2021-11-04, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroull
"Försäkring"!? Är det någonting som Volvo har hittat på?

Utanför arbetstid? Ta den med Rödluvan och vargen när du är igång...

Uppenbarligen har du inte koll på konsultbranchen.

Konsultförsäkring kräver i princip alla större kunder.
Samt att det är extremt oetiskt att debitera timmar för internadministration(För det egna företaget) mot en kund.
Citera
2021-11-04, 13:35
Medlem
Säljer min kropp
Citera
2021-11-04, 14:26
Medlem
rtxs avatar
Självlärd, frilansande kodapa. Tekniskt gymnasium. Plockar ut 85-130k / månad efter skatt.
Citera
2021-11-04, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaredguy
Tänkte på den här tråden igår när jag fick en röd Ferrari som bonus efter att en son till en prins gjort bra ifrån sig på ett prov, den Ferrari var väl värd mer än de flesta av er tjänar på en mindre livstid och det var bara en bonus/present.

Fast jag jobbar inte för pengarna utan av glädjen att se andra glada.

Money doesn’t give your class! you are a perfect Example of that!
Citera
2021-11-04, 18:01
Medlem
Kroulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Uppenbarligen har du inte koll på konsultbranchen.

Konsultförsäkring kräver i princip alla större kunder..

Försäkring som täcker vad? Att konsulten ger dåliga råd? Att konsulten av misstag raderar databasen?

Det värsta som kan hända är väl att konsulten slutar med mycket kort varsel? Och då hjälper ingen försäkring...

PS
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Samt att det är extremt oetiskt att debitera timmar för internadministration(För det egna företaget) mot en kund.

Inte alls. Det är praxis.

Jag har aldrig hört talas om att någon anställd konsult sköter administrationen på sin fritid...

Däremot att anställda konsulter jobbar gratis för att det skall "se bra ut"...
Citera
2021-11-04, 18:22
Medlem
Frilansande konsult inom compliance och it-säk
Citera
2021-11-04, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
I stort sett alla företag kräver att du har en så kallad "konsultförsäkring", du går troligen under Eworks försäkring.

På en annan note, du borde försöka lämna Ework, de har jäkligt taskiga rates överlag. Det är svårt att bygga upp ett bra kapital i egna bolaget på 850 i timman.

Har haft med ework att göra förut. De står ej för konsultförsäkring, det får man stå för själv. Inte alla kunder som kräver det mot egenkonsulter. Kravet är mer riktat mot större konsultlådor som har flera konsulter inne på uppdrag. Ework brukar lägga på 10 % av tim-raten mot kund.
Citera
2021-11-04, 18:35
Medlem
Citat:
Försäkring som täcker vad? Att konsulten ger dåliga råd? Att konsulten av misstag raderar databasen?

Det värsta som kan hända är väl att konsulten slutar med mycket kort varsel? Och då hjälper ingen försäkring...

PS

Inte alls. Det är praxis.

Jag har aldrig hört talas om att någon anställd konsult sköter administrationen på sin fritid...

Däremot att anställda konsulter jobbar gratis för att det skall "se bra ut"...

Uppenbarligen har du ingen erfarenhet som egenkonsult, handlar inte om anställd konsult diskussionen om en konsult med eget bolag.
Citera
2021-11-04, 19:05
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:

Det kan vara värt för dig att veta att konsulter finns på alla nivåer allt ifrån de som sitter i repan, de som underhåller databaser, till projektledare eller chefer för att bygga och implementera större funktioner för inom ett stort bolag, i många fall så rapporterar de senare till någon på C-nivå.
Citera
2021-11-04, 19:56
Medlem
Investerar som ett litet svin.
Citera
2021-11-04, 21:52
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Nischat hantverk som mycket få i landet gör. Efterfrågan är inte jättestor men man har den regionala marknaden för sig själv, och det räcker gott.
En jag "känner" (vi har stött på varandra då och då men umgås inte regelbundet, ni fattar) halkade in på ett jobb (minns inte titeln) med att besiktiga marker för oljeutvinning för petroleumbolag. Han tjänar rätt mycket mer än 60k/mån och jag vet vad han har för utbildning, det är inte geologi, om man säger så
Citera
2021-11-04, 22:43
Medlem
Jag fifflar å köper/säljer krypto för under/överpris :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in