Citat:
Ursprungligen postat av
Utsikten15
Han tänker nog mer på sig själv än barnen, tror du inte det? Det brukar vara så för såna här personer när det väl brinner till.
Troligen vill han uppfattas som samarbetsvillig, att de ska tro mer på honom än de övriga. Såna här personer kan vara väldigt planerande och uträknande.
Men med det sättet han betett sig så blir jag också orolig för barnen. Det här verkar ju inte vara en engångsgrej. Enligt inläggen gillar han ju att trycka ner folk och äpplet brukar ju inte falla så långt från trädet.
Ja beräknande är han i allra högsta grad.
Men när det gäller barnen så kan ju bara tiden utvisa. Jag är för dåligt insatt i uppväxtmiljöer och hereditet för att kunna uttala mig om det. Men jag vet att småbarnsåren är det viktigaste och då har barnen bott heltid med sina föräldrar.
Nu när barnen troligen enbart får bo med mamman så kanske det kan ha en positiv påverkan på framtiden.
Såklart att mamman också varit utsatt på olika sätt om RA har en personlighetsstörning, men vad jag har sett så verkar hon må väldigt bra det senaste. Alltid något i allt elände för de som finns runt RA….