2021-11-04, 21:35
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madssons
Har hon berättat detta till dig? Om rånet och rymningar?
Inte många hon verkar ha berättat det för..

Du skrev förut att L inte var ensam om detta eventuella rån, att pga att hon då var minderårig så blev hon inte dömd.

Men andra blev dömda, eller en annan.

Har du namn på den som blev dömd? Då kan man ju få ut både dom och kanske fup.
2021-11-04, 21:49
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Du skrev förut att L inte var ensam om detta eventuella rån, att pga att hon då var minderårig så blev hon inte dömd.

Det får du troligen inte eftersom som Lydia inte var straffmyndig, när det hände så borde den som var med, varit frigiven i mer än tio år, om rånet var grovt, så då är uppgifterna gallrade , enligt svensk lag

Men det var ett bra försök av dej
2021-11-04, 21:54
Medlem
Alla som kritiserar Lydia blir kritiserade som Dåliga vänner... Lögnare. Hatiska.. Avundsjuka..mm
Det känns som Lydias riddare måste attackera för att sanningen inte ska komma fram om henne.
Undrar om det hade varit lika många riddare om det hade varit en man som kallt hade avrättat en kvinna.
Vad säger ni alla Lydiariddare?
Är det så svårt att se att en kvinna kan göra nåt så brutalt, kallt och hemskt?
2021-11-04, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Först håller du med att man är en falsk vänsom berättar. Sen ber du att hen ska berätta mer?
2021-11-04, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Det är väl inte Så många här som avslöjar på vilket sätt dom känner till personerna vi diskuterar eller några källot... Möjligtvis Emme Lee som talat om att hon är vän med E då
Vad har du och referera till för relevant information och källor? .

Jag har aldrig uppgett att jag har värdefulla egna källor. Jag läser tråden, tidningar, FUP samt fördjupar mig i fakta kring vissa saker jag finner intressanta/relevanta. Använder min erfarenhet.
2021-11-04, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Ok, då vet jag hur du menar, att alla som följer och skriver i tråden , men inte skyddar Lydia trots att hon verkar ha varit kriminell är asgamar, då tycker jag du har ett väldigt skev syn, men din åsikt är din å du har all rätt att ha den

Det är väl ett förhållningssätt man har till vänner oavsett vilken sakfråga det än gäller. Jag delar det. Hur andra behandlar sina vänner lägger jag mig inte i.
Finns väl ingen som inte fördömer mordet hon begick.
Senast redigerad av Remark 2021-11-04 kl. 22:21.
2021-11-04, 22:18
Medlem
Citat:
Alla som kritiserar Lydia blir kritiserade som Dåliga vänner... Lögnare. Hatiska.. Avundsjuka..mm
Det känns som Lydias riddare måste attackera för att sanningen inte ska komma fram om henne.
Undrar om det hade varit lika många riddare om det hade varit en man som kallt hade avrättat en kvinna.
Vad säger ni alla Lydiariddare?
Är det så svårt att se att en kvinna kan göra nåt så brutalt, kallt och hemskt?

Lydias riddare
Jag får väl beklaga över att du också har förlorat synen. För det är FORTFARANDE ingen som har försvarat eller något liknande, Lydias skjutande av Emil. Återkom mer än gärna där någon skriver det.
Jag och fler har däremot velat ha mer info om vad som har hänt mellan dessa 2 personer innan denna kväll. För vi tror (jag i alla fall) att det ligger betydligt mer bakom. Därmed inte sagt (åter igen) att vi inte fördömer det som hänt.
Och det spelar ingen roll om det är en man eller kvinna, enbart löjligt och tafatt att ens nämna det. Jag gör varje fall ingen skillnad på om det är en man eller kvinna som gjort något.
2021-11-04, 22:25
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är väl ett förhållningssätt man har till vänner oavsett vilken sakfråga det än gäller. Jag delar det. Hur behandlar sina vänner är upp till dem.

Jag kan inte se att det är fel att berätta sanningen om till exempel

Jag har varit vän med "Pelle" efter ett tag kommer det fram att denne "Pelle" är en kvinnomisshandlare
jag visste inte det i början på vår vänskap, men när det kommer fram, så har jag inga som helst betänkligheter med att berätta.

I detta fall finns det ju två skyttegravar, jag tycker att det är väldigt märkligt att en del ska in absurdum hävda att L gjorde detta på grund av allt som hänt henne, jag är inte så säker på den saken, det finns faktiskt människor som är ren ondska, om så är fallet här vet jag inte, men jag blir jävligt misstäksam rent ut sagt, när vissa skriver här, för saklighet och fakta är det ont om, men smädelser ,trollande å rena falsarier är det gott om
Just my point of veiw
2021-11-04, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Jag kan inte se att det är fel att berätta sanningen om till exempel

Jag har varit vän med "Pelle" efter ett tag kommer det fram att denne "Pelle" är en kvinnomisshandlare
jag visste inte det i början på vår vänskap, men när det kommer fram, så har jag inga som helst betänkligheter med att berätta.

