2021-11-04, 00:25
Medlem
TheMajors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Bråket på krogen är irrelevant för händelseförloppet kring Einars död.
Ännu ett utlagt vilospår.

Adel och Dumle hade bestämt ett tag innan att få det se ut som folk skjutit mot dom.
Ännu ett utlagt vilospår.

När Einar Adel och Dumle stod i förrådet tog Dumle fram en mobiltelefon där personen på skärmen förklarade för Einar att ifall denna betalade 1.2miljoner skulle kontraktet på 1miljon till den som dödar Einar att försvinna bort.

Einar stod på sig och tackade nej till detta erbjudandet, någonstans där blev det tydligt att ifall Einar nekade till erbjudandet skulle han istället bli slaktad vilket var bestämt redan i förväg.

När dom kom ut ur detta cykelförråd började Adel o Dumle springa vilket var någon slags signal för mördaren att det inte hade gått som det var tänkt att göra och att Einar istället skulle bli mördad.

Dumle har varit i kontakt med Einars mördare och planerade tillsammans innan mordet ägde rum.

Dumle är välkänd för att ha tagit kontakt med en annan rappares mördare och givit mördaren detaljer om dennes vardagliga rutiner som sedan användes för att döda denna rapparen.
(Även ifall mördaren gjorde det för att Rozh hade rånat honom på droger och pengar, så sålde Dumle ut honom trotts att dom var goda vänner.)

Den stora och sista frågan i fallet är ifall mördarna tillhör DP Vårby eller FLG kanske till och med en sammansvärjning och ifall dom har fått den utlovade miljonen.

Vart kommer denna info ifrån? Är relativt tveksam ifall detta stämmer. Vad tjänar adel och dumle på att döda sin vän som dom ju redan mjölkade offentligt men följare och spelningar?
Citera
2021-11-04, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Fortsättning på ovan, alltså ännu ett PM.

” Jag vet bara att Dumle inte var med på det och med lite egen information o teorier dragit slutsatsen att det måste vara Adel som goat. För någon har goat. Och att Yohannes sköts i Akalla där Adel och Leis är ifrån talar ännu mer för att Adel är skyldig.

Han har aldrigt varit HH och Kardos död har fått kurderna och några äldre att förstå att HH skiter i de helt. Leis är med Adel och att kamma en hem en kanin för Einar efter N&C är ett friläge efter det som hände där. Adel är hal och inte reko som vissa i tråden tror. Samtidigt är Dumle en spelpjäs i relation till resten av DP. Med det sagt: Han skulle aldrig vara med på detta på eget intiativ.

Man får inte glömma att Yasin och då per automatik Shottaz/FLG blev Einars fiender. Så DP och Einar hade gemensamma fiender och Einar med sina miljoner hade varit en stor tillgång för DP. Samtidigt var Einar även vän med HH som Adel och hans grabbar glidit ifrån och förmodligen är ett krig redan runt hörnet i Husby/Akalla”

Så vad tror vi? Bu eller Bä?
Jag vet inte var jag ska tro, men kollar på det med väldigt kritiska ögon.
Kan det ligga något i detta?

Vill vara tydlig med att säga att JAG inte vet & att jag inte hävdar att det är fakta.

Kan ju ligga något I att ett större krig är på gång. Men jag ger mina cent på att det är Dumla som skriver till dig och försöker dra in Adel.
Citera
2021-11-04, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Ja fast Einar och Alexs fru kan ha legat med varandra och att beefen började så.

Det är ju annars väldigt vanligt i studio bandit kretsar speciellt i USA att ena rapparen ligger med den andra rapparens flickvän. Och fast dom var vänner så blir dom ovänner med dödlig utgång. Så det du skriver kan va en anledning. Om nu Alex har bollarna för sånt. Eller han kanske inte ens bryr sig.

Man kan säga mycket gott om S:t Einar men säkert inte att han hade stor snabel. Så det kanske är skitsamma lixom... Som ett litet finger som rör om i grytan va fan gör det.

Nej inte så dem var mer nära de va mindre inte lika som nu. Hon är familj. Dem har inte haft sex eller nåt sånt. Hon är från dalen oxå haha.
Citera
2021-11-04, 00:35
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMajor
Vart kommer denna info ifrån? Är relativt tveksam ifall detta stämmer. Vad tjänar adel och dumle på att döda sin vän som dom ju redan mjölkade offentligt men följare och spelningar?

Fråga mig inte det likt dåren som citerade mig tidigare.

I USA när någon rappare dör höjer det tittarsiffror och försäljningen av musiken riktigt rejält.
Spekulerar kring ifall dom försökt sig på ett uppmärksamhet och kändis knep likt det.

Men kan inte bidra med någonting på den fronten förutom spekulationer..
Citera
2021-11-04, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Säger varken bu eller bä men har två generella frågor:

1. Det här med att goa. Måste det verkligen vara så, d v s adressen var ute och det är väl knappast raketforskning att bevaka och vänta på ett ”bra” läge? Inte så att de, vilka de nu var, har så mycket annat för sig.

2. Varför i hela fridens namn betalar man någon en 🐇 om man har vapen och unga hantlangare och/eller kan göra det själv?

Ja, jag är utanför scenen och fattar inte så förklara gärna.

