jag klassas som "farlig". Saken är den att jag kör samma sträckor, samma hastigheter och blir klassad som "supersäker" och sen, så fort jag får fria mil så blir jag klassad som "farlig". 
Det känns så sjukt dåligt, när jag inte ändrat på mitt körbeteende. 
Jag vill att ni berättar för mig vad det är som triggar att jag kan fluktuera mellan supersäker och farlig fram och tillbaka (det har skett ett par gånger nu). 
Jag misstänker ett backendproblem från er sida. 
Vad jag är orolig för är att ni godtyckligt sätter mig i olika kategorier och sen inte vill betala ut eventuellt skadestånd om något händer. 
Får jag inte ett bra svar så kommer jag vilja byta bolag :-/
Sista svaret jag gick gällande detta var ganska off-hand och generiskt, inget jag söker nu.