2021-11-05, 01:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Ett jäkla tjat om Rebecka. Ja hon var mogen och vettig, men han har en minst lika mogen och vettig (trots 23 år) tjej i Nora, som dessutom är roligare och mer witty. Hoppas att han väljer henne, men misstänker också att han kommer inse att det mest är fysisk attraktion i botten.

Kom igen. Hon söker och åker till Grekland trots att hon redan tidigare dejtat Sebastian i Stockholm eftersom hon såg sin chans till en lång gratissemester och tv-tid med ursäkten att hon hade inte tid med en relation med honom i Stockholm pga studier och annat.

Oj vad hon var seriös och vettig
Citera
2021-11-05, 01:42
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Mina top är

Matilda
Rebecca

Men upplever endå att Rebecca och Ida är tråkiga.

Många människor är rätt tråkiga när man lär känna dom.

Deltagarna i Bachelor 2021 är inget undantag.

Skulle vilja se dom där tjejerna springa runt i det mörka höstrusket på väg till en dejt med Simon eller Sebastian på någon sunkig bar när tv-kamerorna inte är med. Oj vad glamoröst
Citera
2021-11-05, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modify
Elin är för osäker som person. Hon måste jobba på att bli mer trygg i sig själv innan hon går in i dejtandet igen. Ingen slump att hon föll offer för dåliga killar i Ex on the beach.

Dålig självförtroende är en dålig egenskap i en relation. Att fästa sig vid inbillade defekter i utseendet är bara en flykt från ometvetna inre problem. Om man har ett perfektionskrav på sig själv blir man aldrig nöjd och att inte vara nöjd med sig själv skapar andra problem. Elin borde i stället jobba på att lära acceptera sig själv som som är, att lära älska sig själv även med sina brister. Sä länge man är fast vid inre problem är man inte redo för en seriös, vuxen människans kärleksrelation.

En mamma med dålig självförtroende skapar barn med samma problem, man drar även mannen i sin problematik. Livet går åt att sörja sina brister i stället för att kunna leva ut, att kunna göra det bästa av sitt liv, att förverkliga sig själv. Dålig självförtroende är som ett stort hål som man aldrig kan fylla ut, man kan inte fly hålet genom att fylla dagarna med sysslor, inte genom att åka långt bort, inte genom att "bli kär." En person med dåligt självförtroende kan tro att kärleken blir lösningen för inre problem och som gör att man mår bättre. Att "bli kär" kan vara en flykt men den flykten kommer inte att hålla i längden. Man är inte fri att älska om kärleken är bara ett sätt att fly från sina problem.

Har man ett dåligt självförtroende känner man inte sig själv heller. Känner man inte sig själv har man ofta en idealiserad, ej realistikst självbild. Man kan då tro sig vara redo för ett seriöst kärleksförhållande fast man inte är det. Man kan då lova mer än vad man kan hålla, vilket leder till att man inte kan lita på människan. Man kan även söka sig till en relation i hopp om att mannen löser ens problem. Dålig självförtroende skapar stora problem i en relation, vilket gör att relationen inte kan växa och utvecklas, den bara går på samma spår.
Citera
2021-11-05, 08:22
Medlem
Jag har alltid undrat på varför Sebastian blev intresserad av Armina som verkar vara helt likgiltig för båda killar. Jag förståd varför när jag såg Sebastians mamma, som i ansiktet är väldigt lik Armina. Mamman var säkert även mer lik henne som ung. Är Sebbe efter en mammans ersättere?

Sebastian var säkert intresserad av Elin, de hade kemin, men förnuftet vann och han valde bort henne. Elin kommer säkert snart hitta en ersättare för honom, jag misstänker att "kärleken" är bara en flykt från problem för henne, då har inte objektet för kärleken ngn större betydelse och man kan lätt ersätta en kille med en annan.
Citera
2021-11-05, 08:46
Medlem
Ida är för bra för Sebastian, hon kan lätt hitta ngn i sin egen klass. Hoppas att Sebbe väljer bort henne så att alla andra, ännu bättre killar får sin chans. Hon är vacker, mogen och vettig, gör säkert ingen kille besviken. Hon verkar ha självförtroende och självkännedom, vilket gör att man kan lita på henne, hon kommer inte med oväntade, obehagliga överraskningar. Hon är en diamant som förtjänar en likadan kille och inget mindre.

Undrar om Ida själv förstår hur fantastisk hon är? Hon är inte bra på att ta ut det bästa hos sig själv med rätta kläder och rätt smink utan klär sig ofta för tantigt. Utseendet kanske inte är så viktigt för henne för att lägga ner energi för klädval? Andra tjejer är bättre på att välja rätta kläder, rätt snitt och färg, rätt smink.
Citera
2021-11-05, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Ida är för bra för Sebastian, hon kan lätt hitta ngn i sin egen klass. Hoppas att Sebbe väljer bort henne så att alla andra, ännu bättre killar får sin chans. Hon är vacker, mogen och vettig, gör säkert ingen kille besviken. Hon verkar ha självförtroende och självkännedom, vilket gör att man kan lita på henne, hon kommer inte med oväntade, obehagliga överraskningar. Hon är en diamant som förtjänar en likadan kille och inget mindre.

Undrar om Ida själv förstår hur fantastisk hon är? Hon är inte bra på att ta ut det bästa hos sig själv med rätta kläder och rätt smink utan klär sig ofta för tantigt. Utseendet kanske inte är så viktigt för henne för att lägga ner energi för klädval? Andra tjejer är bättre på att välja rätta kläder, rätt snitt och färg, rätt smink.

