2021-11-04, 08:45
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Jag tror så här:

Eftersom polisen ens brydde sig om att ta upp en anmälan om stämpling till mord så trodde de väl att hotet var riktat mot just polisen?

Kanske skrev han ”döda grisen”
Men grisen kanske inte var polisen i det här fallet utan en person. Einar?
Det kan vara på många sätt, men jag anser att det blir lättare om vi utgår ifrån att de uppgifter vi har stämmer. Sedan kan dessa förstås revideras eftersom vi inte kan se dessa uppgifter som fakta.

Vi vet ju inte vad som stod i blodet.
Citera
2021-11-04, 08:50
Medlem
reptilekings avatar
Om det inte var goande så har DP (Dumle) blivit beskjuten två ggr. Då snurrar det vidare? Eller drar dom ett streck över det? Vänder blad, andra kinden till s a s. Finns det några äldre i dom gängen som kan medla och sätta stopp för onödigt krigande eller är det Dumle mfl som är veteranerna?
Citera
2021-11-04, 08:55
Medlem
LadySwedens avatar
Kan någon hjälpa en virrig tant?

Vilka styr i Spånga?
Citera
2021-11-04, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Alternativt var det ingen fälla. Att D och A blir beskjutna låter inte direkt orimligt.

Kan hända. Tror nog ändå DP dagen efter nyttjade det till sin fördel. Mycket FaceTime här, kanske med Spanien?

Follow the money, vilka hade mest att förlora på att Nisse vill anlita livvakter?

Han kommer inte ens tillåtas att hänga med folk som Dumle efter det. Och några pengar lär de aldrig mer få se.

Sen om småttingar, Le*s, svarta HH eller då DP utför själva skjutningen, det kommer bli svårt att bevisa. För mig är detta nu rätt uppklarat så långt man kan komma utan ny information med seriös källa, eller bevisning.
Citera
2021-11-04, 09:12
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Kan hända. Tror nog ändå DP dagen efter nyttjade det till sin fördel. Mycket FaceTime här, kanske med Spanien?

Follow the money, vilka hade mest att förlora på att Nisse vill anlita livvakter?

Han kommer inte ens tillåtas att hänga med folk som Dumle efter det. Och några pengar lär de aldrig mer få se.

Sen om småttingar, Le*s, svarta HH eller då DP utför själva skjutningen, det kommer bli svårt att bevisa. För mig är detta nu rätt uppklarat så långt man kan komma utan ny information med seriös källa, eller bevisning.
De som hade mest att förlora är väl de som ville åt pristaggen som satt på NG? Eller hur resonerar du?

Det har ju spekulerats i att D skulle förlora på NGs död. Själv säger jag att vi vet för lite för att kunna dra slutsatser om de ekonomiska turerna.

Edit;
Lyssnar man på LNs vittnesmål angående kidnappningen tycks dock NG haft någonting på gång som skulle involvera företaget/ pengar.
Citera
2021-11-04, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Användaren Refraktor tror sig ha sett Yohannes igår i Solna centrum skrev hen i en annan tråd.

(FB) Tonåring skjuten i ansiktet - Akalla/Stockholm 2021-10-28

Ja, trovärdig källa. Det bevisar ju om inte annat att Samnyytt's påstående om varningar på sjukan är rena struntet. Hade Dumle varit ute efter honom, hade han knappast visat sig i centrum.
Citera
2021-11-04, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Ja, trovärdig källa. Det bevisar ju om inte annat att Samnyytt's påstående om varningar på sjukan är rena struntet. Hade Dumle varit ute efter honom, hade han knappast visat sig i centrum.

Om det nu är han som Refraktor trodde sig sett i Solna Centrum. Precis då när han låg på sjukhuset så kan detvarit en hotbild.
Citera
2021-11-04, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
Massa skitsnack om L*is och Nosh & Chow hela tiden. Det där har absolut ingenting med det här mordet att göra. Det där var en intern konflikt inom Husby. Einar är inte Tony Montana som har har så stor inflytande att folk ska huggas eller mördas på grund av han. Einar var på plats, en åskådare helt enkelt. Ett sätt för dom i hans närhet att visa att han är en "made men", alltså du är inne i gänget på riktigt nu där du får vara med kring interna konflikter och problem/lösningar. Det fascinerar mig hur man kan vara så fel ute när det här egentligen är så lätt att förstå, säger ingenting mer än det.