I detta fall finns det ju två skyttegravar, jag tycker att det är väldigt märkligt att en del ska in absurdum hävda att L gjorde detta på grund av allt som hänt henne, jag är inte så säker på den saken, det finns faktiskt människor som är ren ondska, om så är fallet här vet jag inte, men jag blir jävligt misstäksam rent ut sagt, när vissa skriver här, för saklighet och fakta är det ont om, men smädelser ,trollande å rena falsarier är det gott om
Just my point of veiw

E och L träffades vid nyår.
L tillbringade ca 8-10 helger hos E jan, feb, mars-21
L bodde hos E i 2,5 månad fr.o.m. 1/4-21

L skjuter E till döds 18/6-21

Klart man undrar.
Vad skedde den senaste tiden fram till mordet?
Vad skedde tiden fram till skottögonblicket?
Senast redigerad av Remark 2021-11-04 kl. 22:56.
2021-11-04, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Lydias riddare
Jag får väl beklaga över att du också har förlorat synen. För det är FORTFARANDE ingen som har försvarat eller något liknande, Lydias skjutande av Emil. Återkom mer än gärna där någon skriver det.
Jag och fler har däremot velat ha mer info om vad som har hänt mellan dessa 2 personer innan denna kväll. För vi tror (jag i alla fall) att det ligger betydligt mer bakom. Därmed inte sagt (åter igen) att vi inte fördömer det som hänt.
Och det spelar ingen roll om det är en man eller kvinna, enbart löjligt och tafatt att ens nämna det. Jag gör varje fall ingen skillnad på om det är en man eller kvinna som gjort något.
Bra där!
Betvivlar inte att ni fördömer avrättningen. Men du har ju krigat mot alla som nämnt det minsta lilla negativa mot Lydia. Man kan ju tro att ni är en hel hop av hennes otaliga älskare/män här som ni försvarar denna kvinna 😀
2021-11-04, 23:09
Medlem
Citat:
Bra där!
Betvivlar inte att ni fördömer avrättningen. Men du har ju krigat mot alla som nämnt det minsta lilla negativa mot Lydia. Man kan ju tro att ni är en hel hop av hennes otaliga älskare/män här som ni försvarar denna kvinna 😀
Vad är bra där? Att du äntligen har förstått att ingen har försvarat själva dödandet, eller vad?
Inget kan vara längre bort från sanningen när du du tror att vi skulle vara älskare/män till henne m.m.
Det är bara löjligt att ens tro eller skriva något så dumt.
Bara för att man vill veta vad som hänt, innebär det inte att man har något med personen att göra.
Men samtidigt vill man ju att allt kommer fram om vad som har hänt. Detta utan en massa rykten, skitsnack m.m, vilket det är när det inte finns några belägg/bevis för det som sägs.
2021-11-04, 23:10
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
E och L träffades vid nyår.
L tillbringade ca 8-10 helger hos E
L bodde hos E i 2,5 månad

L skjuter E till döds

Klart man undrar.
Vad skedde den senaste tiden fram till mordet?
Vad skedde tiden fram till skottögonblicket?

Så är det, men jag undrar också, vem är L, vad har hon gjort innan, har hon ett våldsamt förflutet. har fler varit utsatta för hot/våld, E känns inte lika intressant för även om han retat/bråkat med henne så tror inte jag att han varit våldsam innan, det borde kommit fram eftersom hans ex skrivit i tråden och inget tyder på det. Därför tycker jag det blir väldigt smutsigt när man kastar skit på en död männsika utan belägg. Det finns ju faktiskt inga bevis på att E slagit L, utom L:s egna ord , inget i FUP styrker misshandel, det blåa fingret som skribenter använder som fakta, kan ju faktiskt uppkommit i samband med skjutningen. jag säjer inte att det är så, men skjuter man med en hagelbössa å inte har ett stadigt tag så blir man blå både här å där nu känns det som jag babblar, men min poäng är hon sköt inte han, därför är jag mer intresserad av henne å varför

Har hon deltagit i ett rån ? å i så fall när ?
Har hon misshandlat/hotat förr ? å i så fall när ?
Hur fick hon tillgång till vapen ? gick allt rätt till där eller var det genom att hon kände "rätt folk"

vi har alla olika frågeställningar, jag kan bara stå för mina

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in