2021-11-04, 20:23
  #97
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
Vilka bevis pratar du om? Alla mordanklagelser går ju fetbort om den fulla videon visas.

Kyle var attackerad, jagad, fälld till marken och agerade i självförsvar. Pedofilen (av en händelse precis utsläppt från psyket) slog honom i huvudet två gånger med en skateboard innan han försökte rycka Kyles vapen. Efter skottet i bröstet på barnknullaren fällde Kyle sitt gevär mot marken innan den andra Afa-råttan försökte cirkla runt honom med en pistol riktad mot Kyles huvud, svinet ska tacka gudarna att han bara fick ett skott i biceps. Hade det gällt mig skulle jag gjort schweizerost av kräket.

I en rättvis rättegång kan det bara sluta med att Rittenhouse går fri. Vi vet dock att Bidens Amerika är genomkorrupt så Kyle ligger nog ganska risigt till. Frågan är dock om genomsnittsamerikanen accepterar att wokefascisterna kidnappat rättssystemet? Lets go Brandon!

Ni som anser att BLM är en rättvis protest blir bara färre och färre. Ingen normal människa kan försvara dessa dårar som raserar ett samhälle i brist på bättre sysselsättning.

Innan du börjar käfta utifrån fria fantasier, kolla videon över händelsen.

Om han fälls så är det nog en fråga om hit men inte längre för alla hederliga amerikaner.

Det vill säga, dags att de slår tillbaka.

Om en så uppenbart oskyldig person som Rittenhouse kan fällas så kan alla fällas.

Domen mot Chauvin är ett skämt, men poliserna där gjorde ändå en del mindre misstag.

Rittenhouses agerande är 100 % felfritt.
2021-11-04, 20:29
  #98
Medlem
ZugMaskins avatar
Jag vill veta mer om antifa-pedofilen? Hur kan en pedofil gå fri om man nu konstaterat att han är pedofil? Då måste han ju vara dömd och borde inte springa runt o vela med det där gänget...
2021-11-04, 20:32
  #99
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Finns inte en chans att han frias med de åtalspunkterna och de bevis som finns.
Nödvärn kan vara ok men får inte inbegripa mer våld än nöden kräver. JU.
Lite annat smått och gott gör att han blir omöjlig att försvara fullt ut och får ett rättmätigt straff.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Jag tror därför att båda sidor kommer att protestera.
Rasisterna för att han blev straffad (ja de är idioter)
Antifa-isterna för att straffet var för milt (finns många idioter där med, men inte så hög andel)

USAs nödvärnsrätt är mycket starkare än Sveriges. Där finns det inget "inte mer våld än nöden kräver".
2021-11-04, 21:02
  #100
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meeku
Verkligen tur att de har kvar reglerna, så man får ett tryggt och säkert samhälle! Meeku, den idioten, skulle ju tycka det är dumt att låta 17åringar, eller 14åringar, stå för säkerheten i ett land. Självklart är det bra, det ser man ju med kyle och man ser det i rinkeby! Stabila, väl övervägda beslut om när man ska använda vapen och inte! Om någon ska säga åt ett gäng vuxna idioter med vapen att sluta elda, vem bättre än en 17åring med automatvapen liksom? Mycket bättre att han dödar två och riskerar att själv dö än att låta det brinna. Alla andra städer i USA, där blm demonstrerade, brann ju helt upp. Tur att just Kyle kunde rädda denna, enda stad. Bilden av ett totalt utplåningskrig är lite överdriven..

"Bilden av ett utplåningskrig är lite överdriven..."

Varför sitter du här och målar upp en sån bild som en liten fjolla för då? Det enda jag har nämnt hittills är att dom "vuxna" där hade tänt eld på en container och skicka in den mot en bensinmack..

Men du kanske överdriver som du gör i alla dina inlägg? Tänjer på sanningen. Ändrar historian.. Allt för o vissa att det BLM'arna gjorde inte var så jävla farligt trotts allt..

Ändock.. När man kollar på liven över rättegången som hölls idag. Så berättar han som intervjuade Rittenhouse några timmar innan, att det hade brunnit där han bor i flera jävla dagar i rad.. Nya bränder överallt. En massa halvvuxna ungdomar som sprang runt och slogs och gav sig på poliser..
Och när dom inte hittade några poliser att bråka med så gav dom sig på Rittenhouse..
Så den bilden utav att det var jävligt mycket kaos där i några dagar kanske inte är en så stor jävla överdrivt iaf?

Ja, Meeku är en idiot.. Jag hoppas inte din 17 åriga unge är ute någon dag (med alla andra som är ute i samma veva) och råkar hamna i samma sorts situation mot några vuxna karlar med blodad tand.. Det finns gott om såna diagnoser springandes ute på gatorna när sånt här händer ska du veta.. Och Meeku kommer förmodligen att försöka skulden på han..
2021-11-04, 21:09
  #101
Bannlyst
Btw..

Enligt ett vittne i rättegången stod Rittenhouse stilla efter flykten med vapnet hölstrat mot sin sida. Då Rosenbaum slängde sig emot honom. (lunged...)
Och försökte greppa tag i hans vapen..

