Citat:
Ursprungligen postat av
Kokadu
Kidnapperne må vel i hvertfall i januar ha oppfattet at det hadde han gjort?
1. De finnes etter all sannsynlighet ingen
reelle kidnappere
2. De (dvs kryptogm) skjønnte det iallefall 30.11.2018 seint på ettermiddagen
Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Av hensyn til AEs liv og helse. I tilfelle at AE var blitt bortført og i live, og at det satt ukjente GM på ukjent sted, og ventet på bitcoins fra TH, slik at de fikk opprettet kontakt, gjennomført forhandlinger og løslatt AE i live. [...] Må virkelig lure. Hva slags hensikter du har. Egentlig.
Helt korrekt. Politiet har som oppgave å løse en krimsak, og kan ikke la være bare fordi noen pårørende har andre ideer. Det er ikke slik ting fungerer. At de har (etter min mening) dummet seg mye ut i begynnelsen av undersøkelsen taler ikke mye for politiet, men det er nok noe annet igjen. Og ja, det siste lurer jeg selv også...
Citat:
Ursprungligen postat av
OleStoltenberg
Gi opp ? Han sender meldingen «Dårlig tid, fort eller hun vil dø» både før og etter pressekonferansen i januar 2019. At han ikke ville ha penger, er tull. Han ga seg ikke før han fikk dem.
https://kryptografen.no/2020/06/12/tom-hagen-saken-kryptografen-har-avdekketet-hele-meldingsutvekslingen-over-bitcoin/
Det hele er jo fake, og kryptografen artikkel er ufullstendig. Jeg var den første som knekket hele kryptospor og kom med det her på fb flere dager før det kom ut på nrk, arcane, tv2, kryptografen osv, mye mer eller mindre direkte kopiert fra det jeg skrev den gang. Men greit det. Men selvsagt kan de som vil ha det annerledes, og de som fortsatt tror på et reelt kidnapping for løsepenger tenke hva de vil.
Citat:
Ursprungligen postat av
OleStoltenberg
Kidnapperen var av en annen oppfatning, han kommuniserte. Han til og med trodde han kommuniserte med TH og at pengene var rett rundt hjørnet.
Håper virkelig ikke du selv tror på det du skriver der, med mindre du tror bestemmt på kidnapping-for-løsepenger teorien da. Uansett, han trodde ikke at han kommuniserte med TH, det skjønnte han med en gang 30.11.2018. Skulle ønske jeg kunne peke nærmere på en mulig kryptogm, har så mine tanker rundt miljøet, men ikke mere. Det er noen der ute som vet mye, men sier ingenting. Det er sikkert.