Einar var vad man i Los Angeles kallar en "set jumper". Alltså en person som hoppar från olika gäng till varandra. Det här är det allra dummaste man kan göra och det fascinerar mig också att trots hans texter om vilken G han är så förstår han inte att lojalitet kan inte köpas!

Finns några som säger "men varför ska han ge en viss andel till Dalen". Grejen är att om Einar hade varit en artist som Jireel typ, då håller jag med för det är pop/klubb musik. Där behöver man ingen vidare beskydd för du rappar inte om att du har en glock vid pungen och att du ska skjuta folk. Men om man gör det som Einar gjorde, då behöver du visa folk på gatan att vad du säger, det menar du. För oss "vanliga" så är det här bara "underhållning" men för dom som lever det liv Einar rappar om, dom kommer testa han.

Och om man är en G så måste man ha uppbackning från sitt område. Det är med dom grabbarna man växt upp med, det är dom som vet ens starka och svaga sidor. Påstår man sig vara en G så måste det egna området ge godkännande för dina uttryck. Detta alltså om man påstår sig vara det, Jireel eller Miryam Bryant behöver inte följa dessa koder.

Men grabben blev portad av sin ort och det i sig visar en svaghet. Riktiga gangsters är alltid ute efter att testa ens "gangsterism". Är du på allvar eller inte? Därför ses han som ett lätt byte av andra att mjölka pengar på, vare sig om det är kidnappning eller "beskydd". Men ingen av dom här brydde sig om Einar och trots Einars stora ord i hans texter om gangsterlivet så fascinerar det mig hur han inte förstår dessa koder. Killen var en underhållare, det ser man när han börja rappar redan som barn och till och med var i filmer. Det är en läxa till alla att inte ge sig in i nånting man inte vet nånting om.

Det här mordet har en tydlig tidslinje och bara man följer den så förstår man. Grabben var helt vilsen och gick i alldeles för stora skor. Här borde nån i hans närhet dra han i örat och be han att sluta, men när pengarna rullar in så klagat man inte. Nu kanske nån eller flera varnade han och han själv inte lyssnade.
Grym analys.
Jag har också uppfattat Einars situation så efter att ha fått nys om honom i samband med kidnappningen.
Vilsen snoris, utan grundad identitet eller nära vänner som hoppat runt hos olika konstellationer, kriminella och ickekriminella sedan barnsben. Lägg till ett par diagnoser som innefattar att grabben inte har en tillstymmelse till konsekvenstänk eller människokännedom och voila.
Synd om grabben men...han var ju en stor smula retarderad, precis som många av hans lyssnare.
Citera
2021-11-04, 09:32
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
De som hade mest att förlora är väl de som ville åt pristaggen som satt på NG? Eller hur resonerar du?

Det har ju spekulerats i att D skulle förlora på NGs död. Själv säger jag att vi vet för lite för att kunna dra slutsatser om de ekonomiska turerna.

Edit;
Lyssnar man på LNs vittnesmål angående kidnappningen tycks dock NG haft någonting på gång som skulle involvera företaget/ pengar.

Jag tänker mer på att D såg N som sin chans att bli rappare och kändis. Bidra med street cred och få lite hjälp med att göra riktiga låtar i utbyte. Biljett ut.
Citera
2021-11-04, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Om det nu är han som Refraktor trodde sig sett i Solna Centrum. Precis då när han låg på sjukhuset så kan detvarit en hotbild.

Den risken är nog ganska stor då både skador, hudfärg, ålder och plats stämmer.
Citera
2021-11-04, 09:34
Medlem
Vänta tills Ghost är "knäckt" så kommer det säkert ut info vilka som ligger bakom det.
Citera
2021-11-04, 09:35
Medlem
Citat:

Edit;

D skulle ändå förlora Nisse om han ordnade professionellt livvaktsskydd.

Skottpengarna (som sägs finnas, knappast bevisat) kan DP tagit i samma veva som Nisse tackar för gott samarbete med DP men att han nu vill dra från Sverige och sen ha riktiga livvakter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in