2021-11-04, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Jag är inte riktigt med på vad som stod, eller framgick, i blodet, har någon koll på det?

Jag menar, hur mycket kan man skriva eller rita som går att tyda ut som någonting överhuvudtaget?

Ett namn? Initialer? Symbol?

För inte tusan kan man väl få till en mening på ett flertal ord som förtydligar vad man vill?

Detta låter verkligen som något ur en film men har någon information som jag har missat så lyssnar jag gärna.

Han kanske skrev 1 kanin.. 1.000.000 eller nåt liknande
Citera
2021-11-04, 01:18
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Ah, nä Hahah jag är inte insatt så jag spekulerar bara. Köper det du säger, för det är ju rimligt det också!
Japp, precis allt i denna tråd med denna kultur och hur alla agerar är ju egentligen ”rimligt”.

Min poäng är lite att det enkla, icke önskade och det som ingen orten-wannabe vill förstå inte heller är orimligt.

Det kan handla om pengar, gamla lojaliteter, DP vs. Shottaz, avundsjuka, droger, Dalen, kränkta unga män, nya lojaliteter, inga lojaliteter, tidigare mord, knivskärningar, videos och en jäkla massa annat men allt kan inte höra ihop så väldigt många i denna tråd har HELT FEL.

Som långt ifrån denna respekt-kultur så har jag svårt att ta in vad som försigår men det är intressant att lära sig. 😀
Citera
2021-11-04, 01:21
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cayennepeppar1
Han kanske skrev 1 kanin.. 1.000.000 eller nåt liknande
Och det var ett hot emot vem?

Överlag så förstår jag inte den incidenten, d v s vem/vilka var misstänkta för vad?

Nils sägs ju vara på förövarnas sida samtidigt som hans vän blev knivskuren?

Någon?
Citera
2021-11-04, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Säger varken bu eller bä men har två generella frågor:

1. Det här med att goa. Måste det verkligen vara så, d v s adressen var ute och det är väl knappast raketforskning att bevaka och vänta på ett ”bra” läge? Inte så att de, vilka de nu var, har så mycket annat för sig.

2. Varför i hela fridens namn betalar man någon en 🐇 om man har vapen och unga hantlangare och/eller kan göra det själv?

Ja, jag är utanför scenen och fattar inte så förklara gärna.

1) Nä. Det behöver inte alls vara så. Man kan väl ha haft en "vanlig" svensk på span. Väcker väl ingen större uppmärksamhet. Eller nån i bil? Man kan tänka sig att nån följt efter Dumle & Adel dit. Eller så har de följt efter Einar dit. Finns ju många möjligheter.

2) Främst för att inte åka dit själv. Det är svårare att bevisa stämpling till mord än mord. Fast har man unga springishar tillgängliga borde ju dessa vara att föredra. De får ju knappt nåt straff heller, och kostar antagligen noll och ingenting.
Citera
2021-11-04, 01:34
Medlem
Om Mario Golzar är ute så har vi svaret…
Citera
2021-11-04, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
4-5 kaniner till den som kan komma med avgörande information om vem/vilka som ligger bakom mordet på Einar, tillräckligt mycket eller otänkbart i deras kretsar?

Dumle hade säkert nappat på hälften - även om det innebar att han satte dit sig själv.
Citera
2021-11-04, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public.Enemy
Om Mario Golzar är ute så har vi svaret…

Jo, han funderar jag oxå lite grann över. Speciellt att han skulle ha kontakt med Manolo. (rapparen)
Citera
2021-11-04, 01:38
Medlem
Kanske sa DP till einar via facetime i cykelförrådet
"Det finns kontrakt på 1 miljon på dig. Antingen betalar du oss 1.2 och då har vi din rygg.
Tackar du nej till det erbjudandet
så accepterar vi kontraktet på 1 miljon på dig och avslutar dig här och nu..

Einar tackade nej och resten är historia
Citera
2021-11-04, 01:38
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
1) Nä. Det behöver inte alls vara så. Man kan väl ha haft en "vanlig" svensk på span. Väcker väl ingen större uppmärksamhet. Eller nån i bil? Man kan tänka sig att nån följt efter Dumle & Adel dit. Eller så har de följt efter Einar dit. Finns ju många möjligheter.

2) Främst för att inte åka dit själv. Det är svårare att bevisa stämpling till mord än mord. Fast har man unga springishar tillgängliga borde ju dessa vara att föredra. De får ju knappt nåt straff heller, och kostar antagligen noll och ingenting.
1. Ja precis så och om de som ”hänger” är ”svenskar” eller inte gör ingen skillnad. Inget ovanligt vad som.

Hur många här inne bor i Stockholms län?

2. Japp precis så, igen, men betyder det att vissa gäng inte har dessa unga mördare/wannabes och istället lägger ut en massa pengar och betalar ett annat gäng? Nu är jag inte kriminell men låter det inte väldigt märkligt och bakvänt?

Jag skulle aldrig kunna göra det men sett till statistiken så verkar detta med att skjuta/döda någon inte vara några svårigheter,
Citera
2021-11-04, 01:41
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cayennepeppar1
Kanske sa DP till einar via facetime i cykelförrådet
"Det finns kontrakt på 1 miljon på dig. Antingen betalar du oss 1.2 och då har vi din rygg.
Tackar du nej till det erbjudandet
så accepterar vi kontraktet på 1 miljon på dig och avslutar dig här och nu..

Einar tackade nej och resten är historia
Tackade nej…i det läget?

Hur menar du då?
Citera
2021-11-04, 01:42
Medlem
Hur länge tror ni att GM's-männen befunnit sig i och runt Hammarby Sjöstad innan de sköt?
Citera
2021-11-04, 01:45
Medlem
-Är det rätt uppfattat att Aina gjort bedömningen att mordet har sitt ursprung i skjutningen i Alphyddan ?
Om inte så kanske Aina borde titta åt det hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in