2021-11-19, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Lite som jag uppfattat dom då en samling knäppgökar, såna ska inte bedriva skolor, bra att dom granskas, hoppas att granskaren/granskarna också tror på tomtar å troll

Finns helt vanligt folk som arbetar för denna rörelse, hur de fungerar vet jag faktiskt inte. Man måste väl ändå sympatisera med deras tro och pedagogik eller som o vänder man sig till detta helylle sätt att leva.
Mna får nog fråga de invigda och de som gått tex waldorf lärarutbildningen.
2021-11-19, 19:45
Medlem
Citat:
Se där ja, ja domstolsverket får vi väl lov att lita, vi är ju inte i Nordkorea eller annan valfri diktatur

eller jo C20H25N3O är ju inte lika sexigt , det tycker inte jag i allafall
Usch, det där med droger ser jag inte som sexigt (insinuerar förstås inte att du gör det) och inte heller alkohol använder jag. Det borde inte Lydia heller ha gjort, för vi kan nog enas kring att hennes instabilitet, aggressivitet, obetänksamhet och allmänna impulsivitet knappast mildrades av alkoholen hon konsumerade.
Hela hon är en tragedi, med eller utan syra..

Det fetade:
Jag litar på Domstolsverket. Nästan. För när man dömde Sture Bergwall för åtta mord han inte begått -tja, då vacklande min tilltro till myndigheten en aning.
Men när man dömde Lydias bror, så fanns ju labprov att luta sig mot, så vi får nog acceptera faktum.

Vore trevligt om nån av Lydia-kramarna här i tråden kunde komma in och berätta vad de tror om henne vad gäller ev intag av hallucinogener.
Fast det är väldigt lugnt i tråden denna lite lätt magiska fredag. Kan det vara så att det as we speak pågår ett gemensamhetsprojekt med att innan midnatt, för Lydias räkning, få till ett överklagande att sända in?
2021-11-19, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Finns helt vanligt folk som arbetar för denna rörelse, hur de fungerar vet jag faktiskt inte. Man måste väl ändå sympatisera med deras tro och pedagogik eller som o vänder man sig till detta helylle sätt att leva.
Mna får nog fråga de invigda och de som gått tex waldorf lärarutbildningen.
Dom driver ju ganska många hem för bla funktionshindrade som fungerar bra...Men drar tyvärr med sig en svans av flumflum.. Man vägrar vaccinera sig men drar gärna en joint som medicin...
2021-11-19, 19:55
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Usch, det där med droger ser jag inte som sexigt (insinuerar förstås inte att du gör det) och inte heller alkohol använder jag. Det borde inte Lydia heller ha gjort, för vi kan nog enas kring att hennes instabilitet, aggressivitet, obetänksamhet och allmänna impulsivitet knappast mildrades av alkoholen hon konsumerade.
Hela hon är en tragedi, med eller utan syra..

Det fetade:
Jag litar på Domstolsverket. Nästan. För när man dömde Sture Bergwall för åtta mord han inte begått -tja, då vacklande min tilltro till myndigheten en aning.
Men när man dömde Lydias bror, så fanns ju labprov att luta sig mot, så vi får nog acceptera faktum.

Vore trevligt om nån av Lydia-kramarna här i tråden kunde komma in och berätta vad de tror om henne vad gäller ev intag av hallucinogener.
Fast det är väldigt lugnt i tråden denna lite lätt magiska fredag. Kan det vara så att det as we speak pågår ett gemensamhetsprojekt med att innan midnatt, för Lydias räkning, få till ett överklagande att sända in?

Nej droger är i mitt berusningsmedel heller, jag skulle nog få sparken fortare än löningen tar slut, om jag fastnade i nåt av dom random drogtester jag måste ta regelbundet, men även utan testerna skulle jag avstå

fast Krister van der Kwast är väl pensionerad nu hoppas jag

Läste i nån av kvällstidningarna att alla Sveriges domstolar haft IT problem idag, så en överklagan kan ju vara inlämnad utan att det kommit fram i media

njae vore jag Lydia så skulle jag inte vilja att skribenterna har ett sånt projekt på gång, för då blir det garanterat livstid
2021-11-19, 19:58
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Tror du missade att det inlägg du svarade på redan hade blivit korrigerad av två andra användare, MBC64 och EmmeLee.
MBC64 hänvisade även till FUP för att understödja sitt svar 👍🏻

Tycker det är viktig för tråden att passa på att alla uppgifter är med vidare i diskussionen. Det blir så uppstyckad annars, och så lätt att information som inte nödvändigtvis är 100% korrekt sprids vidare.
God helg till dig och dina också! ❤️

