2021-11-04, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Så du vil at jeg skal tro at politiet ikke videreformidlet disse truslene til TH? De som ble utsatt for reprimander for å ha operert på egenhånd. Tipper de ikke rørte tastaturet uten godkjennelse fra familien.
Nå må du lese brevet fra THs datter. De visste ingen ting.

https://www.tv2.no/a/11480054/
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-11-04 kl. 23:26.
Citera
2021-11-04, 23:17
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Du er enten veldige naiv eller tilbakestående

Bingo
Citera
2021-11-04, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Du er enten veldige naiv eller tilbakestående
Sier du som skriver (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2021-11-04, 23:29
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Du har jo holdt på med dette lengere enn meg. Ellers er jeg enig med Lagmannsretten og Norges høyesterett i denne saken. Det finnes ikke grunn til mistanke mot TH.
Fabel sa du? Norges Høyesterett har aldri vurdert mistankegrunnlaget i denne saken. Lagmannsretten stemte 2 mot 1, men tingretten har senere erklært at det er skjellig grunn til å mistenke Tom Hagen for drap eller medvirkning til drap på Anne Elisabeth. Dette er ikke anket.
Citera
2021-11-04, 23:30
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Sier du som skriver (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Säger du som lever på ett rosa litet psykemoln...
Citera
2021-11-04, 23:31
Medlem
Citat:
Nå må du lese brevet fra THs datter. De visste ingen ting.

https://www.tv2.no/a/11480054/

Ok. De hadde vel alle blitt satt inn i innholdet i løsepengekravbrevet og med det forstått alvoret i dette. TH konkluderte med at disse truslene er det ingen grunn til å vektlegge slik jeg har forstått det.
Citera
2021-11-04, 23:35
Medlem
Citat:
Ok. De hadde vel alle blitt satt inn i innholdet i løsepengekravbrevet og med det forstått alvoret i dette. TH konkluderte med at disse truslene er det ingen grunn til å vektlegge slik jeg har forstått det.
Det er i hvertfall helt tydelig at TH og kidnapperen ikke har samme oppfatning om hva som skal gjøres. Det finnes derfor ingen grunn til å tro at de samarbeider.

At kidnapperen er så sta, forteller meg at han er alene om dette. Det samme gjør slepesporene i huset.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-11-04 kl. 23:38.
Citera
2021-11-04, 23:37
Medlem
Citat:
Kidnapperne må vel i hvertfall i januar ha oppfattet at det hadde han gjort?
1. De finnes etter all sannsynlighet ingen reelle kidnappere
2. De (dvs kryptogm) skjønnte det iallefall 30.11.2018 seint på ettermiddagen

Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Av hensyn til AEs liv og helse. I tilfelle at AE var blitt bortført og i live, og at det satt ukjente GM på ukjent sted, og ventet på bitcoins fra TH, slik at de fikk opprettet kontakt, gjennomført forhandlinger og løslatt AE i live. [...] Må virkelig lure. Hva slags hensikter du har. Egentlig.

Helt korrekt. Politiet har som oppgave å løse en krimsak, og kan ikke la være bare fordi noen pårørende har andre ideer. Det er ikke slik ting fungerer. At de har (etter min mening) dummet seg mye ut i begynnelsen av undersøkelsen taler ikke mye for politiet, men det er nok noe annet igjen. Og ja, det siste lurer jeg selv også...

Citat:
Gi opp ? Han sender meldingen «Dårlig tid, fort eller hun vil dø» både før og etter pressekonferansen i januar 2019. At han ikke ville ha penger, er tull. Han ga seg ikke før han fikk dem. https://kryptografen.no/2020/06/12/tom-hagen-saken-kryptografen-har-avdekketet-hele-meldingsutvekslingen-over-bitcoin/
Det hele er jo fake, og kryptografen artikkel er ufullstendig. Jeg var den første som knekket hele kryptospor og kom med det her på fb flere dager før det kom ut på nrk, arcane, tv2, kryptografen osv, mye mer eller mindre direkte kopiert fra det jeg skrev den gang. Men greit det. Men selvsagt kan de som vil ha det annerledes, og de som fortsatt tror på et reelt kidnapping for løsepenger tenke hva de vil.

Citat:
Kidnapperen var av en annen oppfatning, han kommuniserte. Han til og med trodde han kommuniserte med TH og at pengene var rett rundt hjørnet.
Håper virkelig ikke du selv tror på det du skriver der, med mindre du tror bestemmt på kidnapping-for-løsepenger teorien da. Uansett, han trodde ikke at han kommuniserte med TH, det skjønnte han med en gang 30.11.2018. Skulle ønske jeg kunne peke nærmere på en mulig kryptogm, har så mine tanker rundt miljøet, men ikke mere. Det er noen der ute som vet mye, men sier ingenting. Det er sikkert.
Citera
2021-11-04, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Håper virkelig ikke du selv tror på det du skriver der, med mindre du tror bestemmt på kidnapping-for-løsepenger teorien da. Uansett, han trodde ikke at han kommuniserte med TH, det skjønnte han med en gang 30.11.2018. Skulle ønske jeg kunne peke nærmere på en mulig kryptogm, har så mine tanker rundt miljøet, men ikke mere. Det er noen der ute som vet mye, men sier ingenting. Det er sikkert.
30.11.2018 er en måned etter kidnappingen. Tror du overvurderer kidnapperens intelligens og kunnskaper. Tror ikke han skjønte noe som helst av de meldingene politiet sendte fra og med 30.11.2018. og derfor bare fortsatte med sitt opplegg, for å få millionene.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-11-04 kl. 23:59.
Citera
2021-11-05, 00:04
Medlem
Citat:
Det finnes ikke grunn til mistanke mot TH.

Det er absolutt grunner til å mistenke TH.
AEH ønsket å skilles fra ham og hun hadde allerede meldt seg på en Facebook-gruppe for å leie leiligheten. Men siden det ikke passet TH, skjedde det med døden i stedet, det er bare om man ser alt fra den klare siden.
Citera
2021-11-05, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det er absolutt grunner til å mistenke TH.
AEH ønsket å skilles fra ham og hun hadde allerede meldt seg på en Facebook-gruppe for å leie leiligheten. Men siden det ikke passet TH, skjedde det med døden i stedet, det er bare om man ser alt fra den klare siden.
Hvis hun hadde vært så dritt lei TH som du tror. Da hun ikke dratt på restaurant og teater med ham. Du koser deg ikke med en du vil skilles fra.
Citera
2021-11-05, 00:10
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Hvis hun hadde vært så dritt lei TH som du tror. Da hun ikke dratt på restaurant og teater med ham.

är det vad th säger till dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in