2021-11-04, 16:01
Medlem
Jag tycker det ser helt okej ut. Lite ökad smittspridning kanske men inga stora utbrott trots att restriktionerna är nästan helt borta. Fortsatt låga nivåer av IVA-vårdade och döda.

Se bara till att riskgrupperna får en tredje vaccindos så ska ni se att detta kommer att gå jättebra!
Citera
2021-11-04, 16:02
Medlem
DN idag: Aaron Rodgers från NFL-laget Green Bay Packers har testat positivt för covid-19.

Tidigare har han hävdat att han är immun – efter homeopatisk behandling.
.................."Nu har det visat sig att Rodgers själv inte vaccinerat sig mot viruset. I stället har han genomgått en homeopatisk behandling tillsammans med sin personliga läkare för att höja nivåerna av antikroppar i blodet, skriver NFL.com.

Han ska även ha sökt dispens från ligans covidprotokoll med hänvisning till hans höga nivåer av antikroppar. Men NFL avslog Rodgers förfrågan eftersom behandlingen inte gav något dokumenterat skydd.
Citera
2021-11-04, 16:09
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Men jag har sett en video på en tjej som gick baklänges efter att hon fick HPV vaccinet så det måste ju vara något fel på det? Dessutom har jag hört från en kompis kompis som tittade på bitchute att kvinnor blir sterila av det. Helt sant jag lovar och kom inte med några motbevis för jag tror ju benhårt att det är livsfarligt, dessutom förstår jag mig inte på vetenskapliga rapporter för de säger emot min tro. *krampar mig fast i snuttefilten*

https://www.youtube.com/watch?v=Dtvc73-kAF0

Nivån alltså Vet inte om man ska skratta eller gråta?
Det är dock gott att se att skribenter som Beaver14 faller in i ledet och vaccinerar sig.

Det börjar förhoppningsvist bli glest i Nibiru2011s led. Det är några enstaka "frihetskämpar" som räcker upp handen och erbjuder sig vara kontrollgrupp i egenskap av ovaccinerade.

Vad ska man säga.. Vi får väl hoppas att dom blir sjuka då, så att dom får en chans att agera kontrollgrupp.
Citera
2021-11-04, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Kan det verkligen stämma?

Sverige är ju nummer ett - vi har ju hanterat pandemin bäst. Alla andra länder har ju kommit ifatt oss med dödlighet. Skillnaden är att eftersom vi aldrig stängde ner så klarade sig vår ekonomi bäst i världen, medans alla andra 192 länder gick in i lockdown.

Nu ska jag fact-check:a mig själv här och googla lite:

Sverige 2020 BNP-tillväxt: -2,8%
Nya Zeeland +1,0%
Australien -0,3%
Taiwan +3,1%
Vietnam +2,9%

Sverige covid-dödlighet per miljon: 1 463
Nya Zeeland 6
Australien 70
Vietnam 231

Men vad i helv... Någon som kan förklara för mig var jag räknar fel? Vi vet ju att Sverige är bäst... Något skumt här.

Duktigt.

Du cherry-pickar länder som hittills klarat sig väldigt bra i pandemin men som inte är jämförbara med Sverige. 2 av länderna är isolerade länder mitt ute i havet (på andra sidan jorden).

Jämför man med Europa och de kommutativa dödstalen så ser det ut så här:

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&facet=none&pickerSor t=desc&pickerMetric=total_cases&hideControls=true& Metric=Confirmed+deaths&Interval=Cumulative&Relati ve+to+Population=true&Align+outbreaks=false&countr y=SWE~NOR~DNK~FIN~AUT~BEL~HRV~CYP~CZE~FRA~DEU~GRC~ HUN~ISL~IRL~ITA~LIE~LUX~MLT~NLD~POL~PRT~BGR~ EST~LVA~LTU~ROU~SVK~SVN~ESP

Sverige ligger i nedre delen listan och fortsätter det som det gör nu så kommer fler länder gå om oss.

Detta TROTS att hela världen tittade på Sverige och skakade på huvudet och undrade hur vi kunde göra så här och menade att det kommer avlida upp mot 100.000 personer.