Det missade jag 😊
Nu ser jag inte ens mitt eget inlägg. Antagligen raderats 🤗
Tack för ditt svar 🥰
2021-11-19, 20:24
Medlem
Citat:
Nej droger är i mitt berusningsmedel heller, jag skulle nog få sparken fortare än löningen tar slut, om jag fastnade i nåt av dom random drogtester jag måste ta regelbundet, men även utan testerna skulle jag avstå

fast Krister van der Kwast är väl pensionerad nu hoppas jag

Läste i nån av kvällstidningarna att alla Sveriges domstolar haft IT problem idag, så en överklagan kan ju vara inlämnad utan att det kommit fram i media

njae vore jag Lydia så skulle jag inte vilja att skribenterna har ett sånt projekt på gång, för då blir det garanterat livstid
Det jag kursiverat där nere:
Säkert genomskådade du mig?
För visst förstod du att det är precis det jag vill, alltså att hjärntrusten som här I tråden benämns Lydia-kramarna, går samman och genom ett överklagande "hjälper" Lydia att få till ett livstidsstraff?

Spekulation (rörande IT-haveriet du nämnde):
Inte kan det väl vara Lydia-kramarna som genom att haverera Domstolsverket försöker vinna tid åt Lydia?
2021-11-19, 20:34
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det jag kursiverat där nere:
Säkert genomskådade du mig?
För visst förstod du att det är precis det jag vill, alltså att hjärntrusten som här I tråden benämns Lydia-kramarna, går samman och genom ett överklagande "hjälper" Lydia att få till ett livstidsstraff?

Spekulation (rörande IT-haveriet du nämnde):
Inte kan det väl vara Lydia-kramarna som genom att haverera Domstolsverket försöker vinna tid åt Lydia?

Det var mer ur Lydias synvinkel jag tänkte En konspirationsteori god som någon, drottningen har tagit befälet, och läst en avhandling om "hackning"

Seriöst så bör vi väl veta senast på måndag om domen har överklagats
2021-11-19, 21:00
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Du får nog ta å rätta till lite i citaten ovan, mitt svar var inte till Captainspice, det var ett direkt svar till dreamtwister som tvärsäkert skrev att domstolen såg dom som sambos, så ta med hela disskusionen eller ta bort mitt citat, man kan inte kliooa å klistra lite som man vill inte
Du kan ju kolla var i FUP sambo anges; men du tror kanske inte FUP ingår i domstolens handlingar?
2021-11-19, 21:11
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Du kan ju kolla var i FUP sambo anges; men du tror kanske inte FUP ingår i domstolens handlingar?

Om du hade bemödat dej med att läsa mitt svar så var det INTE FUP jag citerade utan domen sidan 5
gå tillbaka och läs, annars kan jag gärna lägga ut det igen , du sa att domstolen ansåg det och det gör dom ju bevisligen inte, fup ingår men det är ett protokoll av en förundersökning

DOMEN är va domstolen anser, förstår du skillnaden, eller ska jag förklara ytterligare
2021-11-19, 21:12
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Om du hade bemödat dej med att läsa mitt svar så var det INTE FUP jag citerade utan domen sidan 5
gå tillbaka och läs, annars kan jag gärna lägga ut det igen , du sa att domstolen ansåg det och det gör dom ju bevisligen inte, fup ingår men det är ett protokoll av en förundersökning

DOMEN är va domstolen anser, förstår du skillnaden, eller ska jag förklara ytterligare
Förundersökningen är stämplad som en aktbilaga av domstolen
2021-11-19, 21:13
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Domstolen säger att hon var sambo...

Säjer verkligen domstolen det, enligt domen så är hon skriven på co adress hos K, sen skriver dom på sidan 5 i domen enligt nedan saxat ur domen, jag är inte så säker på att domstolen ansåg dom som sambos

Ur domen sida 5:
Under våren 2021 befann sig Lydia Barth vid flera tillfällen i Emil
Fremdlings bostad,
en villa med postadress Mandelblomvägen 22, i Bålsta, Håbo
kommun. Så var fallet även den 18 juni 2021,
2021-11-19, 21:16
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Säjer verkligen domstolen det, enligt domen så är hon skriven på co adress hos K, sen skriver dom på sidan 5 i domen enligt nedan saxat ur domen, jag är inte så säker på att domstolen ansåg dom som sambos

Ur domen sida 5:
Under våren 2021 befann sig Lydia Barth vid flera tillfällen i Emil
Fremdlings bostad,
en villa med postadress Mandelblomvägen 22, i Bålsta, Håbo
kommun. Så var fallet även den 18 juni 2021,
Spelar ingen roll vad du snattrar om domen; i officiella aktbilagor benämns hon som sambo

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in