2021-11-04, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irriducibilii
Vilka är lokförare på den svenska scenen idag?
När det gäller svenska fotbollsfirmor så tycker jag allt man någonsin hört om det har varit Firman Boys och Wisemen typ. Är det fortfarande dom som syns och hörs mest? Är väl utan tvekan de mest omtalade och omskrivna fotbollsfirmorna sverige haft genom tiderna, och med Deogan och allt som har vart genom åren.
Typ DFG och KGB, som vanligt folk står som fågelholkar om man börjar prata om och inte alls känner till vad det är, men säger du Firman Boys och faktiskt även Wisemen så vet fan tillomed gamla gubbar utan fotbollsintresse vad det är, typ från media antar jag. Började av en slump snacka om idrottsrelaterat våld, och då börjar min gamla farbror surra om "de är väl de där firman säkert" - jag: firman boys? ja, så heter dom ju, muttrade han. haha.

Och man märker det, historiskt sett, på den mediala bevakningen kring svensk fotbollshuliganism, på Efterlyst, på Insider, på Debatt på TV4 och allt vad fan det är, så är det ALLTID AIK och Firman Boys som det handlar om - hur blev det så?

Är det än idag Firman Boys som "regerar" den svenska huliganscenen? På vissa polare låter de som att Wisemen jävlar inte är långt ifrån. Och luffarna i typ KGB, frontline, DFG, hur går de för dom?

Det du skriver beror på att firman alltid varit duktiga på marknadsföring. När det kommer till kärnverksamheten så är Wisemen ohotad etta och har så varit länge. I Stockholm är DFG bäst historiskt sett men i dagsläget är Bajen nr.1 i huvudstaden. Men allt det där visste du ju redan eller hur?
Citera
2021-11-04, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Det du skriver beror på att firman alltid varit duktiga på marknadsföring. När det kommer till kärnverksamheten så är Wisemen ohotad etta och har så varit länge. I Stockholm är DFG bäst historiskt sett men i dagsläget är Bajen nr.1 i huvudstaden. Men allt det där visste du ju redan eller hur?

Det är fan en merit att kunna ha så mycket fel i en text med några få meningar. Grattis!
Citera
2021-11-04, 16:43
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irriducibilii
Vilka är lokförare på den svenska scenen idag?
När det gäller svenska fotbollsfirmor så tycker jag allt man någonsin hört om det har varit Firman Boys och Wisemen typ. Är det fortfarande dom som syns och hörs mest? Är väl utan tvekan de mest omtalade och omskrivna fotbollsfirmorna sverige haft genom tiderna, och med Deogan och allt som har vart genom åren.
Typ DFG och KGB, som vanligt folk står som fågelholkar om man börjar prata om och inte alls känner till vad det är, men säger du Firman Boys och faktiskt även Wisemen så vet fan tillomed gamla gubbar utan fotbollsintresse vad det är, typ från media antar jag. Började av en slump snacka om idrottsrelaterat våld, och då börjar min gamla farbror surra om "de är väl de där firman säkert" - jag: firman boys? ja, så heter dom ju, muttrade han. haha.

Och man märker det, historiskt sett, på den mediala bevakningen kring svensk fotbollshuliganism, på Efterlyst, på Insider, på Debatt på TV4 och allt vad fan det är, så är det ALLTID AIK och Firman Boys som det handlar om - hur blev det så?

Är det än idag Firman Boys som "regerar" den svenska huliganscenen? På vissa polare låter de som att Wisemen jävlar inte är långt ifrån. Och luffarna i typ KGB, frontline, DFG, hur går de för dom?

Frontline har inte varit aktiva på tio år. Helt andra grabbar som kör för HBG nu.
Citera
2021-11-04, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
Det är fan en merit att kunna ha så mycket fel i en text med några få meningar. Grattis!

Vad är fel?
Citera
2021-11-04, 20:21
Medlem
Citat:
Vad är fel?

FB vassast och aktivast just nu. Blåvitt är dom som kan ta dom en bra dag även fast jag inte tror dom gör det i dagsläget, däremot är deras yngre hungriga med bra folk som styr så dom har en spännande framtid. DFG var bra och aktiva men vetefan om dom var bäst...

Just my thoughts.
Citera
2021-11-04, 20:28
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
FB vassast och aktivast just nu. Blåvitt är dom som kan ta dom en bra dag även fast jag inte tror dom gör det i dagsläget, däremot är deras yngre hungriga med bra folk som styr så dom har en spännande framtid. DFG var bra och aktiva men vetefan om dom var bäst...

Just my thoughts.
Haha, wtf!
Undrar under vilken sten du har tryckt de senaste åren?! 😄
Citera
2021-11-04, 20:32
Medlem
Manjakiss avatar
Citat:

DFG bäst historiskt😂🤣😂🤣
Citera
2021-11-04, 20:34
Medlem
Citat:

Just my thoughts.