1. Skulle kunna vara som du säger, men tänker att man hade märkt om ”misstänkta” människor stod på span i Hammarby sjöstad ofta och under en längre period.

2. Har förstått det som att Einar gjort sig ovän med många olika konstellationer & ”begåvade” människor det senaste året. Skottpengar ska ju ha lagts på hans huvud, så då finns väl många misstänkta anstiftare. Man beställer väl en hit om man inte har tillräckligt våldskapital eller om man inte vill att själva utförandet ska kunna spåras tillbaka till sitt egna ”hus”.

Nu spekulerar jag bara, så vore ju bra om någon med insikt kan tillägga på detta.
Senast redigerad av PappasKebab 2021-11-04 kl. 00:53.
Citera
2021-11-04, 00:52
Medlem
Ja tror faktiskt adel har nåt med mordet o göra. Idioten började följa einars mamma o tjej vilken äcklig kille
Citera
2021-11-04, 00:55
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Varit rätt tyst om detta i media på sistone.

Antar att mordet aldrig kommer klaras upp.

Polisiärt är det väldigt tveksamt fast känner till hela händelseförloppet är det svårt att bevisa det i en rättegång..

Yasin får flera skott i sig när sitter i en bil och avlider av sina skador.

Haval blir skjuten och avlider av sina skador.

Adel blir svårt skadad och avlider av sina skador.

Dumle blir svårt skadad och avlider av sina skador.

Så större delen av dom inblandade kommer att förlora livet i framtiden oavsett..
Var god och kom ihåg mina ord.
Citera
2021-11-04, 00:57
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Säger varken bu eller bä men har två generella frågor:

1. Det här med att goa. Måste det verkligen vara så, d v s adressen var ute och det är väl knappast raketforskning att bevaka och vänta på ett ”bra” läge? Inte så att de, vilka de nu var, har så mycket annat för sig.

2. Varför i hela fridens namn betalar man någon en 🐇 om man har vapen och unga hantlangare och/eller kan göra det själv?

Ja, jag är utanför scenen och fattar inte så förklara gärna.

Nä det måste inte vara så. Att dom är tillräckligt falska för sånt vet vi. Men ingen som bevisat det. Vi vet inget eg.
Citera
2021-11-04, 01:00
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
1. Skulle kunna vara som du säger, men tänker att man hade märkt om ”misstänkta” människor stod på span i Hammarby sjöstad ofta och under en längre period.

2. Har förstått det som att Einar gjort sig ovän med många olika konstellationer & ”begåvade” människor det senaste året. Skottpengar ska ju ha lagts på hans huvud, så då finns väl många misstänkta anstiftare. Men beställer väl en hit om man inte har tillräckligt våldskapital eller om man inte vill att själva utförandet ska kunna spåras tillbaka.

Nu spekulerar jag bara, så vore ju bra om någon med insikt kan tillägga på detta.
Jag ser poängerna men… 😀

1. Njae, man kan hänga/sitta/bara vara och röra sig lite utan att väcka uppmärksamhet. Det är inte ett problem. Visst ligger det avsides om man jämför med mitt inne i city men ungdomar som chillar och hänger här och var är långt ifrån uppseendeväckande.

2. Jadå jag förstår men vadå ”skottpengar” liksom, d v s har jag ett gäng eller dylikt så kan det ju inte vara så svårt, eller? Ska man tro alla som vet så är ju de som skjuter små snorungar som vill stiga i graderna och såna finns väl överallt och kostar inte 1 miljon?

Återigen, jag kan inte detta liv så det är därför jag frågar.

Fridens och YNWA! 😉
Citera
2021-11-04, 01:06
Medlem
Citat:
Jag ser poängerna men… 😀

1. Njae, man kan hänga/sitta/bara vara och röra sig lite utan att väcka uppmärksamhet. Det är inte ett problem. Visst ligger det avsides om man jämför med mitt inne i city men ungdomar som chillar och hänger här och var är långt ifrån uppseendeväckande.

2. Jadå jag förstår men vadå ”skottpengar” liksom, d v s har jag ett gäng eller dylikt så kan det ju inte vara så svårt, eller? Ska man tro alla som vet så är ju de som skjuter små snorungar som vill stiga i graderna och såna finns väl överallt och kostar inte 1 miljon?

Återigen, jag kan inte detta liv så det är därför jag frågar.

Fridens och YNWA! 😉

Ah, nä Hahah jag är inte insatt så jag spekulerar bara. Köper det du säger, för det är ju rimligt det också!
Citera
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Nä det måste inte vara så. Att dom är tillräckligt falska för sånt vet vi. Men ingen som bevisat det. Vi vet inget eg.
Ja, såklart kan de vara de som goar men allt är så låst vid just ett dylikt förfarande så att inga andra tankar finns.

Det finns ju faktiskt andra tänkbara varianter men mångas aversion mot Dumle lät det stanna där liksom.

Det kan vara så men än så vet vi inte och att fastna i ett antaget/gissat scenario suger ju.
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
4-5 kaniner till den som kan komma med avgörande information om vem/vilka som ligger bakom mordet på Einar, tillräckligt mycket eller otänkbart i deras kretsar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in