2021-11-03, 22:47
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Det måste vara ett välkänt uttryck vid tiden det postas naturligtvis. Att du tror att det kan bli ett välkänt uttryck i framtiden spelar ingen roll. Trollar du nu eller är du verkligen så här dum?

Du svarade inte på frågan, kända uttryck måste väl börja någon gång, eller har dessa uttryck alltid existerat?
2021-11-03, 22:48
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Ja fast om det är allmäna uttryck om att någon är Einstein eller liknande så räknas det nog kanske inte som regelbrott.

Jag menade främst ifall du ser någon användare skriva exakt så som du själv gjorde så kan du anmäla eller rapportera det.

Det går givetvis inte veta i förväg exakt var gränserna går men rent generellt bör man nog alltid vara ytterst försiktig och återhållsam
med antydningar eller kommentarer om andra användare och allt som kan kopplas till personliga uppgifter,
oavsett om det är allvar eller bara ironi och på skoj och skämt.

Fast riskerar man att outa någon genom att kalla den för "Einstein" och "Samhallare"?
2021-11-03, 22:50
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Samhallare = välkänt uttryck
Einstein = välkänt uttryck
Källaren hos MUST = inte ett välkänt uttryck

Förstår du detta?

Samhall = arbetsplats. Förstår du detta?
Einstein = ett namn som fortfarande används idag, och som kan outa personer. Förstår du detta?
2021-11-03, 22:51
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Du svarade inte på frågan, kända uttryck måste väl börja någon gång, eller har dessa uttryck alltid existerat?
Ja, det är sant. Det är dock bara när ett uttryck är välkänt som det kan tolkas som ett välkänt uttryck. Förstår du detta eller behöver du hjälp med att förstå det?

Om du är den första som använt det uttrycket så är det inte ett välkänt uttryck idag. Förstår du det?

Det är idag som varningen gäller. Och idag är det inte ett välkänt uttryck. Förstår du skillnaden mellan ett välkänt uttryck och ett uttryck som inte är välkänt och som bara du har använt?
2021-11-03, 22:54
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Samhall = arbetsplats. Förstår du detta?
Einstein = ett namn som fortfarande används idag, och som kan outa personer. Förstår du detta?
Det är huruvida det är ett välkänt uttryck eller ej som avgör om det bryter mot reglerna eller inte i det här sammanhanget. Inte om det är en arbetsplats eller ett namn.
2021-11-03, 22:56
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Det är huruvida det är ett välkänt uttryck eller ej som avgör om det bryter mot reglerna eller inte i det här sammanhanget. Inte om det är en arbetsplats eller ett namn.

Antagligen är 1.06 konsekvent eller hycklande. Vilket väljer du?
2021-11-03, 23:01
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Antagligen är 1.06 konsekvent eller hycklande. Vilket väljer du?
Det är konsekvent och mycket enkelt att förstå. Det är tillåtet att använda välkända uttryck (även om uttrycken är namn eller arbetsplatser). Det du skrev var inte ett välkänt uttryck.

Förstår du att Einstein och Samhallare är välkända uttryck?
Förstår du att "källaren hos MUST" inte är ett välkänt uttryck?
Förstår du skillnaden mellan "välkänt uttryck" och "inte ett välkänt uttryck"?
2021-11-03, 23:03
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Det är konsekvent och mycket enkelt att förstå. Det är tillåtet att använda välkända uttryck (även om uttrycken är namn eller arbetsplatser). Det du skrev var inte ett välkänt uttryck.

Förstår du att Einstein och Samhallare är välkända uttryck?
Förstår du att "källaren hos MUST" inte är ett välkänt uttryck?
Förstår du skillnaden mellan "välkänt uttryck" och "inte ett välkänt uttryck"?

Det var inte svaret på frågan, så jag ställer den igen. Antagligen är 1.06 konsekvent eller hycklande. Vilket väljer du? Du kan endast välja ett utav dessa två:

Konsekvent

Hycklande

Har jag varit tydlig nog?
2021-11-03, 23:05
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Det var inte svaret på frågan, så jag ställer den igen. Antagligen är 1.06 konsekvent eller hycklande. Vilket väljer du? Du kan endast välja ett utav dessa två:

Konsekvent

Hycklande

Har jag varit tydlig nog?
Jag svarade på din fråga i första meningen. Jag undrar om du överhuvudtaget ens läser svaren du får?
2021-11-03, 23:09
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Jag svarade på din fråga i första meningen. Jag undrar om du överhuvudtaget ens läser svaren du får?

Så du väljer konsekvent. Då borde alla kommentarer där användare blir kallade för "Samhallare" bli varnade för 1.06 eftersom Samhall är en arbetsplats.

https://samhall.se/

Enligt logiken för varningen i den här trådstarten.
2021-11-03, 23:10
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Så du väljer konsekvent. Då borde alla kommentarer där användare som kallas för "Samhallare" bli varnade för 1.06 eftersom Samhall är en arbetsplats.

https://samhall.se/
Nej, eftersom det är ett välkänt uttryck. Välkända uttryck är inte 1.06.
2021-11-03, 23:10
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Nej, eftersom det är ett välkänt uttryck. Välkända uttryck är inte 1.06.

Samhall är fortfarande en arbetsplats.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in