Wiseman har vunnit mot fb de 5 senaste fighterna från kring 10 vs.10 upp till 100+ vs 100+ så det stämmer inte vad du tror. Kgb vann mot fb sist dom körde liga mot liga i kista. Bajen har varit aktivist i sthlm sista åren både i Sverige och boxeresor i Europa. DFG har inte gjort nåt sista ÅREN och får räknas som ute ur scenen. Bortmobbade av bajen
Citera
2021-11-04, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
Wiseman har vunnit mot fb de 5 senaste fighterna från kring 10 vs.10 upp till 100+ vs 100+ så det stämmer inte vad du tror. Kgb vann mot fb sist dom körde liga mot liga i kista. Bajen har varit aktivist i sthlm sista åren både i Sverige och boxeresor i Europa. DFG har inte gjort nåt sista ÅREN och får räknas som ute ur scenen. Bortmobbade av bajen

Wisemen*
Tro mig men jag är den första som skulle säga att WM är nr1 då jag har vänner där. Sist FB WM körde var flera år sedan och några bra gubbar har mer eller mindre lagt det på hyllan. FB har knullat Bajen senaste gångerna och är även utomlands och härjar. DIF är slagpåsar ja. Jag vill se WM FB det behövs en kraftmätning.
Citera
2021-11-04, 20:53
Medlem
Rosenkreutzares avatar
Citat:

Ta inte det här som något drygt påhopp eller onödig kritik, men det finns inte ett enda rätt i din text(även om Wisemen naturligtvis kan klippa i princip vilken liga som helst på en av sina bättre dagar)

Mycket bra firma, även på deras allra sämsta dagar. Och deras fokus på verksamheten har historiskt sett alltid varit imponerande. Har dock ingen koll på hur WM funkar strukturellt/internt överhuvudtaget, får jag väl erkänna(speciellt ej i dagsläget)

Fokus har hur som helst alltid legat på att få till bra och rättvisa box. I de flesta fallen, boxmässigt sett, har WM varit riktigt bra sedan dag ett.

DFG var bra, men har aldrig varit "historiskt bäst" i stan. Det fanns dock en period då Djurgården faktiskt var bäst i stan. Vilket betyder att man då var bäst i Sverige, eftersom Wisemen inte riktigt hade hittat upp till sin formtopp vid tidpunken, och Göteborg var således fortfarande inget som prioriterades direkt.

Deras guldålder tog slut i samband med att år 2000 gick mot sitt slut. Det fanns dock ett period runt millenieskiftet då DFG nästan var skamlöst bra. Gnaget tog över tronen, sedan tog WM över den i samband med Laxåboxet. Allt går i helt enkelt i vågor.

Jag önskar verkligen att DFG:s äldsta(DIF Ligister, original-DFG och original-Babyfirman) hade stannat kvar längre på scenen. Hade så varit fallet, hade den svenska scenen garanterat sett annorlunda ut idag, med AIK, IFK och Djurgården på topp. Utan tvekan.

KGB hade också något riktigt bra på gång i början, med otroligt hungriga grabbar. Sedan började allt jävla rävspel och gnäll, och helt plötsligt blev KGB(tyvärr) såväl jävligt krångliga som ganska dåliga, organisatoriskt och vevmässigt(Skärmarbrink, någon? )

Synd att inte deras äldre lyckades föra över den positiva andan och traditionen till sina yngre arvtagare.

Kul att det verkar börja röra sig lite mer i leden där dock. Dessutom, alla som känner Bajen vet att det är helt lönlöst att fullständigt räkna ut dem.

Vem vet, en dag så kanske stjärnorna lyser rätt över Södermalm och får KGB att bli bäst i stan. Det har man trots allt inte varit sedan sent åttiotal
Citera
2021-11-04, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
DFG bäst historiskt😂🤣😂🤣
I Sthlm ja, bajen har i perioder haft bra ligor men inte starkast firma. AIK har några skalper i stora samlingar. Säg mig manjakis, vilka har haft en lika lång dominant period i Sthlm som järngänget sedermera DFG? Allra helst i box runt 50 gubbar i varje liga vilket varit det stora flertalet drabbningar.
Citera
2021-11-04, 20:54
Medlem
Citat:
Wisemen*
Tro mig men jag är den första som skulle säga att WM är nr1 då jag har vänner där. Sist FB WM körde var flera år sedan och några bra gubbar har mer eller mindre lagt det på hyllan. FB har knullat Bajen senaste gångerna och är även utomlands och härjar. DIF är slagpåsar ja. Jag vill se WM FB det behövs en kraftmätning.

Bajen knulla firman sist i kista liga mot liga så vad snackar du om?

Om det var flera år sen dom körde hur kan du då säga att firman skulle ta dom nu när wisemen vunnit mot gnaget 5 senaste holmgångarna? Att du vill att det ska vara så gör det inte till sant. Sanningen är att wisemen vunnit allt mot fb senaste åren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in