Håller med. Det första jag sa till sambon när vi började kolla denna säsongen var hur f*n det är möjligt att Ida är singel. Hon ser bra ut, är vettig och kan föra sig socialt. Vill nog även placera Nora och Rebecka i samma fack. I min värld är dessa tre, särskilt Ida, i en helt annan klass jämfört med de andra tjejerna.
Citera
2021-11-05, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnapphaneLucifer
Håller med. Det första jag sa till sambon när vi började kolla denna säsongen var hur f*n det är möjligt att Ida är singel. Hon ser bra ut, är vettig och kan föra sig socialt. Vill nog även placera Nora och Rebecka i samma fack. I min värld är dessa tre, särskilt Ida, i en helt annan klass jämfört med de andra tjejerna.

Såna tjejer som Ida ha höga krav, väldigt få killar som faller in där i det facket tror jag.
Citera
2021-11-05, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Såna tjejer som Ida ha höga krav, väldigt få killar som faller in där i det facket tror jag.

De kan ha höga krav, men varför nöja sig med mindre när man kan få mer? Ida verkar inte ha så höga krav eftersom hon kan tänka sig ta Sebastian.
Citera
2021-11-05, 09:56
Medlem
Ida skulle lätt kunna hitta även en ursnygg, utländsk miljärdär med lika fina inre egenskaper som hon själv med sitt utseende och sina inre egenskaper. Det är nästan synd om hon väljer en industriarbetare från Södertälje. Inget fel på Sebbe, han verkar vara en bra kille, men han ligger långt under Idas klass.
Citera
2021-11-05, 10:10
Medlem
Citat:
Ida skulle lätt kunna hitta även en ursnygg, utländsk miljärdär med lika fina inre egenskaper som hon själv med sitt utseende och sina inre egenskaper. Det är nästan synd om hon väljer en industriarbetare från Södertälje. Inget fel på Sebbe, han verkar vara en bra kille, men han ligger långt under Idas klass.

Oj vad du överdriver. Ida ser bra ut och verkar inte utspårad men så jävla märkvärdig är hon inte. Ser tjejer som hon med högst ordinära killar varje dag.

De enda tjejerna som kommer bestå med killar som Sebastian eller Simon är möjligen de från landet som tycker att det är häftigt att flytta till en etta i Södertälje eller I Hägersten. En tjej som Nora, som ändå verkar vuxit upp i relativt bra område, kommer aldrig vara tillsammans med en industriarbetare från Södertälje i längden.

Oavsett om du är modellsnygg som Simon är det svårt att locka en vuxen snygg, vettig Stockholmstjej när man sitter i en etta i en sunkig förort.

Kvinnor gifter upp sig och tar hellre en tråkig, ful snubbe som sitter med ett fett jobb och en våning i innerstan.

Detta är ju iofs trevligt för oss män då det inte spelar någon roll hur vi ser ut eller vilka personligheter vi har I slutändan.

Kvinnor har det svårare. En tjej med mindre fördelaktigt utseende kan inte kompensera med jobb, personlighet eller annat. En kille som ser ut som Simon som dessutom är väldigt framgångsrik kan de ALDRIG få
Citera
2021-11-05, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Oj vad du överdriver. Ida ser bra ut och verkar inte utspårad men så jävla märkvärdig är hon inte. Ser tjejer som hon med högst ordinära killar varje dag.

De enda tjejerna som kommer bestå med killar som Sebastian eller Simon är möjligen de från landet som tycker att det är häftigt att flytta till en etta i Södertälje eller I Hägersten. En tjej som Nora, som ändå verkar vuxit upp i relativt bra område, kommer aldrig vara tillsammans med en industriarbetare från Södertälje i längden.

Oavsett om du är modellsnygg som Simon är det svårt att locka en vuxen snygg, vettig Stockholmstjej när man sitter i en etta i en sunkig förort.

Kvinnor gifter upp sig och tar hellre en tråkig, ful snubbe som sitter med ett fett jobb och en våning i innerstan.

Detta är ju iofs trevligt för oss män då det inte spelar någon roll hur vi ser ut eller vilka personligheter vi har I slutändan.

Kvinnor har det svårare. En tjej med mindre fördelaktigt utseende kan inte kompensera med jobb, personlighet eller annat. En kille som ser ut som Simon som dessutom är väldigt framgångsrik kan de ALDRIG få

Kan hända att en tjej som Ida är inget märkvärdigt i Sverige men utanför Sverige är hon en riktig skönhet med underbar karaktär. Man kan bli hemmablind.....
Citera
2021-11-05, 10:31
Medlem
Citat:
Kan hända att en tjej som Ida är inget märkvärdigt i Sverige men utanför Sverige är hon en riktig skönhet med underbar karaktär. Man kan bli hemmablind.....

Så är det ju.

Har en bekant som var högst ordinär utseendemässigt i Sverige. På High School i USA blev hon prom Queen och var sedd som snyggast i delstaten typ.

Vi killar har det bra fortfarande i Sverige då det finns så många snygga tjejer, även om detta successivt försvinner med hög invandring från länder utan samma kvot attraktiva.

Allt vi behöver göra är att bli framgångsrika. Som kille med normalt utseende i Stockholm var jag som ung inget märkvärdig för damerna. När jag gjort karriär däremot var det som natt och dag. Flera gånger jag nypit mig i armen och undrat vad damerna sett hos mig genom åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in