Det var efter det som dom absolut första skotten landa.
2021-11-04, 21:13
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santoku
"Bilden av ett utplåningskrig är lite överdriven..."

Varför sitter du här och målar upp en sån bild som en liten fjolla för då? Det enda jag har nämnt hittills är att dom "vuxna" där hade tänt eld på en container och skicka in den mot en bensinmack..

Men du kanske överdriver som du gör i alla dina inlägg? Tänjer på sanningen. Ändrar historian.. Allt för o vissa att det BLM'arna gjorde inte var så jävla farligt trotts allt..

Ändock.. När man kollar på liven över rättegången som hölls idag. Så berättar han som intervjuade Rittenhouse några timmar innan, att det hade brunnit där han bor i flera jävla dagar i rad.. Nya bränder överallt. En massa halvvuxna ungdomar som sprang runt och slogs och gav sig på poliser..
Och när dom inte hittade några poliser att bråka med så gav dom sig på Rittenhouse..
Så den bilden utav att det var jävligt mycket kaos där i några dagar kanske inte är en så stor jävla överdrivt iaf?

Ja, Meeku är en idiot.. Jag hoppas inte din 17 åriga unge är ute någon dag (med alla andra som är ute i samma veva) och råkar hamna i samma sorts situation mot några vuxna karlar med blodad tand.. Det finns gott om såna diagnoser springandes ute på gatorna när sånt här händer ska du veta.. Och Meeku kommer förmodligen att försöka skulden på han..

Läser du ens det jag skriver? För du hittar ju mest bara så saker du tycker att jag nog tycker, som du sen säger emot. Jag förstår inte varför du skriver svar på det jag skrivit, när du uppenbarligen inte är intresserad av att diskutera ämnet egentligen. Men men.
2021-11-04, 21:13
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Jag vill veta mer om antifa-pedofilen? Hur kan en pedofil gå fri om man nu konstaterat att han är pedofil? Då måste han ju vara dömd och borde inte springa runt o vela med det där gänget...
Efter en snabb googling så framkommer det att Rosenbaum var en registrerad sex offender och skulle tydligen ha spenderat 10 år på kåken efter 11 fall av övergrepp på 5 pojkar i ålderspannet 9-11 år, varav anal rape var den grövsta åtalspunkten.
__________________
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2021-11-04 kl. 21:18.
2021-11-04, 21:18
  #104
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meeku
Läser du ens det jag skriver? För du hittar ju mest bara så saker du tycker att jag nog tycker, som du sen säger emot. Jag förstår inte varför du skriver svar på det jag skrivit, när du uppenbarligen inte är intresserad av att diskutera ämnet egentligen. Men men.

Jag läser vad du skriver.

Och det sista du skrev där, var ett passiv aggressivt inlägg ifrån din sida, fyllt med en massa trams. Där du tyckte att du var rolig. Där du fortfarande såg ut att fortsätta vilja lägga skulden på beväpnade 17 åringar..

Utan någon tanke på att det var många ute vid den tiden som hade vapen på sig där. Bland annat killen som riktade glocken mot Rittenhouse.. Och varför riktade han en glock mot Rittenhouse? Jo, för Rittenhouse skyddade sig själv mot en våldsam 35 årig antifa mupp som inte tyckte om att lill killen försökte hindra honom från att starta en bensinmacksbrand..

Det var tur att han hade vapen kan jag säga. Annars hade han nog kunna blivit dödad.
2021-11-04, 21:26
  #105
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meeku
Hans handlande där och då förstår jag, det är valet att hamna där jag ifrågasätter. Att låta en 17åring, som inte får rösta eller dricka alkohol, med vapen försvara en butik mot en mob av hetsiga människor vänder jag mig emot. Att man tror att han i en sådan situation ska kunna göra en rimlig bedömning och handla vettigt är rent tossigt. Än mer om man tycker det var moget av honom att själv sätta sig i situationen. Att han försvarar sig när han väl är i situationen, inget konstigt och de allra flesta hade gjort precis samma, tror jag.
Det är väldigt sällan man når någon form av konsensus här på Flashback, men det verkar som om du och jag lyckats med det. Klart att affärsägaren inte borde ha använt sig av en 17 årig beväpnad pojke för att skydda sin affär. Han borde ha hyrt in en vuxen man, eller försökt klara det själv.

Samtidigt förstår jag Kyle, som verkar vara en hjälpsam kille som tvättar bort klotter, ställer upp på olika frivillighetsinsatser, vårdade skadade under upploppet, släckte bränder med mera.

Vad gäller att åka ner och försvara en god väns affär under ett upplopp säger inte mycket om hur "mogen" Kyle var. Det finns mängder av mogna män och kvinnor som har skyddat sina och sina vänners butiker under upploppssituationer. Det är en vettig och sund reaktion, att ställa upp för varandra när det krisar. Dock menar jag att en 17-åring inte riktigt har åldern inne för att hantera följderna. I det här fallet får han leva med att han dödat två människor (varav en var dömd pedofil så där torde han inte känna någon ånger) och handikappat en annan för livet.

