2021-11-03, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsMEsO
Haval?

Nej, någon Hamko
Citera
2021-11-03, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Okej tråden, någonting konkret att gräva i;
Vem är "Al Capone" inom DP, bror till Dumle?

Edit;
En sak till;
Kan de som känner någon som arbetar på sjukhus i Stockholm höra sig för om det här meddelandet angående Dumle som Samnytt publicerade är autentiskt?

Enligt Flashbacktråden (FB) Man född -99 ihjälskjuten i bil, Hjulstavägen Rinkeby Sthlm 31/12 -19
Så är Al capone kusin till Makaveli som verkar va ledare i dp
Citera
2021-11-03, 17:07
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Det står ju i inlägget. De är bröder. Dumle hette Baker innan han bytte namn.
Ja, men jag tänkte på de som inte är hans bröder. Eller är jag trög nu?
Citera
2021-11-03, 17:08
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sassssa
Enligt Flashbacktråden (FB) Man född -99 ihjälskjuten i bil, Hjulstavägen Rinkeby Sthlm 31/12 -19
Så är Al capone kusin till Makaveli som verkar va ledare i dp
Aha okej. Ingen släkting till Dumle alltså.
Citera
2021-11-03, 17:10
Medlem
Citat:
Okej tråden, någonting konkret att gräva i;
Vem är "Al Capone" inom DP, bror till Dumle?

Edit;
En sak till;
Kan de som känner någon som arbetar på sjukhus i Stockholm höra sig för om det här meddelandet angående Dumle som Samnytt publicerade är autentiskt?

Har kollat med folk som jobbar på ett sjukhus och det är inget som skickats ut via mail i alla fall. Personerna sa att det kan förekomma information om saker till någon avdelning eller modul. Den sa att om något sådant gått ut så är det väl något internt där detta är aktuellt. Hen gissade på reception/intag/mott där personen kan dyka upp.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Om du läser mitt inlägg tidigare så ser du att jag är väldigt skeptisk till detta meddelande i blod överhuvudtaget och vad mer än ett par bokstäver kan man få till?

Jag drog inga som helst slutsatser eller spekulerade i vem eller vad utan min poäng var bara hur.
Jag har delat din skeptisism, men den lättade en del när jag läste att Leis ska ha varit alert nog att bråka med polisen åtminstone.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, antagligen. Men MSM benämnde det som att de befann sig i ett cykelgarage, och i min värld kan det lika gärna vara ett cykelställ med tak över. Samma som brukar finnas vid centralen och sjukan, typ.

Det är ett cykelrum med cykelställ utanför.
Att stå utanför cykelrummet och röka joint tror jag inte dom skulle gjort på den adressen.
Det är inte ett sånt område, och grannar hade ringt polisen direkt.

Förövrigt är det max 10-15 meter från cykelrummet till porten han dog vid.
Tänker ifall någon undrade över avståndet.
Citera
2021-11-03, 17:13
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Har kollat med folk som jobbar och det är inget som skickats ut via mail i alla fall. Personerna sa att det kan förekomma information om saker till någon avdelning eller modul. Den sa att om något sådant gått ut så är det väl något internt där detta är aktuellt. Hen gissade på reception/intag/mott där personen kan dyka upp.
Okej.

Får se om någon får napp någonstans, men vi kanske kan luska lite i saken ändå tillsvidare och utgå från att Dumle faktiskt letar efter 16- åringen ..
Citera
2021-11-03, 17:15
Medlem
Citat:
Ja, men jag tänkte på de som inte är hans bröder. Eller är jag trög nu?

Citat:
Dumle däremot har två bröder, Ali och Zeen.

Det är ju de som finns med i spoilern.
Citera
2021-11-03, 17:17
Medlem
Är det helt uteslutet att N blev klippt pga rättegången? Tänker att han kanske skulle vittnat i sista sekund och sen lämnat landet. Eller att han skojat med någon i gänget ”man kanske ska gola f*ttorna ändå” och sen har det kommit fram till fel person?
Citera
2021-11-03, 17:19
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det är ju de som finns med i spoilern.
Japp, det var jag som var trögfattad.
Citera
2021-11-03, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamchasers
Det är ett cykelrum med cykelställ utanför.
Att stå utanför cykelrummet och röka joint tror jag inte dom skulle gjort på den adressen.
Det är inte ett sånt område, och grannar hade ringt polisen direkt.

Förövrigt är det max 10-15 meter från cykelrummet till porten han dog vid.
Tänker ifall någon undrade över avståndet.

Jo, det är ju vad jag skulle ha kallat det oxå: Ett cykelrum. Men MSM lever väl på att vara otydliga....
Avståndet är intressant, jag trodde c:a 20 meter, men det är ung. skit samma. Detta betyder ju att det inte kan ha varit mycket till "jakt" på Nisse. Mördarna behövde liksom inte springa/gå nån längre sträcka. Det blir ju också märkligt med tanke på att A & D riskerade att få första salvan i sig. Ingen bra ide' om det var nån av dem som goade honom... vilket inte är alls säkert enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in