Stänga skolorna hjälpte inte de flesta länderna. Lockdowns hjälpte inte de flesta länderna. Munskydd hjälpte inte de flesta länderna.

Det som hjälpte var vaccin och en långsiktig strategi.
Citera
2021-11-04, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Det är dock gott att se att skribenter som Beaver14 faller in i ledet och vaccinerar sig.

Det börjar förhoppningsvist bli glest i Nibiru2011s led. Det är några enstaka "frihetskämpar" som räcker upp handen och erbjuder sig vara kontrollgrupp i egenskap av ovaccinerade.

Vad ska man säga.. Vi får väl hoppas att dom blir sjuka då, så att dom får en chans att agera kontrollgrupp.
Du hoppas förgäves varken jag eller särskilt många ovaccinerade kommer att bli så sjuka av detta förkylningsvirus att det ger ert sjukt morbida sinne någon tillfredsställelse att tala om.
Citera
2021-11-04, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Nu kanske det är möjligt att det behövs mer vaccin!

Men ska man lyssna på någon som för något år sedan sa att barn inte alls va drivande i smittspridningen.

Hade viruset varit farligare så hade ju många barn kunnat råka riktigt illa ut.

Struntade han i det? Eller va ha så otroligt inkompetent att han inta kunde ana att barn både kunde driva smittan och bli ordentligt sjuka?
Snarare så var han så kompetent att han liksom jag och andra biologogiskt och fysiologiskt kunniga personer för länge sedan insett att nygamla corona inte var någon större fara för de absolut flesta människorna..
Ni andra verkar fortfanande darra som löv
Citera
2021-11-04, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
De godkända covidvaccin vi har. Och nej igen vaccin skapar inte en infektion som smittar. Läs på om du skall vara i en vetenskapstråd. Vaccinskador beror på andra reaktioner.
Dessa reaktioner beror faktiskr på infektionen som uppstår när vaccinet pumpas in.
Citera
2021-11-04, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Snarare så var han så kompetent att han liksom jag och andra biologogiskt och fysiologiskt kunniga personer för länge sedan insett att nygamla corona inte var någon större fara för de absolut flesta människorna..
Ni andra verkar fortfanande darra som löv

Har hans kompetens försvunnit? Han anser ju att de nu bör vaccineras
Citera
2021-11-04, 16:36
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
OK några 1000 mestadels medelålders personer i Sverige som hade extrem otur och troligen underliggande orsaker av 10 miljoner! Så risken att hamna på IVA för mig och andra relativt friska yngre än medelåders är i princip minimal, vaccinerad eller i nte.
Ja du får väl intala dig att riskgrupperna som definierades i början av pandemin när man inte visste så mycket är 100.0% korrekta och en sanning direkt från gud. Fast vi andra vet att det inte är så. Många har felaktigt trott att de varit skyddade från covid-19 för att de gått till gymmet flera gånger i veckan.
Citera
2021-11-04, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Jävla ljug. Har halva släkten i Frankrike och de berättar skräckhistorier om Sverige. För de flesta fransmän är det en självklarhet att vara solidarisk i en pandemi. Sedan de där som går ut och demonstrerar, de finns ju varje land.

Men vi här i Sverige gavs inte en likvärdig chans att skydda oss. Tegnell bör fängslas.

Skärp dig! I Frankrike hotades förföljdes trakasserades misshandlades och bötfälldes mängder av invånare i strid mot de mänskliga rättigheterna!

Och för vad? I Frankrike dog ju mängder ändå med convid och dessutom tusentals andra sjukdomar.
Citera
2021-11-04, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Har hans kompetens försvunnit? Han anser ju att de nu bör vaccineras
Troligen har han givit efter för påtryckningar.
Citera
2021-11-04, 16:41
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Vilkets samhälle pratar du om?

Det kan inte vara samhället i Sverige iaf.

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-10-04..latest&facet=none&pickerSort=desc&pickerMetric =total_cases&hideControls=true&Metric=Confirmed+ca ses&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=~SWE

https://www.expressen.se/ledare/oansvarigt-att-sluta-testa-nar-smittan-okar-igen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in