Jag hoppas Kyle kommer över detta och att han på något sätt kompenseras för detta lidande han utsatts för. Kanske kan han casha in när/om han blir friad. Han är väldigt känd, både älskad och hatad. Kan tänka mig filmkontrakt, podcasts, ge ut en bok om saken, åka runt på föreläsningsturné eller liknande.

Ledsen att jag gick så hårt på dig. Du verkar faktiskt vara en vettig person, även om vi inte håller med varandra i allt.
2021-11-04, 21:29
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santoku
Jag läser vad du skriver.

Och det sista du skrev där, var ett passiv aggressivt inlägg ifrån din sida, fyllt med en massa trams. Där du tyckte att du var rolig. Där du fortfarande såg ut att fortsätta vilja lägga skulden på beväpnade 17 åringar..

Utan någon tanke på att det var många ute vid den tiden som hade vapen på sig där. Bland annat killen som riktade glocken mot Rittenhouse.. Och varför riktade han en glock mot Rittenhouse? Jo, för Rittenhouse skyddade sig själv mot en våldsam 35 årig antifa mupp som inte tyckte om att lill killen försökte hindra honom från att starta en bensinmacksbrand..

Det var tur att han hade vapen kan jag säga. Annars hade han nog kunna blivit dödad.

"Självförsvar, engagera sig. Vilja hjälpa till, o göra sitt bästa. Bad?
Kaosa, elda vid bensinmackar och ge sig på 17 åringar? Bra..

Ett sånt samhälle, det är sånt som Meeku vill ha."

Så var menar du att jag skrivit att jag vill ha ett samhälle där man ska "kaosa, elda vid bensinmackar och ge sig på 17 åringar"?
För du sitter väl inte och anklagar mig för trams, medan du gör precis samma sak.

Jag hävdar det jag gjort hela tiden, att det inte är tecken på mognad att som 17åring låna ett vapen och dra ner till stan när det är kaos och stress där, utan tvärtom. Det är det enda jag har hävdat, bortsett från att jag är tveksam till en del människors tolkning av rätten till självförsvar, även i USA.
2021-11-04, 21:39
  #107
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Jag vill veta mer om antifa-pedofilen? Hur kan en pedofil gå fri om man nu konstaterat att han är pedofil? Då måste han ju vara dömd och borde inte springa runt o vela med det där gänget...

Han verkar ha frigivits 2016, men med tanke på att han därefter fortsatt med brottslighet, borde han nog ha suttit i fängelse, eftersom han var dömd till livstids villkorlig.
Här kan du läsa om hans brott:
https://www.wisconsinrightnow.com/2021/03/11/joseph-rosenbaum-sex-offender/

Verkar ha varit en synnerligen obehaglig person.

Som kuriosa kan jag nämna att han var förbjuden att träffa personer under 18 år. Eftersom KR bara var 17 när han blev påhoppad av seriepedofilen, begick pedofilen ett brott bara där.
2021-11-04, 21:45
  #108
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meeku
"Självförsvar, engagera sig. Vilja hjälpa till, o göra sitt bästa. Bad?
Kaosa, elda vid bensinmackar och ge sig på 17 åringar? Bra..

Ett sånt samhälle, det är sånt som Meeku vill ha."

Så var menar du att jag skrivit att jag vill ha ett samhälle där man ska "kaosa, elda vid bensinmackar och ge sig på 17 åringar"?
För du sitter väl inte och anklagar mig för trams, medan du gör precis samma sak.

Jag hävdar det jag gjort hela tiden, att det inte är tecken på mognad att som 17åring låna ett vapen och dra ner till stan när det är kaos och stress där, utan tvärtom. Det är det enda jag har hävdat, bortsett från att jag är tveksam till en del människors tolkning av rätten till självförsvar, även i USA.

Jag försöker bara förstå exakt hur du tänker och menar..

Jag menar, du sitter inlägg efter inlägg och hittar på en massa.
Såsom att bilar självklart har försäkringar.. Att USA numera förlitar sig på 17 åringar.. Och att det var onödigt att hålla på o bråka om en liten söt och gullig.. MEN! Brinnande container.. Sånt kan ju inte göra sååå mycket skada trotts aaaaallt

Medans du missar öppna mål såsom att den där containern stod ett gäng vuxna våldtäktsbenägna karlar och puttade in mot en bensinmack bland en massa fjortonåringar..
Det är ganska stor skillnad mot det du säger att det skulle vara. Och hur det i verkligheten faktiskt var..

Så nej jag hittar inte på att du skulle sagt något. Det är så du har försökt att lägga upp hur det egentligen var..

Allt medans du står och gnäller på att en 17 åring var utomhus i området med ett vapen. När det till o med sprang runt fjortonåringar i den där folkmassan och tyckte det var skitballt att försöka sätta eld på en bensinmack..

Min slutsats är att du tycker att det är okej att spränga ett helt jävla område i luften. Men fan ta den som går dit med ett vapen och försöker att få stopp på allt sånt där..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in